Σε μείωση των επιδομάτων που λειτουργούν ως κίνητρο απόδοσης ή ταχύτερης διεκπεραίωσης ή ειδικής απασχόλησης των δημοσίων λειτουργών και υπαλλήλων, προχωρά το υπουργείο Οικονομικών. Αυτό προβλέπει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών, στο πλαίσιο, όπως αναφέρεται, αντιμετώπισης της δημοσιονομικής κρίσης και της αποσυμπίεσης του μισθολογικού κόστους, με τελικό στόχο τη μείωση των δημοσίων δαπανών.


Για την περικοπή, επίσης, των δαπανών του κράτους, ορίζεται στο ίδιο πολυνομοσχέδιο ότι τα ενοίκια που καταβάλλουν το Δημόσιο και οι φορείς του δημόσιου τομέα για κτίρια στα οποία στεγάζονται υπηρεσίες τους, μειώνονται κατά 20%, ενώ απαγορεύεται οποιαδήποτε αναπροσαρμογή τους έως τις 30 Ιουνίου 2013. Η μείωση κατά 20% θα ισχύσει από τη δημοσίευση του νόμου στο ΦΕΚ και υπολογίζεται στο ύψος του μισθώματος που καταβάλλονταν για τη χρήση Ιουλίου 2010.


Στο πολυνομοσχέδιο ορίζεται, παράλληλα, ότι για τον αποτελεσματικότερο σχεδιασμό, διαχείριση και έλεγχο, καθώς και την παρακολούθηση της εφαρμογής των Προγραμμάτων Οικονομικής Πολιτικής, συνιστάται ειδική Υπηρεσία Σχεδιασμού και Παρακολούθησης της εφαρμογής των Προγραμμάτων Οικονομικής Πολιτικής, η οποία θα υπάγεται απευθείας στον υπουργό Οικονομικών.






Αλλαγές στο συνταξιοδοτικό των δημοσίων υπαλλήλων


Πέρα από την αναπροσαρμογή των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων σύμφωνα με τον ιδιωτικό τομέα, το υπουργείο Οικονομικών επεκτείνει και το καθεστώς συνταξιοδότησης, θέτοντας μάλιστα πλαφόν στις συντάξιμες αποδοχές. Έτσι για όσους έχουν ασφαλισθεί για πρώτη φορά από 1.1.1993 και μετά και θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης από 1.1.2013 και μετά, θα λαμβάνουν σύνταξη με τη συμπλήρωση του 60ού έτους της ηλικίας τους υπό την προϋπόθεση ότι έχουν συμπληρώσει 40 ετών πλήρους πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας.


Παράλληλα επεκτείνονται για λόγους ισότητας και σε όσους έχουν ασφαλισθεί για πρώτη φορά από 1.1.1993 και μετά, οι ευνοϊκές διατάξεις που ισχύουν για τους βαριά αναπήρους (τυφλοί, τετραπληγικοί, νεφροπαθείς κ.λ.π) και οι οποίες προβλέπουν τη δυνατότητα συνταξιοδότησης των προσώπων αυτών με τη συμπλήρωση 15 ετών υπηρεσίας, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας και τον υπολογισμό της σύνταξής τους με βάση τα 35 έτη υπηρεσίας.


Ακόμη το υπουργείο Οικονομικών θέτει ως ανώτατο όριο στις συντάξιμες αποδοχές διευκρινίζοντας ότι το ποσό της μηνιαίας σύνταξης μπορεί να υπερβαίνει το μηνιαίο συντάξιμο μισθό, μόνο στην περίπτωση που η σύνταξη προσαυξάνεται με πτητικά κ.λ.π. εξάμηνα ή υπολογίζεται με βάση τις διατάξεις των νόμων 1897/1990 και 1977/1991 (θύματα τρομοκρατίας), οπότε για την κατά τα ανωτέρω σύγκριση, το ποσό του μηνιαίου συντάξιμου μισθού προσαυξάνεται κατά 50%.


Μεταξύ άλλων το σχέδιο νόμο προβλέπει ότι οι άγαμες ή διαζευγμένες θυγατέρες, η καταβολή της σύνταξης των οποίων αναστέλλεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 5 και της παρ. 6 του άρθρου 31 του π.δ. 169/2007, διατηρούν την υγειονομική περίθαλψη του Δημοσίου, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχουν δικαίωμα υγειονομικής περίθαλψης από άλλο φορέα και εφόσον καταβάλλουν οι ίδιες τις σχετικές κρατήσεις.






Νέα περαίωση


Στη νέα περαίωση μπορούν να ενταχθούν όλοι όσοι εξαιρέθηκαν από την πρόσφατη ρύθμιση περαίωσης όπως για παράδειγμα εκείνοι που είχαν ακίνητη περιουσία άνω των 400.000 ευρώ, όσοι είχαν ενταχθεί στην περαίωση αλλά για κάποιο λόγω δεν πλήρωσαν όλες τις δόσεις και έτσι έμειναν ορισμένα έτη ανέλεγκτα καθώς και εκείνοι που δεν δέχθηκαν να κλείσουν τις ανέλεγκτες χρήσεις 2001 - 2009 με αυτόματη διαδικασία. Στη νέα περαίωση θα ενταχθούν όλοι όσοι έχουν ετήσια ακαθάριστα έσοδα έως 40 εκατ. ευρώ. Η επίλυση των φορολογικών διαφορών (κλείσιμο ανέλεγκτων χρήσεων) ενεργείται πριν από την έναρξη του φορολογικού ελέγχου με την αποδοχή από τον υπόχρεο του Εκκαθαριστικού Σημείωματος εντός προθεσμίας 5 ημερών από την κοινοποίησή του. Το ίδιο εκκαθαριστικό σημείωμα μπορεί να υποβάλει και μόνος του ο φορολογούμενος μέχρι 31 Οκτωβρίου 2011. Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών που πρόκειται να εκδοθεί μπορεί να ρυθμιστεί κάθε θέμα που αφορά τη διαδικασία και τον τρόπο εφαρμογής των νέων διατάξεων.


Ιδιώτες στο «κυνήγι» της φοροδιαφυγής.


Με άλλη διάταξη προβλέπεται ότι «με απόφαση του υπουργού Οικονομικών μπορεί, προκειμένου να εντοπιστούν περιουσιακά στοιχεία των υπόχρεων ή συνυπόχρεων προσώπων και να διασφαλιστεί η είσπραξη των δημοσίων εσόδων, να ανατίθεται η έρευνα σε ελεγκτικές εταιρείες ή δικηγορικά γραφεία ή κοινοπραξίες αυτών. Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών καθορίζεται η διαδικασία της ανάθεσης, ο τρόπος της αμοιβής, που μπορεί να συνδέεται με το τελικό αποτέλεσμα της έρευνας ή της είσπραξης, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου».






Οι αλλαγές στον Τουρισμό


Την τουριστική κατοικία με τη μορφή σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων (mixed use resorts), ως νέων τουριστικών προϊόντων ξενοδοχειακού χαρακτήρα, ανθεκτικών σε περιόδους ύφεσης, που θα βοηθήσουν στην προσέλκυση επενδύσεων, στην αναδιάρθρωση του εγχώριου τουρισμού για την παραγωγή πλούτου και θα συμβάλλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, εισάγει το σχέδιο νόμου με τίτλο "Ρυθμίσεις για την Ανάπτυξη και τη Δημοσιονομική Εξυγίανση" των υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης.


Συγκεκριμένα στο νομοσχέδιο, στον ορισμό περί σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων, ξεκαθαρίζεται το μέγιστο ποσοστό των δυνάμενων να μεταβιβασθούν ή εκμισθωθούν μακροχρονίως, τμημάτων του σύνθετου τουριστικού καταλύματος, και το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των συνιδιοκτητών, αλλά και τη λειτουργία του όλου συγκροτήματος.


Επίσης, ξεκαθαρίζεται, ειδικώς για τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα, το πολεοδομικό καθεστώς που τα διέπει, καθώς και ότι ο συντελεστής δόμησης είναι ενιαίος για το σύνολο του σύνθετου τουριστικού καταλύματος και αρκετά μικρότερος (0,15) από αυτόν που ισχύει σήμερα για τις τουριστικές εγκαταστάσεις εκτός σχεδίου (0,20).


Μειώνεται επίσης η εξάρτηση από την κυμαινόμενη οικονομική συγκυρία, αφού η επένδυση σε ένα συγκεκριμένο τουριστικό κατάλυμα γίνεται εφάπαξ (σε περιόδους διαθέσιμου εισοδήματος) και η διάθεση απόσβεσης της ενθαρρύνει τις μετακινήσεις προς αυτήν ακόμα και υπό συνθήκες συρρίκνωσης του διαθέσιμου εισοδήματος. Στόχος των προτεινόμενων ρυθμίσεων είναι η εξασφάλιση σημαντικής και επαναλαμβανόμενης εισροής κεφαλαίων από άμεσες ξένες επενδύσεις αλλά και η ενίσχυση της δραστηριότητας των εγχώριων παραγωγικών κλάδων.


Επίσης, τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα καθιστούν πολύ πιο δύσκολη την αυθαίρετη δόμηση, λόγω των μεγαλύτερων περιθωρίων ελέγχου στις μεγάλες αναπτύξεις και δίνουν και την ευκαιρία για την ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.


Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ακόμα η επιβολή ειδικού τέλους επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, η οποία προκαλείται από την εγκατάλειψη υφιστάμενων εντός ή εκτός σχεδίου παλαιών τουριστικών καταλυμάτων. Τα ποσά αυτά θα αποδίδονται στο Πράσινο Ταμείο και θα διατίθενται για προγράμματα και δράσεις περιβαλλοντικής αποκατάστασης και προστασίας χώρων με ιδιαίτερη πολιτιστική, τουριστική και ιστορική σημασία.






Η οριοθέτηση των Περιοχών Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.) θα γίνεται πλέον με προεδρικό διάταγμα, το περιεχόμενο του οποίου προσδιορίζεται με σαφήνεια στο νόμο, ενώ παραλλήλως προβλέπεται ότι ο καθορισμός περιοχής ως Π.Ο.Τ.Α. πρέπει να αποτελεί οπωσδήποτε αντικείμενο προηγούμενης Στρατηγικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης (Σ.Π.Ε.).






Όσον αφορά στην αδειοδοτική διαδικασία των τουριστικών επενδύσεων, οι ρυθμίσεις για την επίσπευσή της ολοκληρώνονται με τρεις σημαντικές θεσμικές ρυθμίσεις που εμπεριέχονται στα άρθρα 5 και 6:






α) την ίδρυση Ειδικής Υπηρεσίας Προώθησης Τουριστικών Επενδύσεων στον ΕΟΤ, που θα λειτουργεί ως «υπηρεσία μιας στάσεως» για τη διευκόλυνση των τουριστικών επενδύσεων,






β) την ίδρυση αυτοτελούς πολεοδομικού γραφείου στον ΕΟΤ, το οποίο θα επιλαμβάνεται της έκδοσης και αναθεώρησης των οικοδομικών αδειών για τις μεγάλες ή σύνθετες τουριστικές επενδύσεις και






γ) τη σύσταση Κεντρικής Συντονιστικής Ομάδας για τις τουριστικές επενδύσεις με εκπροσώπους των υπουργείων Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτισμού και Τουρισμού.






Στο νομοσχέδιο αντιμετωπίζονται θέματα εφαρμογής του ισχύοντος Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τον Τουρισμό ενώ με τις παραγράφους 7 έως και 10 του άρθρου 7 ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την τακτοποίηση θεμάτων για τα ακίνητα της ΕΤΑ, προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες αξιοποίησης με στόχο την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος που θα αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν της χώρας συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ανάπτυξη και την απασχόληση.


real.gr μέσω pireasnews.gr
 
Top