Από το "diktiospartakos"
Η Επιστολή-βόμβα του Σωματείου Εργαζομένων "ΤΡΙΑΙΝΑ" των ΕΝΑΕ προς την ΓΣΕΕ, αποκαλύπτει την ύπαρξη ενός δυσώδους παρασκηνίου για την πώληση των ΕΝΑΕ μεταξύ του τότε υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευ. Βενιζέλου και του Αναπληρωτή Π. Μπεγλίτη, τη γερμανική TKMS και τον Ισκαντάρ Σάφα.
Πλήθος παρανομιών, συμφωνιών κάτω από το τραπέζι, περίεργων όρων αγοράς που οδήγησαν στο φιάσκο της καταγγελίας της σύμβασης ναυπήγησης των δύο νέων υποβρυχίων Type 214, αλλά που κυρίως παραπλάνησαν τους εργαζόμενους και το σύνολο της κοινωνίας.
Ο σημερινός Αντιπρόεδρος και για πολλούς συν-πρωθυπουργός Ευ. Βενιζέλος πλήττεται βαρύτατα από τις αποκαλύψεις καθώς ...
αποδεικνύεται να λέει ψέματα, να παραπλανά και να χρησιμοποιεί τις πολεμικές προμήθειες όχι στο πλαίσιο της διαφάνειας που πολλάκις υποσχέθηκε, αλλά ως διαπραγματευτικό ατού εν κρυπτώ συμφωνιών.
Στην προσπάθεια της αυτή η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ βρήκε Πρόθυμους Συνεργάτες τους βουλευτές του ΛΑΟΣ, που όπως και στην περίπτωση ψήφισης του Μνημονίου απέδειξαν το πόσο χρήσιμοι είναι στο αστικό κατεστημένο.
Η Επιστολή επικεντρώνει την κριτική της στις απίστευτες κυβερνητικές δεσμεύσεις που είχαν αναληφθεί παρασκηνιακά, στο πλήθος των φορολογικών παραβάσεων και στη μη τήρηση της εργατικής νομοθεσίας.
Όμως υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που πρέπει να συνυπολογιστούν.
Γιατί το Σωματείο ΤΡΙΑΙΑΝΑ κινήθηκε τόσο αργά;
Γιατί ενώ τα ήξερε όλα δεν βγήκε να τα καταγγείλει νωρίτερα; Μάλιστα, το Σωματείο ΤΡΙΑΙΑΝΑ και στο παρελθόν έχει παίξει σημαντικό ρόλο συναινώντας και συμμετέχοντας σε κυβερνητικά εγκλήματα κατά των Ναυπηγείων και των εργαζομένων, έχει βάλει πλάτη σε κυβερνητικά σχέδια ιδιωτικοποίησης και συνδιαχείρισης αυτών από τους εργαζόμενους, πάντα στο όνομα της «Σωτηρίας τους» και για το συμφέρον της «εθνικής οικονομίας»!Από την επιστολή του σωματείου και κυρίως από τα συμπεράσματα που βγαίνουν από τη δράση του ίδιου του σωματείου πηγάζει η ανάγκη αναζήτησης των όρων ανάπτυξης ενός νέου εργατικού κινήματος, που εργάτες θα ασκούν εργατική πολιτική και θα αναπτύσσουν αγώνες με γνώμονα τα ταξικά τους συμφέροντα.
Επίσης, πρέπει να έχουμε κατά νου ότι σε εποχή κρίσης και περιορισμού των πολεμικών δαπανών, ο ανταγωνισμός μεταξύ των βιομηχάνων και των εμπόρων όπλων, Ελλήνων και ξένων, θα κλιμακώνεται, θα εμπλέκει τους πάντες και θα εκπλήσσει την κοινωνία με τη Διαπλοκή και Διαφθορά που εμπεριέχει.
Οι τεράστιες αγορές όπλων είναι ένα διαρκές έγκλημα κατά της κοινωνίας και της ειρήνης, που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των βιομήχανων και εμπόρων όπλων.
Μόνη λύση το μπλοκάρισμα των πολεμικών εξοπλισμών και το κλείσιμο της πολεμικής βιομηχανίας, προσανατολίζοντας την παραγωγή της σε ειρηνικούς σκοπούς.
Εξάλλου, οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που καλέστηκαν να ενώσουν την τύχη τους με τον αποκλειστικά Πολεμικό Σκοπό των ΕΝΑΕ γρήγορα συνειδητοποίησαν όχι μόνο τα αδιέξοδα αυτής της επιχείρησης, αλλά και ότι αργά ή γρήγορα η επιβολή καθεστώτος μαύρης εργασίας και το πέταγμα εκατοντάδων στην ανεργία ήταν η συμφωνημένη από την κυβέρνηση προϋπόθεση για την εκτίναξη των κερδών του ιδιώτη ιδιοκτήτη.
Από τον εργαζόμενο κόσμο και μονίμως αγρίως φορολογούμενο απαιτήθηκαν και πάλι θυσίες για το καλό της «εθνικής οικονομίας, της «εθνικής άμυνας» κλπ.
Αναλώσιμοι σε μια ατέρμονη διαδικασία με ιδιωτικοποιημένα τα κέρδη και κοινωνικοποιημένα τα ελλείμματα!
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Σκαραμαγκάς 26/05/2011
ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
«Η ΤΡΙΑΙΝΑ»Προς: Πρόεδρο της ΓΣΕΕΚύριε Πρόεδρε,Σε πρόσφατη συνάντηση του Προεδρείου του Σωματείου με τον «ιδιοκτήτη» του Ναυπηγείου κ. Σαφά, μετά από πρόσκληση του ιδίου, παρουσία του Προέδρου του Δ.Σ. της εταιρείας, ο κ. Σαφά προέβει στις παρακάτω δηλώσεις, παρατηρήσεις και αιτήματα για τα Ναυπηγεία προς τον Υπουργό Εθνικής Αμύνης και την Κυβέρνηση.1. Το Ναυπηγείο δεν μπορεί να εκτελέσει παραγγελίες πέραν της Ελληνικής Πολεμικής Βιομηχανίας.
2. Υπάρχει πρόστιμο 320 εκ. Ευρώ (+ τόκοι) από τον ΟΣΕ προς το Ναυπηγείο. Το ποσόν αυτό δεν το αναγνωρίζει, δεν το ήξερε, ζητά να πληρωθεί από τους Γερμανούς ή να διαγραφεί.
3. Επιθυμεί να δουλέψει ο ίδιος την επισκευαστική δραστηριότητα, που έχει τώρα σταματήσει και να περιέλθει η Νο 5 δεξαμενή στην κυριότητα του Ναυπηγείου για άμεση χρήση.
4. Δεν φαίνεται διατεθειμένος να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από πρωτόδικες αποφάσεις και αφορούν τους εργαζομένους του Τροχαίου Υλικού. Σε πιθανή περίπτωση τελεσίδικης απόφασης υπέρ των εργαζομένων υπολογίζεται το ποσόν των 15 εκ. ευρώ. Δεν το ήξερε, Δεν το αναγνωρίζει. Θεωρεί ηθικούς αυτουργούς τους Γερμανούς. Ζητά να πληρωθεί από τους Γερμανούς ή το Ελληνικό Δημόσιο.
5. Σχετικά με το δάνειο των 20 εκ. ευρώ που εκταμιεύτηκε τον Απρίλιο του 2010, επιθυμεί να δοθεί λύση από το Υπουργείο Οικονομικών.
6. Τον Δεκέμβριο του 2010 το Υπουργείο Οικονομικών επέβαλλε έκτακτη εισφορά (προφανώς για φορολογικές εκκρεμότητες της εταιρείας) ποσόν 20 εκ. ευρώ. Δεν επιθυμεί να το πληρώσει, να διαγραφεί.
7. Ζητά να αλλάξει η συμμετοχή του στο εκτελεστικό πρόγραμμα του εξοπλιστικού προγράμματος (Υ/Β 214) σε 50-50.
8. Όταν ήρθε να αγοράσει τα Ναυπηγεία ήθελε την παραμονή 750 εργαζομένων. (σημειωτέον ότι το σύνολο των εργαζομένων τότε ήταν 1200). Ο κ. Βενιζέλος τον έπεισε να μην προβεί σε απολύσεις με αντιστάθμισμα θα έπαιρνε 2 κανονιοφόρους και τον εκσυγχρονισμό των Φρεγατών MECO. Πράγμα που δεν έγινε.
9. Ζητά να οριστεί επιτροπή από το Π.Ν. να ελέγξει τις Συμβάσεις τις παλαιές και τις νέες.Από όλα τα παραπάνω τα οποία είναι εκ διαμέτρου αντίθετα με τις ανακοινώσεις του ΥΕΘΑ και της δηλώσεις του Υπουργού αλλά και με τα όσα περιγράφει η Σύμβαση κύρωσης από τη Βουλή το 2010 δημιουργείται μέγα θέμα για την επιβίωση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Ο άκομψος τρόπος που έθεσε τα θέματα ο κ. Σαφά δημιουργεί κατά την γνώμη μας άλλοθι και για την περαιτέρω παραμονή του εδώ, αλλά εμμέσως πλην σαφώς δημιουργεί και προϋποθέσεις εκβιασμών.
Πιστεύουμε τέλος ότι πρέπει να συζητηθεί σοβαρά πλέον η ομόφωνη πρόταση των φορέων για ΕΝΙΑΙΟ ΦΟΡΕΑ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Για το Σωματείο
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Καρακίτσιος Βασίλης Μπαλογιάννης Ευάγγελος
 
Top