Η κυβέρνηση ανακοίνωσε και επίσημα το καθεστώς καθορισμού των τελών κυκλοφορίας για το 2011.
Για αυτή τη χρονιά υιοθετείται το κριτήριο του κυβισμού για τα ήδη κυκλοφορούντα οχήματα και εκείνο των εκπομπών ρύπων για όσα ταξινομήθηκαν από 1/11/2010.
Τα βασικά στοιχεία-γνωρίσματα του νέου, πιο απλοποιημένου πλέον καθεστώτος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για τη νέα χρονιά, που δόθηκε στη δημοσιότητα υπό τη μορφή εγκυκλίου, είναι τα εξής:


Κατάργηση του κριτηρίου της παλαιότητας. Καθιερώνεται ενιαία κλίμακα, με βάση τον κυβισμό του κινητήρα, για όλα τα επιβατικά οχήματα που θα έχουν ταξινομηθεί έως 31/10/2010.
Αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού με βάση των κυβισμό. Οι κλίμακες διαφοροποιούνται, ενώ την ίδια στιγμή γίνονται και περισσότερες (από 6 σε 11).
Περιβαλλοντικά κριτήρια για τις νέες ταξινομήσεις από 1/11/2010. Γίνεται πλέον άμεση σύνδεση του τελών κυκλοφορίας με τους ρύπους κάθε οχήματος και συγκεκριμένα με τις εκπομπές διοεξειδίου του άνθρακα.
Κατάργηση του ειδικού φόρου μεγάλου κυβισμού στα τέλη και ενσωμάτωσή του στα τελευταία.
Ας δούμε πως διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που θα έχουν ταξινομηθεί μέχρι 31/10/2010, αλλά και για αυτά που πωλήθηκαν από 1/11/2010
Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης έως 31/10/2010
Έως 300 κ.εκ. 20 €
Από 301 έως 785 κ.εκ. 50 €
Από 786 έως 1.071 κ.εκ. 110 €
Από 1.072 έως 1.357 κ.εκ. 120 €
Από 1.358 έως 1.548 κ.εκ. 220 €
Από 1.549 έως 1.738 κ.εκ. 240 €
Από 1.739 έως 1.928 κ.εκ. 270 €
Από 1.929 έως 2.357 κ.εκ. 600 €
Από 2.358 έως 3.000 κ.εκ. 800 €
Από 3.001 έως 4.000 κ.εκ. 1.000 €
Από 4.001 κ.εκ. και άνω 1.200 €
Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης από 1/11/2010. Το ποσό των τελών υπολογίζεται ως το γινόμενο των γρ./χλμ. CO2 του οχήματος επί το εκάστοτε ποσό κάθε κλίμακας.
Από 0 έως 100 γρ.CO2/χλμ. 0 €
Από 101 έως 120 γρ.CO2/χλμ. 0,80 €
Από 121 έως 140 γρ.CO2/χλμ. 1,00 €
Από 141 έως 160 γρ.CO2/χλμ. 1,50 €
Από 161 έως 180 γρ.CO2/χλμ. 2,00 €
Από 181 έως 200 γρ.CO2/χλμ. 2,25 €
Από 201 έως 250 γρ.CO2/χλμ. 2,50 €
Από 251 γρ.CO2./χλμ. και άνω 3,00 €


http://www.pireasnews.gr/
 
Top