Στη δεύτερη φάση περνά ο διαγωνισμός για τις επεκτάσεις του μετρό προς Πειραιά, καθώς την επόμενη εβδομάδα θα δοθούν τα τεύχη δημοπράτησης του έργου από την «Αττικό Μετρό» προκειμένου να κατατεθούν οι οικονομικές προσφορές από
τις ενδιαφερόμενες εταιρείες.
Ο διαγωνισμός, ο οποίος προκηρύχθηκε το 2006, ξεμπλοκάρει αφού μπήκαν στο αρχείο οι καταγγελίες στην Κομισιόν της «Μηχανικής», oι οποίες είχαν στραφεί εναντίον του σχήματος «Ακτωρ» - «Siemens» που συμμετέχει στον διαγωνισμό.
Ο διαγωνισμός είχε ακυρωθεί από την πρώην ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ και επαναδημοπρατήθηκε το 2008, αλλά λόγω του σκανδάλου της γερμανικής εταιρείας βάλτωσε. Ωστόσο πηγές στην «Αττικό Μετρό» υποστηρίζουν ότι στον διαγωνισμό η συμμετοχή της «Siemens» ήταν έμμεση, καθώς η συμμετοχή της αφορά ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.
Η επέκταση της Γραμμής 3 προς τα δυτικά προάστια με κατάληξη τον Πειραιά περιλαμβάνει υπόγεια σήραγγα μήκους 7,6 χιλιομέτρων και έξι σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο), που εκτιμάται ότι θα εξυπηρετηθούν 160.000 επιβάτες. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 515 εκατ. ευρώ και έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
Από τον Φεβρουάριο του 2009 έξι τεχνικοί όμιλοι εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την κατασκευή του έργου, που προβλέπεται να ξεκινήσει εντός του 2011. Εκτιμάται ότι η κατάθεση των προσφορών θα γίνει σε περίπου 1,5 μήνα ώστε να έχει υπογραφεί η σύμβαση μέχρι το καλοκαίρι.