Ο κόσμος κάνει μεγάλη υπομονή. Από ένα σημείο και μετά, είναι απορίας άξιο πως δέχεται αδιαμαρτύρητα όλα αυτά που γίνονται σε οικονομικό επίπεδο και δεν έχει καμία αντίδραση..

Τέλος πάντων.
Κάποια πράγματα μπορεί να ακούγονται λογικά, λόγω της κρίσης, κάποια άλλα όμως είναι παράλογα και αδικαιολόγητα.
Δεν είναι δυνατόν σε μία χώρα που οι πολίτες της έχουν υποστεί πρωτοφανή μείωση του μισθού τους (άμεσα ή έμμεσα) και που η ανεργία έχει χτυπήσει κόκκινο, σε μία χώρα που κατά κοινή ομολογία κινδυνεύει με χρεοκοπία, να χρειάζεται να είσαι …
εύπορος για να πάς ένα ταξίδι μέχρι την Αθήνα!
Όχι, δεν είναι υπερβολή. Αναφέρομαι βέβαια στο χαράτσι των διοδίων που είναι τουλάχιστον εξοργιστικό. Διόδια ξεφυτρώνουν παντού, σε όλη την Ελλάδα και ο οδηγός είναι μόνιμα με το χέρι στην τσέπη για να πληρώσει τι… Έναν εθνικό δρόμο από τον οποίο θα έπρεπε να είχε ελεύθερη διέλευση;
Μα, παντού υπάρχουν διόδια, θα πει κάποιος.. Αυτό είναι μέγα ψέμα. Προσέξτε…
Έρευνα του Ανδρέα Αγγέλη, μέλους των Επιτροπών Αγώνα Κατοίκων, Πολιτών και Εργαζομένων κατά των διοδίων (http://www.epitropesdiodiastop.blogspot.com/) δείχνει ότι:
«Υπάρχουν οδικά διόδια σε πολλές χώρες, όπως στην Αυστρία, τη Γαλλία, την Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Ουγγαρία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Σλοβακία, τη Σλοβενία και την Τσεχική Δημοκρατία.
Η πληρωμή διοδίων σε ορισμένες χώρες (Αυστρία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Σλοβενία και Τσεχική Δημοκρατία) γίνεται με την αγορά αυτοκόλλητου σήματος που πρέπει να τοποθετείται σε εμφανές σημείο του οχήματος.
Στα παρακάτω κράτη ΔΕΝ υπάρχουν διόδια:
Γερμάνια- Ολλανδία –Δανία – Σουηδία- Νορβηγία – Φινλανδία- Ρουμάνια- Βόσνια- Ελβετία- Ισλανδία - Μάλτα- Κύπρος- Λετονία – Λιθουανία – Εσθονία – Λουξεμβούργο – Βέλγιο κλπ. Επίσης δεν υπάρχουν στην Ρωσία.
Στις Αυστρία , Ουγγαρία, Σλοβακία και Τσεχική Δημοκρατία ισχύει το αυτοκόλλητο που τα αγοράζεις ακόμη και από μεγάλα βενζινάδικα , όπως τα δικά μας τέλη κυκλοφορίας και δεν υπάρχουν σταθμοί διοδίων επιπρόσθετα.
Διόδια δεν υπάρχουν παρά μόνο σε ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ .
Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα όπου πληρώνουμε και υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας και υπέρογκα διόδια, ενώ στις υπόλοιπες χώρες όπου υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας δεν υπάρχουν διόδια. Σε πολλές χώρες που εισπράττονται διόδια το ποσόν μειώνεται με την πάροδο του χρόνου. Τα διόδια σταματούν μόλις γίνει απόσβεση του αυτοκινητόδρομου.»
Είναι σαφές ότι αυτή η κοροϊδία με τα διόδια πρέπει να λάβει «τέλος». Δεν είναι δυνατόν σε μία χώρα σαν την Ελλάδα, με τις δεδομένες οικονομικές συνθήκες, να έχει μετατραπεί ένα απλό ταξίδι από την Τρίπολη μέχρι την Αθήνα σε … είδος πολυτελείας.
Σκεφτείτε, πόσο κοστίζει ένα ταξίδι από την Πρωτεύουσα της Αρκαδίας ως την πρωτεύουσα της Ελλάδας, με επιστροφή. Συνυπολογίστε βενζίνη (άλλη πονεμένη ιστορία, πληρώνουμε τα ακριβότερα καύσιμα στην Ευρώπη!) και διόδια (πολλές φορές, όχι μόνο στον εθνικό δρόμο, αλλά και στην Αττική Οδό). Αυτό το κόστος για χιλιάδες Έλληνες, για χιλιάδες οικογένειες είναι απαγορευτικό.
Διαβάσαμε ότι θα γίνουν σκληρές διαπραγματεύσεις και ίσως να καταργηθούν συμβάσεις, ακόμα και για τον δρόμο Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας. Και να συνεχιστούν τα έργα ως δημόσια.
Μέση λύση δεν υπάρχει. Λύση είναι η κατάργηση των διοδίων σε όλους τους δρόμους. Δημόσιοι δρόμοι, παντού. Ο Έλληνας πολίτης φορολογείται σκληρά και το Κράτος έχει υποχρέωση να του παρέχει σύγχρονους, ασφαλείς και καλοσυντηρημένους δρόμους. Όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης.


Μηνάς Αρτόπουλος
Το κείμενο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Οδός Αρκαδίας"
http://dimotikosafari.blogspot.com
 
Top