Γράφει η Μαργαρίτα Ισιδώρου
από το : sibilla-gr
Τον τελευταίο καιρό, μετά από φήμες πως η κυβέρνηση έχει την πρόθεση ν’ αντιμετωπίσει τα “αδέσποτα” ιστολογοφόρα του διαδικτύου, ορισμένες...
ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΕΣ ιστοσελίδες που διευθύνουν επώνυμοι και ανώνυμοι δημοσιογράφοι (μέλη της ΕΣΗΕΑ), έχουν πάρει το μυστρί… Κάποιοι ξεκίνησαν «δημόσια διαβούλευση»… Άλλοι, αρθρογραφούν για κώδικες δεοντολογίας και ασφαλιστικές καλύψεις… Τίποτα το καινούργιο απ’ αυτά που προωθούν οι δεξιές κυβερνήσεις στην Ευρώπη, αλλά κι αλλού στον κόσμο (π.χ. η Σαουδική Αραβία, γνωστό φιλοαμερικάνικο καθεστώς, κατόρθωσε να έρθει σε συμφωνία με την BlackBerry για έλεγχο των μηνυμάτων που ανταλλάσουν πολίτες της…)… Στην Ιταλία, ο Berlusconi με τους νεοφασίστες που συμμετέχουν στην κυβέρνησή του, προσπάθησε με “πονηριά” να φιμώσει τα blogs (υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη –δηλαδή, έμμεση κατάργηση της ανωνυμίας για δήθεν προστασία των εργαζομένων (sic!), ένταξή τους σε καθεστώς ΜΜΕ και άλλες ανοησίες που ανέλαβε να διεκπεραιώσει ο Renato Brunetta, αλλά έφαγε πόρτα…). Βέβαια, σε αντίθεση με την Ελλάδα που οι “αστέρες” (Χατζηνικολάου, Πρετεντέρηδες και σια…) προωθούν «ρυθμίσεις» για τα blogs, στην Ιταλία εναντιώθηκαν στη φίμωση οι δημοσιογράφοι και τα εργατικά συνδικάτα… Και… δεν ξεχνάμε πως σε κάθε δελτίο ειδήσεων που παρουσιάζουν οι αστέρες… κάνουν αναφορές στα πλαστά blogs που ελέγχουν ή τα χρησιμοποιούν… Βέβαια, ανησυχούν κι αυτοί γιατί έχουν ξεμπροστιαστεί... Στην Ισλανδία, δημιούργησαν τη... δημοκρατική όαση για τα ιστολογοφόρα και μάλιστα πολλές επιχειρήσεις του διαδικτύου και δημοσιογραφικά πρακτορεία (π.χ. ABC), συζητούν να μεταφέρουν όλους τους server τους εκεί… Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, διαπιστώνουμε:
1. Επαγγελματίες δημοσιογράφους να χρησιμοποιούν τα ιστολογοφόρα για τη δημιουργία γεγονότων, προσωπικές βλέψεις και επαγγελματικούς κερδοσκοπικούς σκοπούς…

2. Όσοι επαγγελματίες μετέτρεψαν τα blogs που διαχειριζόταν σε εμπορικές κερδοσκοπικές ιστοσελίδες, πήραν μέρος του διαφημιστικού πακέτου κρατικών και ιδιωτικών επιχειρήσεων, αλλά απαξιώθηκαν κυριολεκτικά από αναγνώστες του διαδικτύου (να σημειώσουμε πως ορισμένοι «επιχειρηματίες» έχουν δημιουργήσει και ιστοσελίδες μέτρησης αναγνωσιμότητας… κάτι σαν την AGB… κι αυτοί τα παίρνουν από τις κερδοσκοπικές ιστοσελίδες για να τους ανεβάζουν στην κλίμακα τους…)

3. Μετά τις εκλογές του Οκτώβρη 2009, ένα μεγάλο τμήμα των bloggers που καθημερινά έδιναν τη μάχη του διαδικτύου εναντίον της δεξιάς, τακτοποιήθηκαν, εξαγοράζοντας τη "δουλειά" τους… (κάποιοι "ανιοδιοτελείς bloggers" πήραν θέσεις σε Διοικητικά Συμβούλια Δημόσιων Οργανισμών και Επιχειρήσεων κι άλλοι έγιναν επαγγελματικά κομματικά στελέχη…). Τώρα τι τους καίει τι κάνουν οι αδέσποτοι bloggers;

4. Οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ (εφημερίδες και τηλεοπτικοί σταθμοί) χάνουν καθημερινά αναγνώστες και ακροατές, με «ευθύνη» των blogs. Ανησυχούν, όπως είναι φυσικό, όχι τόσο για την απώλεια αναγνωστών που ισοφαρίζουν τα δημόσια έργα και η κρατική διαφήμιση, αλλά για την απώλεια ελέγχουν των πολιτών, της κοινωνίας…Μετατρέπονται καθημερινά σε «μεγάλους ασθενείς», αφού δεν μπορούν να «περάσουν γραμμή»… Τώρα, ποιος μπορεί να ερμηνεύσει γιατί ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΕΣ επιχειρήσεις, επαγγελματίες δημοσιογράφοι, τέως bloggers που τώρα κατέχουν θέσεις στον κρατικό μηχανισμό, ασχολούνται και «καίγονται» για το διαδίκτυο και τα ιστολογοφόρα;
Ζούμε σε μια αστική δημοκρατία με κανόνες που ορίζει το σύστημα… Ο καθένας μπορεί να κάνει μια κερδοσκοπική εμπορική ιστοσελίδα…
Ο καθένας μπορεί και έχει το δικαίωμα (το έχουν κάνει πολλοί επώνυμοι και αξιόλογοι δημοσιογράφοι), ή να μετατρέψει ένα blog σε κερδοσκοπική εμπορική ιστοσελίδα… Συνεπώς δεν πάσχουμε από νομοθετικό έλλειμμα…
Και βέβαια όποιος έχει εργαζόμενους στις ιστοσελίδες του (που θέλει να τις εμφανίζει πλαστά ως blog και συχνά το παίζει κι αριστερός), είναι υποχρεωμένος να τους ασφαλίσει, να πληρώσει μισθούς, ασφαλιστικές εισφορές, φόρους…
Είναι υποχρέωση της πολιτείας -απορούμε γιατί δεν το κάνει- να διενεργήσει τους δικούς της νόμιμους και θεσμοθετημένους ελέγχους (π.χ. όσοι εργάζονται για τον κύριο Κούλογλου -TVXS- και μάλιστα κάνουν επώνυμες αναρτήσεις και τηλεοπτικά ρεπορτάζ σε κάθε ευκαιρία για το κερδοσκοπικό ΜΜΕ -με την αστική έννοια του νόμιμου κέρδους-, είναι ασφαλισμένοι;
Πληρώνονται ασφαλιστικές εισφορές;
Ο ιδιοκτήτης του κερδοσκοπικού μέσου -ΟΧΙ blog- έχει ελεγχθεί για όλα τα παραπάνω; Υπάρχει φοροδιαφυγή ή μαύρη εργασία;)
Να τι πρέπει να κάνει η πολιτεία, χωρίς νέες νομολογίες και πράσινα άλογα…
Όσο για τα «αδέσποτα» ιστολογοφόρα, αδέσποτα με την έννοια ότι δεν πατρονάρονται, δεν έχουν αφεντικά, είναι μεράκι ελεύθερων πολιτών, γιατί πρέπει να τους «προστατεύσουμε»; Και γιατί αυτόκλητοι προστάτες είναι οι επαγγελματίες κερδοσκόποι; Μήπως, αν στην κυβέρνηση δεν επικρατούν “πονηρές” σκέψεις, πρέπει όλους τους αυτόκλητους να τους βάλει στη θέση τους;
 
Top