Γράφει ο Νίκος Σεμερτζίδης
«…Ο διδάσκων εν τω Σχολείω τούτω πρέπει να είναι και άνθρωπος ευγενεστάτη της λέξεως σημασία. να έχη φυσικήν ευγένειαν, πραότητα, λεπτότητα τρόπων και ισχυρότατα εξελειγμένων συνεργατικόν πνεύμα….
…Η αγάπη πρέπει να είναι το κυριώτατον θεμέλιον, εφ΄ ου θα οικοδομή ο διδάσκαλος εν τω νέω Σχολείω. Ο κατορθώσας να κερδίση την αγάπη των μαθητών του, ας είναι βέβαιος, οτι έχει επιτύχει κατά τα εννέα δέκατα εις το έργον του…
…Εκ της εργασίας του Σχολείου τούτου θα εξαρτηθή η επιστημονική μου τιμή»
Ν. Εξαρχόπουλος
ιδρυτής και Επόπτης του Σχολείου
Την ώρα που η οικονομική κρίση γονατίζει την ελληνική οικογένεια και η Παιδεία με το νόμο Διαμαντοπούλου παραπαίει, έρχεται στο………
φως της δημοσιότητας μία ακόμα επιστολή (26/18-1-13 ΠΣΠΑ) η οποία και αναδεικνύει την ανεπάρκεια της Διεύθυνσης του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών να χειριστεί διοικητικά θέματα και να προετοιμάσει κατάλληλα τα παιδιά για τις εξετάσεις που ακολουθούν.
Η Διευθύντρια του σχολείου, Ε.Δ. το μόνο που κατάφερε είναι να χωρίσει τους καθηγητές σε δύο αντικρουόμενες ομάδες δημιουργώντας μεγάλη σύγχυση σε μαθητές και γονείς με αποτέλεσμα τα παιδιά να θέλουν να εξαιρεθούν από τις εξετάσεις διότι φοιτούν στο ΠΣΠΑ πριν την έναρξη ισχύος του νόμου Διαμαντοπούλου.
Από όσο γνωρίζουμε το Επιστημονικό Συμβούλιο ομοφώνως, συμβαδίζει με το δίκαιο αίτημα των παιδιών: την κατάργηση των εξετάσεων για τα παιδιά που έχουν εισαχθεί στο Πειραματικό πριν το νόμο Διαμαντοπούλου.
Παραθέτουμε αντίγραφο της επιστολής μαθητή προς τη Διευθύντρια Ε.Δ. το οποίο πήρε αριθμό πρωτοκόλλου αλλά απεσύρθη από τους μαθητές για άγνωστους αλλά προφανείς σε εμάς λόγους:
-Από την αρχή του σχολικού έτους καθησυχάζατε τις ανησυχίες μας για τις εξετάσεις εισαγωγής στο Λύκειο των ΠΠΣ προβάλλοντας την προσωπική σας εκτίμηση, σύμφωνα με την οποία οι παραπάνω εξετάσεις δεν θα πραγματοποιηθούν κατά το τρέχον σχολικό έτος.
Παράλληλα, παρά τη δηλωμένη επιθυμία μας, δεν απευθύνατε σχετικό ερώτημα στις αρμόδιες προϊστάμενες αρχές, προκειμένου να λάβουμε από εσάς μία κατά το δυνατόν αξιόπιστη πληροφόρηση.
-Η προσπάθειά σας να φροντίσετε για την προετοιμασία μας εν’ όψει των εξετάσεων, ήταν εξαιρετικά πλημμελής. Διερωτάται μάλιστα κανείς πώς εξηγείται το γεγονός ότι αναθέσατε τη διδασκαλία ενός από τα σημαντικότερα μαθήματα, συγκεκριμένα στην Έκθεση της Γ’ Γυμνασίου αφενός σε καθηγήτρια, η οποία είναι γνωστό ότι προετοιμάζεται για τη συνταξιοδότησή της, αφετέρου σε έναν καθηγητή, για τον οποία είχατε τη σταθερή και εκφρασμένη εκτίμηση ότι, λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας, αδυνατεί να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του, για τον οποίο μάλιστα καταβάλλατε κάθε δυνατή προσπάθεια-απευθυνόμενη προς τις προϊστάμενες αρχές- τόσο κατά το προηγούμενο, όσο και κατά το τρέχον σχολικό έτος, να παυθεί από τη διδακτική του δραστηριότητα.
-Επιπλέον αναθέσατε περισσότερα σημαντικά μαθήματα του Γυμνασίου στον Α.Κ. για τον οποίο επίσης είχατε την πεποίθηση ότι δεν πληροί τις υποχρεώσεις του. Δεν διστάσατε μάλιστα να παροτρύνετε σε αποχή τους μαθητές, όταν προέκυψαν προβλήματα, αδιαφορώντας για τις πολλές χαμένες διδακτικές ώρες λόγω απεργιών και αργιών. Επίσης, αδιαφορήσατε για το γενικό πνεύμα αταξίας που θα επικρατούσε- και τελικά επικράτησε- στη σχολική κοινότητα και ιδιαίτερα για την ανησυχία και την έλλειψη συγκέντρωσης που προέκυψε στους μαθητές που θα δοκιμαστούν στις επικείμενες εξετάσεις.
ΑΙΤΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ
-Η καλλιέργεια κλίματος τρομοκρατίας εις βάρος των μαθητών που συμμετέχουν στην κατάληψη και η άμεση επίθεση εναντίον των γονέων τους.
-Υβρισμοί και απειλές προς τους μαθητές από τη Διεύθυνσης, την Υποδιεύθυνση και καθηγητή.
-Εκβιασμοί και άσκηση τρομοκρατίας προς τους γονείς/κηδεμόνες μέσω της διασποράς ανυπόστατης φημολογίας για δράση παρακρατικών (αναρχικών και φασιστικών ομάδων) εντός του σχολείου.
-Στοχοποίηση συγκεκριμένων μαθητών και γονέων και άμεση διατύπωση της απειλής για επιπτώσεις στη βαθμολογία ή για προσφυγή στις εκτελεστικές και δικαστικές αρχές (αστυνομία, εισαγγελέας) προκειμένου να λυθεί η κατάληψη.
Όλα τα παραπάνω φαίνονται ακατανόητα, αν συλλογισθεί κανείς ότι όχι μόνον δεν εμποδίσατε, αλλά και παροτρύνατε την αποχή μας από τα μαθήματα του κ…….., ανεχθήκατε και δεχθήκατε μάλιστα την απουσία μας από τα υπόλοιπα μαθήματα, προκειμένου να ασκηθεί πίεση στη Διεύθυνση για την απομάκρυνση του Εκπαιδευτικού από τη σχολική μονάδα. Στην παρούσα περίπτωση όμως συμπεριφέρεστε βίαια και επιθετικά, καθώς φοβάστε την προοπτική να εκτεθείτε για τις παραλείψεις σας.
Διερωτόμεθα ο Υπουργός Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος θα σκύψει να διορθώσει τα κακώς κείμενα που συμβαίνουν στο Πειραματικό όταν γνωρίζει ότι εξέχουσες προσωπικότητες της πολιτικής και κοινωνικής ζωής του τόπου έχουν αποφοιτήσει από ένα από τα πιο ιστορικά σχολεία στην Ελλάδα.