Το 2016 έκλεισε με την Porsche να καταγράφει ποσοστό κέρδους 17% κατά μέσο όρο σε κάθε αυτοκίνητο που πούλησε.
Το ότι η Porsche τα πηγαίνει μια χαρά σε πωλήσεις το γνωρίζουμε. Τώρα ήρθε η στιγμή να μάθουμε και σε τι ακριβώς μεταφράζεται αυτό για το ταμείο της εταιρίας.
Την περασμένη χρονιά η Porsche σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων, με 237.778 αυτοκίνητα ανά τον κόσμο (6% αύξηση από το 2015). Σύμφωνα με το Bloomberg, το συνολικό καθαρό κέρδος της ήταν €3,9 δισ., ποσό μεγαλύτερο κατά 14% σε σχέση με το αντίστοιχο του 2015. Αυτό σημαίνει ότι κατά μέσο όρο η εταιρία έβγαλε περίπου €16.000 από κάθε αυτοκίνητό της. Νούμερο αυξημένο κι αυτό κατά 9% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Η επίδοση αυτή είναι πολύ καλύτερη από τα περίπου €4.600 που κερδίζουν κατά μέσο όρο οι BMW και Mercedes-Benz από κάθε αυτοκίνητό τους. Λογικό, αφού εκείνες πουλάνε αρκετά φτηνότερα μοντέλα, ενώ η μέση τιμή μιας Porsche το ’16 ήταν €92.000. Από την άλλη, η γερμανική εταιρία δεν μπορεί να συναγωνιστεί τη Ferrari, της οποίας το κέρδος υπολογίζεται σε περίπου... €83.500 ανά αυτοκίνητο. Ωστόσο το νούμερο αυτό αλλοιώνεται από το γεγονός ότι το 30% των εσόδων της Ferrari προέρχεται από αναμνηστικά, αξεσουάρ, θεματικά πάρκα και άλλες δραστηριότητες που δεν σχετίζονται άμεσα με τα περίπου 8.000 αυτοκίνητα που πουλάει ετησίως.
Σύμφωνα με τον Oliver Blume, διευθύνοντα σύμβουλο της Porsche, η επιτυχία ήρθε επειδή η εταιρία «εστιάζει στους ευχαριστημένους πελάτες». Η αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι μια πολύ προσωπική, συναισθηματική διαδικασία. Όπως συμβαίνει και με αξεσουάρ όπως ένα μαντήλι ή μια γυναικεία τσάντα, ο κόσμος πλέον δεν θέλει απλώς κάτι ακριβό και καλό, αλλά το δικό του μαντήλι, τη δική του τσάντα, με κάθε λεπτομέρεια καθορισμένη από τον ίδιο.
[Πηγή: Bloomberg]
Το ότι η Porsche τα πηγαίνει μια χαρά σε πωλήσεις το γνωρίζουμε. Τώρα ήρθε η στιγμή να μάθουμε και σε τι ακριβώς μεταφράζεται αυτό για το ταμείο της εταιρίας.
Την περασμένη χρονιά η Porsche σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων, με 237.778 αυτοκίνητα ανά τον κόσμο (6% αύξηση από το 2015). Σύμφωνα με το Bloomberg, το συνολικό καθαρό κέρδος της ήταν €3,9 δισ., ποσό μεγαλύτερο κατά 14% σε σχέση με το αντίστοιχο του 2015. Αυτό σημαίνει ότι κατά μέσο όρο η εταιρία έβγαλε περίπου €16.000 από κάθε αυτοκίνητό της. Νούμερο αυξημένο κι αυτό κατά 9% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Η επίδοση αυτή είναι πολύ καλύτερη από τα περίπου €4.600 που κερδίζουν κατά μέσο όρο οι BMW και Mercedes-Benz από κάθε αυτοκίνητό τους. Λογικό, αφού εκείνες πουλάνε αρκετά φτηνότερα μοντέλα, ενώ η μέση τιμή μιας Porsche το ’16 ήταν €92.000. Από την άλλη, η γερμανική εταιρία δεν μπορεί να συναγωνιστεί τη Ferrari, της οποίας το κέρδος υπολογίζεται σε περίπου... €83.500 ανά αυτοκίνητο. Ωστόσο το νούμερο αυτό αλλοιώνεται από το γεγονός ότι το 30% των εσόδων της Ferrari προέρχεται από αναμνηστικά, αξεσουάρ, θεματικά πάρκα και άλλες δραστηριότητες που δεν σχετίζονται άμεσα με τα περίπου 8.000 αυτοκίνητα που πουλάει ετησίως.
Σύμφωνα με τον Oliver Blume, διευθύνοντα σύμβουλο της Porsche, η επιτυχία ήρθε επειδή η εταιρία «εστιάζει στους ευχαριστημένους πελάτες». Η αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι μια πολύ προσωπική, συναισθηματική διαδικασία. Όπως συμβαίνει και με αξεσουάρ όπως ένα μαντήλι ή μια γυναικεία τσάντα, ο κόσμος πλέον δεν θέλει απλώς κάτι ακριβό και καλό, αλλά το δικό του μαντήλι, τη δική του τσάντα, με κάθε λεπτομέρεια καθορισμένη από τον ίδιο.
[Πηγή: Bloomberg]