Τους αιφνιδιαστικούς ελέγχους σε βενζινάδικα ξεκίνησε και πάλι το υπουργείο Οικονομίας βγάζοντας λαβράκια σε Κορυδαλλό, Ταύρο, Κερατσίνι και Νίκαια.
Όπως αναφέρει το «Έθνος» η διεύθυνση Μετρολογίας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας εδώ κι έναν μήνα έχει ξεκινήσει τις εφόδους σε βενζινάδικα χρησιμοποιώντας ένα μυστικό αυτοκίνητο το οποίο διαθέτει κρυφό εξοπλισμό και ειδικό ρεζερβουάρ που του δίνει τη δυνατότητα να μετρά τις πραγματικές ποσότητες των λίτρων που φεύγουν από τα στόμια των αντλιών.
Όπως προέκυψε από τους ελέγχους ένα στα τρία πρατήρια έχουν πειραγμένες τις αντλίες καυσίμων, κάτι που σημαίνει ότι γεμίζουν από 5% έως και 11% λιγότερο τα ρεζερβουάρ των οχημάτων, αδειάζοντας τις τσέπες των οδηγών.
Όπως αναφέρει το «Έθνος» η διεύθυνση Μετρολογίας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας εδώ κι έναν μήνα έχει ξεκινήσει τις εφόδους σε βενζινάδικα χρησιμοποιώντας ένα μυστικό αυτοκίνητο το οποίο διαθέτει κρυφό εξοπλισμό και ειδικό ρεζερβουάρ που του δίνει τη δυνατότητα να μετρά τις πραγματικές ποσότητες των λίτρων που φεύγουν από τα στόμια των αντλιών.
Όπως προέκυψε από τους ελέγχους ένα στα τρία πρατήρια έχουν πειραγμένες τις αντλίες καυσίμων, κάτι που σημαίνει ότι γεμίζουν από 5% έως και 11% λιγότερο τα ρεζερβουάρ των οχημάτων, αδειάζοντας τις τσέπες των οδηγών.
Το αυτοκίνητο της διεύθυνσης Μετρολογίας έχει κάνει ήδη 15 ελέγχους και εντόπισε πέντε βενζινάδικα με πειραγμένες τις αντλίες. Ενα στον Κορυδαλλό με απόκλιση -5%, ένα στον Ταύρο με -7%, ένα στο Κερατσίνι με -8,4% και ένα στη Νίκαια με -7,9%.
Οι μορφές λαθρεμπορίας και νοθείας καυσίμων
25% του ναυτιλιακού καυσίμου διοχετεύεται στην αγορά ως ντίζελ κίνησης
25% των εξαγόμενων πετρελαιοειδών επανεισάγεται στην αγορά - «εικονικές εξαγωγές»
15%του πετρελαίου θέρμανσης πωλείται ως κίνησης
2,5% των αδασμολόγητων χημικών (μεθανόλη, διαλυτικά κ.λ.π.) χρησιμοποιείται για νόθευση των καυσίμων
10% των βενζινάδικων, σύμφωνα με παλιότερες έρευνες, κλέβει στην αντλία
30% των πρατηρίων που ελέγχθηκαν πριν από λίγες ημέρες από τη διεύθυνση Μετρολογίας της Γεν.Γραμματείας Βιομηχανίας κλέβει στην αντλία
Πώς θα αποφύγετε «πειραγμένες» αντλίες
Στην ερώτηση πως μπορείτε να αποφύγετε την όλη αυτή την χρονοβόρα και δαπανηρή ιστορία, τη νοθεία δηλαδή, σας συμβουλεύουμε να μην βάζετε οπουδήποτε καύσιμο, παρά μόνο από ένα συγκεκριμένο πρατήριο.
Ειδικά τώρα που τα περισσότερα έχουν πιστοποιημένους ελέγχους. Στην περίπτωση όμως που αυτό είναι αναπόφευκτο (π.χ. ταξίδι), προτιμείστε μια γνωστή εταιρεία πετρελαιοειδών και όχι μια άγνωστη με εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Γιατί οι τιμές «κράχτες» θα πρέπει να σας βάζουν σε υποψίες, ακόμη και για την ποσότητα καυσίμου.
Επισημαίνεται ότι η χαμηλή ποιότητα των καυσίμων και κατ΄ επέκτασή η νοθεία με διάφορα συστατικά είναι το σημαντικό πρόβλημα και για τις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων. Οι σύγχρονοι «καθαροί» κινητήρες, απαιτούν υψηλής ποιότητας καύσιμα, γεγονός που ουδείς μπορεί να εγγυηθεί στην χώρα μας.
Δελτίο Τύπου της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος
Η δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων ελέγχων πρατηρίων, της διεύθυνσης Μετρολογίας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Οικονομίας και τα ευρήματα παραβατικότητας και κλοπής καταναλωτών που αναφέρουν ότι ένα στα τρία πρατήρια πιάστηκε να κλέβει τους καταναλωτές από 7 έως και 15 λεπτά το λίτρο, εντυπωσίασε μεν την κοινή γνώμη, αλλά έδειξε για μια ακόμη φορά το διάτρητο και αποσπασματικό σύστημα των ελέγχων. Για το θέμα η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος παρατηρεί τα εξής:
Είναι συνεχείς οι καταγγελίες μας για φαινόμενα παραβατικότητας στην αγορά καυσίμων, μερικές των οποίων είναι εξόφθαλμες, όπως τιμές πώλησης κάτω και από τις τιμές διυλιστηρίου!
Το θέμα για εμάς ήταν πάντα η πολιτική βούληση έλεγχου πράγμα το οποίο μόνο στα λόγια επιβεβαιωνόταν από τους αρμοδίους.
Ο τρόπος ελέγχου, που αναφέρεται στην ανακοίνωση, αποτελεί τον πλέον αναχρονιστικό τρόπο ελέγχου, ο οποίος φυσικά δεν μπορεί να συλλάβει όλη την παραβατικότητα.
Ο ίδιος ο τρόπος έλεγχου στην ουσία απαξιώνει και υποτιμά τα συστήματα εισροών – εκροών, των οποίων επωμίσθηκε το κόστος ο κλάδος χωρίς καμία επιδότηση μέχρι τώρα, και τα οποία δεν ελέγχονται με αξιόπιστο και ολοκληρωμένο τρόπο. Είναι να απορεί κανείς γιατί βάλαμε τα συστήματα αυτά, όταν ο μόνος αξιόπιστος έλεγχος παραμένει, για την κυβέρνηση, ο αρχαιότερος όλων!
Η κυβέρνηση οφείλει άμεσα να επιβάλει την εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων εισροών- εκροών και λογιστικής και γεωγραφικής διακίνησης καυσίμων, σε όλα τα επίπεδα και σε όλα τα στάδια, ώστε ούτε μια σταγόνα καυσίμου να μη βρίσκεται εκτός ελέγχου. Στους δε κατά το σύστημα παραβάτες να επιβάλλεται το οριστικό κλείσιμο του πρατηρίου, χωρίς να είναι δυνατή η επαναλειτουργία με αχυράνθρωπους που ξεπλένουν χρήμα.
Ο πραγματικός και ο συνολικός έλεγχος ποσοτήτων μπορεί να γίνει σε όλη τη χώρα μόνο «απομακρυσμένα» με τον ηλεκτρονικό έλεγχο της διακίνησης μέσα από τα συστήματα της ΓΓΠΣ, τα οποία θα καταγράφουν το σύνολο και την κάθε επιμέρους διακίνηση. Αποσπασματικοί έλεγχοι μπορεί να 2
ικανοποιούν το αίσθημα του καταναλωτή, αλλά στην ουσία αναβάλλουν τη λύση του προβλήματος. Δεν είμαστε αντίθετοι με αυτούς αλλά γνωρίζουμε ότι δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα.
Αν υπάρχει πραγματικά πολιτική βούληση, αντί των αναχρονιστικών ελέγχων θα εφαρμοστεί άμεσα ο ολιστικός ηλεκτρονικός έλεγχος όλων των ποσοτήτων. Αυτή είναι η λύση και καλά θα κάνει η κυβέρνηση να μην αποποιείται ευθύνες με επιμέρους αποσπασματικούς ελέγχους.
Φοβόμαστε ότι και την επόμενη φορά, αν δεν εφαρμοστούν πραγματικοί και ολοκληρωμένοι έλεγχοι, θα έχουμε και πάλι τα ίδια αποτελέσματα. Στο μεταξύ, οι έντιμοι βενζινοπώλες θα κλείνουν τα πρατήρια και μαζί με τους καταναλωτές θα πληρώνουν την αδράνεια του κράτους και την παραβατικότητα των επιτηδείων.
Ως πότε θα συμβαίνουν αυτά;
Οι μορφές λαθρεμπορίας και νοθείας καυσίμων
25% του ναυτιλιακού καυσίμου διοχετεύεται στην αγορά ως ντίζελ κίνησης
25% των εξαγόμενων πετρελαιοειδών επανεισάγεται στην αγορά - «εικονικές εξαγωγές»
15%του πετρελαίου θέρμανσης πωλείται ως κίνησης
2,5% των αδασμολόγητων χημικών (μεθανόλη, διαλυτικά κ.λ.π.) χρησιμοποιείται για νόθευση των καυσίμων
10% των βενζινάδικων, σύμφωνα με παλιότερες έρευνες, κλέβει στην αντλία
30% των πρατηρίων που ελέγχθηκαν πριν από λίγες ημέρες από τη διεύθυνση Μετρολογίας της Γεν.Γραμματείας Βιομηχανίας κλέβει στην αντλία
Πώς θα αποφύγετε «πειραγμένες» αντλίες
Στην ερώτηση πως μπορείτε να αποφύγετε την όλη αυτή την χρονοβόρα και δαπανηρή ιστορία, τη νοθεία δηλαδή, σας συμβουλεύουμε να μην βάζετε οπουδήποτε καύσιμο, παρά μόνο από ένα συγκεκριμένο πρατήριο.
Ειδικά τώρα που τα περισσότερα έχουν πιστοποιημένους ελέγχους. Στην περίπτωση όμως που αυτό είναι αναπόφευκτο (π.χ. ταξίδι), προτιμείστε μια γνωστή εταιρεία πετρελαιοειδών και όχι μια άγνωστη με εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Γιατί οι τιμές «κράχτες» θα πρέπει να σας βάζουν σε υποψίες, ακόμη και για την ποσότητα καυσίμου.
Επισημαίνεται ότι η χαμηλή ποιότητα των καυσίμων και κατ΄ επέκτασή η νοθεία με διάφορα συστατικά είναι το σημαντικό πρόβλημα και για τις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων. Οι σύγχρονοι «καθαροί» κινητήρες, απαιτούν υψηλής ποιότητας καύσιμα, γεγονός που ουδείς μπορεί να εγγυηθεί στην χώρα μας.
Δελτίο Τύπου της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος
Η δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων ελέγχων πρατηρίων, της διεύθυνσης Μετρολογίας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Οικονομίας και τα ευρήματα παραβατικότητας και κλοπής καταναλωτών που αναφέρουν ότι ένα στα τρία πρατήρια πιάστηκε να κλέβει τους καταναλωτές από 7 έως και 15 λεπτά το λίτρο, εντυπωσίασε μεν την κοινή γνώμη, αλλά έδειξε για μια ακόμη φορά το διάτρητο και αποσπασματικό σύστημα των ελέγχων. Για το θέμα η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος παρατηρεί τα εξής:
Είναι συνεχείς οι καταγγελίες μας για φαινόμενα παραβατικότητας στην αγορά καυσίμων, μερικές των οποίων είναι εξόφθαλμες, όπως τιμές πώλησης κάτω και από τις τιμές διυλιστηρίου!
Το θέμα για εμάς ήταν πάντα η πολιτική βούληση έλεγχου πράγμα το οποίο μόνο στα λόγια επιβεβαιωνόταν από τους αρμοδίους.
Ο τρόπος ελέγχου, που αναφέρεται στην ανακοίνωση, αποτελεί τον πλέον αναχρονιστικό τρόπο ελέγχου, ο οποίος φυσικά δεν μπορεί να συλλάβει όλη την παραβατικότητα.
Ο ίδιος ο τρόπος έλεγχου στην ουσία απαξιώνει και υποτιμά τα συστήματα εισροών – εκροών, των οποίων επωμίσθηκε το κόστος ο κλάδος χωρίς καμία επιδότηση μέχρι τώρα, και τα οποία δεν ελέγχονται με αξιόπιστο και ολοκληρωμένο τρόπο. Είναι να απορεί κανείς γιατί βάλαμε τα συστήματα αυτά, όταν ο μόνος αξιόπιστος έλεγχος παραμένει, για την κυβέρνηση, ο αρχαιότερος όλων!
Η κυβέρνηση οφείλει άμεσα να επιβάλει την εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων εισροών- εκροών και λογιστικής και γεωγραφικής διακίνησης καυσίμων, σε όλα τα επίπεδα και σε όλα τα στάδια, ώστε ούτε μια σταγόνα καυσίμου να μη βρίσκεται εκτός ελέγχου. Στους δε κατά το σύστημα παραβάτες να επιβάλλεται το οριστικό κλείσιμο του πρατηρίου, χωρίς να είναι δυνατή η επαναλειτουργία με αχυράνθρωπους που ξεπλένουν χρήμα.
Ο πραγματικός και ο συνολικός έλεγχος ποσοτήτων μπορεί να γίνει σε όλη τη χώρα μόνο «απομακρυσμένα» με τον ηλεκτρονικό έλεγχο της διακίνησης μέσα από τα συστήματα της ΓΓΠΣ, τα οποία θα καταγράφουν το σύνολο και την κάθε επιμέρους διακίνηση. Αποσπασματικοί έλεγχοι μπορεί να 2
ικανοποιούν το αίσθημα του καταναλωτή, αλλά στην ουσία αναβάλλουν τη λύση του προβλήματος. Δεν είμαστε αντίθετοι με αυτούς αλλά γνωρίζουμε ότι δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα.
Αν υπάρχει πραγματικά πολιτική βούληση, αντί των αναχρονιστικών ελέγχων θα εφαρμοστεί άμεσα ο ολιστικός ηλεκτρονικός έλεγχος όλων των ποσοτήτων. Αυτή είναι η λύση και καλά θα κάνει η κυβέρνηση να μην αποποιείται ευθύνες με επιμέρους αποσπασματικούς ελέγχους.
Φοβόμαστε ότι και την επόμενη φορά, αν δεν εφαρμοστούν πραγματικοί και ολοκληρωμένοι έλεγχοι, θα έχουμε και πάλι τα ίδια αποτελέσματα. Στο μεταξύ, οι έντιμοι βενζινοπώλες θα κλείνουν τα πρατήρια και μαζί με τους καταναλωτές θα πληρώνουν την αδράνεια του κράτους και την παραβατικότητα των επιτηδείων.
Ως πότε θα συμβαίνουν αυτά;