Θέλοντας να μοιραστώ τη  φοιτητική μου εμπειρία, ήρθε η ώρα να δώσω πολύτιμα tips για εξοπλισμό αλλά και οργάνωση σπιτιού, από τη φάση της μετακόμισης ως και την πλήρη διακόσμηση ενός φοιτητικού σπιτιού.

Δεν μου είναι δύσκολο, αφού η πρόσφατη εμπειρία μου, από το άκουσμα της επιτυχούς εισαγωγής μου στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας με γέμισε ανυπέρβλητες δόσεις χαράς αλλά και αγωνίας για το νέο μέλλον που μου επιφυλασσόταν.

Πριν από 5 χρόνια ξεκίνησα να φοιτώ στο Πανεπιστήμιο Πατρών και η ανυπομονησία για το βίωμα της φοιτητικής ζωής είχε μπει για τα καλά στο αίμα μου. Η αγωνία βρισκόταν στο peak, αφού φανταζόμουν αυτό το νέο ξεκίνημα ως έναυσμα μιας καινούργιας ζωής, με το αίσθημα της αυτονομίας και αυτοσυντήρησης να με κατακλύζει.

Η εύρεση σπιτιού ήταν το πρώτο μέλημα κι όταν αυτό ολοκληρώθηκε, ήρθε ένα νέο challenging κομμάτι που έπρεπε να διερευνήσω, προκειμένου να οργανώσω μια εύκολη και λειτουργική φοιτητική ζωή στο σπίτι που επέλεξα από την αρχή, ώστε μετά να επικεντρωθώ full στη χαρά της ζωής! Έτσι ξεκίνησε η έρευνα για το πώς θα «ντύσω» το νέο μου σπίτι, μέσα στο οποίο γνώριζα εκ των προτέρων ότι θα καταναλώνω ατελείωτες ώρες διαβάσματος, υποδοχής φίλων αλλά και προσωπικές στιγμές ξεγνοιασιάς.

Η έρευνα ξεκίνησε νωρίς αφού έκανα μία φιλτραρισμένη αναζήτηση για φοιτητικά πακέτα και οικιακό εξοπλισμό, διερευνώντας προσεκτικά sites εξοπλισμού σπιτιού, αλλά και όποιο σχετικό προσπέκτους έπεφτε στα χέρια μου. Δεν ήταν δύσκολο να καταλήξω σε ένα τοπικό πολυκατάστημα Praktiker, όπου εκεί ομολογουμένως βρήκα σε ένα μέρος συγκεντρωμένα όσα ζητούσα. Με το συμφωνηθέν budget που είχα από τους δικούς μου έπρεπε να καλύψω τα βασικά, οικιακής χρήσης αντικείμενα μέχρι τα απολύτως απαραίτητα, όπως εξοπλισμό δωματίου, κουζίνας και μπάνιου, καθώς επίσης και μικροπράγματα που σου εξασφαλίζουν άνεση.

Τα βρήκα όλα, αλλά θυμάμαι ιδιαίτερα την ποικιλία σε είδη σπιτιού, μικροαντικείμενα, εργαλεία αποθήκευσης κι εξοικονόμησης χώρου (που για μένα είχε μεγάλη σημασία, καθώς ο χώρος περιορισμένος) και εναλλακτικές προτάσεις διακόσμησης προσαρμοσμένες για όλα τα βαλάντια. Ούτε που μπορούσα να φανταστώ την αναρίθμητη ποικιλία που είχα μπροστά μου. Ευτυχώς μου έμεινε στη μνήμη η δυνατότητα που είχα να επιλέξω το σωστό αντικείμενο, στη σωστή τιμή.

Φέτος, η αδελφή μου πέρασε στο ΑΠΘ, όπου εκεί βέβαια η εμπειρία μου περί ανεύρεσης εξοπλισμού φοιτητικού σπιτιού αποδείχθηκε υπερπολύτιμη: Praktiker είπα με μία λέξη κι αυτό έγινε -ευτυχώς έχει και εκεί, με την αδερφή μου να ακολουθεί τη δική μου «πεπατημένη». Στο τοπικό λοιπόν κατάστημα της Θεσσαλονίκης βρήκε ότι είχε ανάγκη για τη διαμόρφωση της δικής της πλέον φοιτητικής φωλιάς: ακόμη περισσότερες απ’ ό,τι πριν 5 χρόνια προτάσεις οργάνωσης κι αποθήκευσης, ντουλάπες, παπουτσοθήκες, ραφιέρες, κουτιά φύλαξης, θήκες φύλαξης  ρούχων – παπουτσιών που εξοικονομούν χώρο, διακοσμητικά κουτιά, μέχρι και κρεμάστρες (ακόμα και σε design πεταλούδας!) για τη ντουλάπα της.

Η εξοικονόμηση χώρου είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα φοιτητικό σπίτι. Τα βιβλία, ειδικότερα στις εξεταστικές περιόδους, κατακλύζουν κάθε γωνιά του σπιτιού! Οπότε αν δεν έχει οργανωθεί σωστά με βιβλιοθήκη, ράφια και αποθηκευτικούς χώρους, συρταριέρες -ιδανικά αναδιπλούμενες- και ό,τι αλλο βοηθά στην σωστή ταξινόμηση και αποθήκευση των πραγμάτων, τότε εύκολα μπορεί ο ζωτικός χώρος μας να μετατραπεί σε μια ...διαρκή αταξία!

Όλοι λίγο πολύ έχουμε διανύσει αυτήν την περιβόητη φοιτητική περίοδο που μας επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις, θετικές αγωνίες και νέους επαγγελματικούς ορίζοντες. Μέσα σε όλα, διαπίστωσα πώς μπορείς να εξοπλίσεις ένα σπίτι, να το μετατρέψεις σε λειτουργικό, με έναν έξυπνο και όχι απαραίτητα ακριβό εξοπλισμό.  Αυτά τα tips και ιδέες βοήθησαν πρόσφατα και την αδελφή μου να οργανώσει το φοιτητικό της σπίτι για να βιώσει από φέτος την πιο παραγωγική περίοδο της ζωής της, χωρίς να στερηθεί τίποτε απαραίτητο. Γι’ αυτό τα μοιράζομαι και μαζί σας! Εξοικονομήστε χώρο και θα νιώσετε απ΄την πρώτη στιγμή καλύτερα!

Mαρία Α. 
 
Top