Μεγαλύτεροι δήμοι, υψηλότερο το κόστος προεκλογικής καμπάνιας.
Η επένδυση στο δημαρχιλίκι του Καλλικράτη κοστίζει και όπως στους περισσότερους είναι γνωστό αν δεν ρίξεις χρήμα στις εκλογές κι αν δεν έχεις κλίκα δεν εκλέγεσαι ούτε πρόεδρος στο χωριό σου.
Πόσο μάλλον στον Καλλικράτη που απαιτεί πολύ περισσότερος ψήφους και σίγουρη στήριξη για...
...να έχει κανείς κάποιες ελπίδες έστω και για δημοτικός σύμβουλος
Αυξήθηκε το κόστος ακόμη και για μια θέση δημοτικού συμβούλου
Σε πολλές περιοχές της χώρας αρκετοί είναι οι δήμαρχοι που προτιμούν να κλείσουν συμφέρουσες συμφωνίες ακόμη και για μια θεσούλα δημοτικού συμβούλου αφού ακόμη κι αυτή η θέση δεν είναι πλέον σίγουρη για πολλούς πρώην δημάρχους.
Χθεσινοί Μαυρογυαλούροι που το έπαιζαν μεγάλοι και τρανοί στους δήμους τους κατασπαράζοντας κρατικά κονδύλια και καταχρεώνοντας την τοπική αυτοδιοίκηση , προτιμούν τώρα να αποχωρήσουν απο την μπίζνα της πολιτικής κι όσα έφαγαν-έφαγαν.
Προνομιούχοι και πάλι οι ισχυρότεροι.
Το κόστος της προεκλογικής καμπάνιας σε κάποιες περιπτώσεις μειώνεται για τους ισχυρούς καριερίστες υποψηφίους αφου ενα μέρος συμψηφίζεται συνήθως με ρουσφέτια και "ευγενικές" χορηγίες με εργολάβους δημοσίων έργων και λοιπούς διαπλεκόμενους.
Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και για τους "μικρότερους" σε δυναμική υποψήφιους οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν το μάρκετινγκ της προβολής τους απο προσωπικά τους έξοδα και συνεισφορές των υποψηφίων συμβούλων.
Μια προεκλογική εκστρατεία έχει πλέον μεγάλο κόστος όσων αφορά το μέγεθος της διαφημιστικής της προβολής, εκτύπωση και διανομή διαφημιστικών φυλλαδίων , αφίσες , ταμπλό και γενικότερα διαφημιστικό υλικό (κάποιοι τυπώνουν μέχρι στιλούς , μπρελόκ και αυτοκόλλητα), ενοικίαση εκλογικών κέντρων του κάθε συνδυασμού, πάρτι-εκδηλώσεις, συγκεντρώσεις για προεκλογικές ομιλίες (ενοικίαση τεχνικού εξοπλισμού) . Και όλα αυτά είναι μόνο τα βασικά.
Πολλά χρήματα επίσης επενδύονται και τις μετακινήσεις για τις ανάγκες των υποψηφίων κατα την προεκλογική καμπάνια αλλά και στις μετακινήσεις ψηφοφόρων τόσο για προεκλογικές συγκεντρώσεις όσο και για την ψηφοθηρία ανήμερα των εκλογών (δωρεάν μεταφορά ψηφοφόρων).
Σε αυτό,βέβαια, συμβάλλουν και τα κόμματα τα οποία έχουν άμεσο συμφέρον απο την τοποθέτηση δικών τους ανθρώπων σε καίριες θέσεις στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Όσο μεγαλύτεροι εκλογική περιφέρεια τόσο περισσότερο το χρήμα.
Μόνο για τη βασική προεκλογική καμπάνια ενός συνδυασμού σε έναν μεσαίο δήμο της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης αυτοδιοικητικοί παράγοντες αναφέρουν ότι απαιτούνται περίπου 150.000 ευρώ χωρίς να βέβαια να συμπεριλαμβάνονται σε αυτά οι "ευγενικές" χορηγίες τα ρουσφέτια και τα μαύρα χρήματα που προέρχονται απο κομματικά ταμεία.
Ειδικά για κάποιον καινούργιο "στο επάγγελμα", αυτά τα χρήματα αναγκαστικά πολλαπλασιάζονται, καθώς η ανάγκη γνωστοποίησης της υποψηφιότητάς του καθίσταται επιτακτική.
Υπάρχουν "ταρίφες" για την προβολή αλλά η καλή δουλειά πληρώνετε αδρά.
Κοινό μυστικό αποτελεί το γεγονός ότι το κόστος, ιδιαίτερα στις τοπικές εκλογές, επιβαρύνεται από έξοδα που εντάσσονται στο «μαύρο» ταμείο των υποψηφίων και αφορά τραμπουκώματα δημοσιογράφων τόσο για κανένα καλό λόγο όσο και για "θάψιμο" των ανταγωνιστών υποψηφίων.
Προεκλογικός εμφύλιος : Οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι "σφάζονται" ακόμη και μεταξύ τους έστω κι αν ανήκουν στο ίδιο πολιτικό συνδυασμό για μια θεσούλα κοντά στην εξουσία.
Το "χοντρό" μαύρο χρήμα καταλήγει στα ΜΜΕ , εφημερίδες, ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς μέχρι και ιστοσελίδες για την προβολή των υποψηφίων. Δεδομένου οτι οι υποψήφιοι δεν μπορούν να δηλώσουν τα πραγματικά τους έξοδα τα ΜΜΕ βολεύονται με το ζεστό και αφορολόγητο χρήμα
Εκμεταλλεύονται εξουσία και νόμους προκειμένου να προβληθούν
Μεγάλος ντόρος έγινε με το καθεστώς της παράνομης διαφήμισης σε πινακίδες στους δρόμους τις λεγόμενες "αμαρτωλές" πινακίδες
Ακόμη όμως και οι "αμαρτωλές" διαφημιστικές πινακίδες έπαιξαν και τον ρόλο τους σε πρόσφατες τοπικές εκλογές.
«Ποιος όριζε τις θέσεις και το πλήθος των πινακίδων; Ο δήμος» διηγείται τοπικός παράγοντας δήμου της Αττικής με εξαιρετικά σημεία προβολής για διαφήμιση.
«Ετσι,ο εκάστοτε δήμαρχος που κατέβαινε ξανά υποψήφιος είχε το πάνω χέρι στη χρήση αυτών των πινακίδων,έπειτα από συνεννόηση με την εταιρεία» συμπληρώνει.
«Κάθε δέκα δικές μου,μία του αντιπάλου μου» ήταν η συμφωνία δημάρχου με διαφημιστική εταιρεία κατά την προεκλογική περίοδο,προκειμένου να έχει τη μερίδα του λέοντος στον τομέα της προβολής.
Και όπως τονίζει συνεργάτης του:«Φυσικά...δωρεάν ή με εικονικά τιμολόγια εξαιρετικά χαμηλού κόστους. Αλλωστε,ποιος θα αποφάσιζε την αμέσως επομένη των εκλογών για την ανανέωση των σχετικών συμβάσεων ή ποιος θα έκανε τα στραβά μάτια σε περίπτωση τοποθέτησης πολύ περισσότερων πινακίδων από τα προβλεπόμενα;».
Ενδεικτικά παρουσιάζουμε έναν πίνακα που δημοσιεύθηκε σε γνωστή φιλοκαθεστωτική εφημερίδα και ασφαλώς παρουσιάζει τα ελάχιστα έξοδα προκειμένου να μην εξαγριώσει τους αναγνώστες εν καιρό "νηστείας" , ωστόσο αξίζει να σημειωθεί το όριο χρηματοδότησης ανα υποψήφιο σε ευρώ.