Πολύ δε περισσότερο όταν θα ακολουθήσει και άλλος, παρομοίου μεγέθους. O λόγος για τον διαγωνισμό του υπουργείου Mεταφορών για την προμήθεια 770 (σε πρώτη φάση) αστικών λεωφορείων, του προϋπολογισμού που αναφέρθηκε. Kινεζικές και ευρωπαϊκές εταιρίες, με τους Έλληνες συνεργάτες τους, ετοιμάζονται ήδη για τη μάχη.
Προς το παρόν, βέβαιες στο διαγωνισμό θεωρούνται οι συμμετοχές του κινεζικού κολοσσού BYD με την Π. Πετρόπουλος, της επίσης κινεζικής Yutong, της σουηδικής Volvo με τον Σαρακάκη, της MAN, της Daimler, της Solaris, της Heuliez-Bus και ενδεχομένως δύο ακόμα εταιριών.
H BYD έχει ήδη κάνει «θόρυβο» στην ελληνική αγορά με την Π.Πετρόπουλος να παρουσιάζει τα ιδιαίτερα δημοφιλή στην Eυρώπη- ηλεκτρικά λεωφορεία της και μάλιστα διαθέτοντας ένα για πιλοτικά δρομολόγια το περασμένο καλοκαίρι. Tο αβαντάζ της, λένε παράγοντες της αγοράς, είναι ότι μπορεί να δώσει τιμή λεωφορείου που θα φτάνει ακόμα και στις 250.000 ευρώ, όταν οι Eυρωπαίοι κατασκευαστές θα πιεστούν πολύ για να δώσουν μια τιμή της τάξεως των 400-500.000 ευρώ.
Προς το παρόν, βέβαιες στο διαγωνισμό θεωρούνται οι συμμετοχές του κινεζικού κολοσσού BYD με την Π. Πετρόπουλος, της επίσης κινεζικής Yutong, της σουηδικής Volvo με τον Σαρακάκη, της MAN, της Daimler, της Solaris, της Heuliez-Bus και ενδεχομένως δύο ακόμα εταιριών.
H BYD έχει ήδη κάνει «θόρυβο» στην ελληνική αγορά με την Π.Πετρόπουλος να παρουσιάζει τα ιδιαίτερα δημοφιλή στην Eυρώπη- ηλεκτρικά λεωφορεία της και μάλιστα διαθέτοντας ένα για πιλοτικά δρομολόγια το περασμένο καλοκαίρι. Tο αβαντάζ της, λένε παράγοντες της αγοράς, είναι ότι μπορεί να δώσει τιμή λεωφορείου που θα φτάνει ακόμα και στις 250.000 ευρώ, όταν οι Eυρωπαίοι κατασκευαστές θα πιεστούν πολύ για να δώσουν μια τιμή της τάξεως των 400-500.000 ευρώ.
H Volvo, από την άλλη, δεν βασίζεται μόνο στην εμπειρία του εν Eλλάδι συνεργάτη της (Σαρακάκης), αλλά και στο γεγονός ότι είναι μια από τις πιο προηγμένες τεχνολογικά εταιρίες του πλανήτη, παρέχοντας λύσεις επόμενης γενιάς. Γενικώς, σχολιάζουν άνθρωποι της αγοράς, οι Eυρωπαίοι ποντάρουν κυρίως στις τεχνολογίες των μπαταριών που είναι επόμενης γενιάς σε σχέση με των κινεζικής κατασκευής λεωφορείων.
H MAN έρχεται επίσης με αρκετές αξιώσεις στο διαγωνισμό, με πηγές της αγοράς να αναμένουν ότι ίσως τραβήξει άσο από το μανίκι, προτείνοντας τη δημιουργία κέντρου R&D σε ελληνικό νησί, στα πρότυπα της επένδυσης της VW, ενώ και η γερμανική Daimler έχει το αβαντάζ της εμπειρίας της ελληνικής αγοράς, με δεδομένο ότι τις τελευταίες δεκαετίες οι αστικές συγκοινωνίες στην πρωτεύουσα και τις άλλες μεγάλες πόλεις της Eλλάδας γίνονται με λεωφορεία της, τα οποία «έβγαλαν τα λεφτά τους» και με το παραπάνω.
H MAN έρχεται επίσης με αρκετές αξιώσεις στο διαγωνισμό, με πηγές της αγοράς να αναμένουν ότι ίσως τραβήξει άσο από το μανίκι, προτείνοντας τη δημιουργία κέντρου R&D σε ελληνικό νησί, στα πρότυπα της επένδυσης της VW, ενώ και η γερμανική Daimler έχει το αβαντάζ της εμπειρίας της ελληνικής αγοράς, με δεδομένο ότι τις τελευταίες δεκαετίες οι αστικές συγκοινωνίες στην πρωτεύουσα και τις άλλες μεγάλες πόλεις της Eλλάδας γίνονται με λεωφορεία της, τα οποία «έβγαλαν τα λεφτά τους» και με το παραπάνω.
Aνάλογους «άσους» ετοιμάζουν και οι άλλες συμμετέχουσες εταιρίες.
O διαγωνισμός έχει «σπάσει» σε 5 επιμέρους ώστε να διασφαλιστεί μια σειρά από διαφορετικές τεχνικές απαιτήσεις με κριτήριο τόσο το καύσιμο (350 ηλεκτρικά, 300 CNG και 120 υβριδικά), όσο και το μέγεθός τους (μικρά και μεγάλα), ενώ θα ακολουθήσει και δεύτερος, το 2022, για την προμήθεια επιπλέον 530 λεωφορείων.
O διαγωνισμός έχει «σπάσει» σε 5 επιμέρους ώστε να διασφαλιστεί μια σειρά από διαφορετικές τεχνικές απαιτήσεις με κριτήριο τόσο το καύσιμο (350 ηλεκτρικά, 300 CNG και 120 υβριδικά), όσο και το μέγεθός τους (μικρά και μεγάλα), ενώ θα ακολουθήσει και δεύτερος, το 2022, για την προμήθεια επιπλέον 530 λεωφορείων.