Του Χρήστου Μαζανίτη
Δυστυχώς δεν αποτελεί δημοσιογραφική υπερβολή αλλά την γλαφυρή αποτύπωση της ωμής πραγματικότητας. Η Πολεμική Αεροπορία πονά και όχι με δίκη της υπαιτιότητα. Έχει δώσει δεκάδες εκατομμύρια για την συντήρηση των πτητικών της μέσων… και δεν τα έχει.
Μια βόλτα στα υπόστεγα και τους διαδρόμους της ΕΑΒπροκαλεί σφίξιμο στο στομάχι και οργή ταυτόχρονα. Αυτή τη στιγμή 10 C-130, 17 Phantom F-4 και 3 ελικόπτερα Super Puma, βρίσκονται... παρκαρισμένα στις εγκαταστάσεις για εργασίες συντήρησης και κανείς δεν έχει να απαντήσει με ένα χρονοδιάγραμμα παράδοσης τους.
Στους κόλπους της Πολεμικής Αεροπορίας η οργή περισσεύει, όπως και η ραθυμία των πολιτικών προϊσταμένων να ασχοληθούν ουσιαστικά με το πρόβλημα και να δοθεί οριστική λύση. Σε κάποιες συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν δόθηκαν οι προφορικές δεσμεύσεις προς την Πολεμική Αεροπορία ότι σύντομα όλα θα μπουν σε μια σειρά, όμως τα λόγια έμειναν στον αέρα και αυτή τη στιγμή η ΠΑ πονά με τις διαθεσιμότητες των μεταγωγικών της αεροσκαφών. Ειδικά μετά την ακύρωση και του διαγωνισμού για την υποστήριξη των C27 αλλά και τον διαγωνισμό προμήθειας υλικών του συστήματος καυσίμου για τα C-130, που επίσης ακυρώθηκε.
Αυτή η δυστοκία στη λήψη αποφάσεων έχει κάνει αρκετά στελέχη να αναρωτιούνται σχετικά με το εάν και κατά ποσό δύνανται ορισμένοι να κατανοήσουν την κρισιμότητα της κατάστασης.
Χρειάστηκε η προσωπική παρέμβαση του Πρωθυπουργού στην πρόσφατη απεργιακή κινητοποίηση, που κόντεψε να αφήσει ακόμη και χωρίς πυροσβεστικά αεροσκάφη την ΠΑ, για να δοθεί προσωρινή λύση στο πρόβλημα.
Κατά τα λοιπά, η Πολεμική Αεροπορία συνεχίζει καθημερινά να φέρνει σε πέρας αποστολές αεροδιακομιδών για λογαριασμό του ΕΚΑΒ