«Δευτεραθλητές» στην ανεύθυνη οδήγηση, σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο! Επτά στους δέκα βρίζουν, ένας στους δύο μιλά στο κινητό

Ακρως απογοητευτικά για τους Ελληνες οδηγούς είναι τα αποτελέσματα της εκτενούς έρευνας του Ευρωβαρόμετρου για την υπεύθυνη οδήγηση, που δημοσιοποίησε το ίδρυμα VINCI Autoroutes. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, που διεξήχθη από την εταιρία IPSOS το 2017 σε πάνω από 12.000 Ευρωπαίους οδηγούς από 11 χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οι Ελληνες μπορεί να μην είναι οι πιο ανεύθυνοι οδηγοί της Ευρώπης (βρίσκονται στη... δεύτερη θέση), κατέχουν όμως μια σειρά από αρνητικά ρεκόρ. 

Οι Ελληνες οδηγοί έρχονται δεύτεροι όσον αφορά την υπευθυνότητα όταν βρίσκονται στο τιμόνι σε ποσοστό 18%. Την πρωτιά κατακτούν οι Ιταλοί με 27%, ενώ οι Σουηδοί βρίσκονται στο αντίθετο άκρο, αφού είναι οι πλέον υπεύθυνοι οδηγοί με ποσοστό 38%. Μεγάλος αριθμός Ελλήνων, το 73%, παραδέχεται ότι δεν συγκρατείται και εκτοξεύει «γαλλικά» έναντι άλλων οδηγών.

Αρνητική πρωτιά

Παράλληλα, το 54%, πραγματοποιεί κλήσεις χωρίς να χρησιμοποιεί τα ακουστικά (hands free) του κινητού τηλεφώνου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το παραπάνω αποτελεί ποσοστό-ρεκόρ, καθώς στην Ευρώπη μόλις το 32% των οδηγών εμφανίζει την εν λόγω συμπεριφορά. 
Ακόμα ένα ρεκόρ που σπάει η Ελλάδα αφορά την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, που παρατηρείται σε ποσοστό 28% έναντι μόλις 11% των Ευρωπαίων. Πάντως, το κινητό τηλέφωνο δεν το χρησιμοποιούν οι Ελληνες μόνο για να πραγματοποιήσουν κλήσεις, καθώς το 26% γράφει ή/και διαβάζει sms ή μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όταν βρίσκεται στο τιμόνι. 

Την έλλειψη προσοχής κατά τη διάρκεια της οδήγησης θεωρούν τόσο οι Ελληνες (65%) όσο και οι Ευρωπαίοι (57%) τη βασική αιτία που οδηγεί σε τροχαία ατυχήματα, με τραγικές συνέπειες. Μάλιστα, στη χώρα μας, η έλλειψη προσοχής προηγείται της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών σε ποσοστό 54%. 

Η χρήση των συσκευών τεχνολογίας, όπως είναι το κινητό τηλέφωνο και η συσκευή γεωγραφικού προσδιορισμού θέσης (GPS), που δεν μπορούμε να αποχωριστούμε πλέον στην καθημερινότητά μας, αποσπούν την προσοχή μας και αυξάνουν τις επικίνδυνες συμπεριφορές. 
Πολύ μεγάλο ποσοστό Ελλήνων, το 84%, έχει φοβηθεί εξαιτίας της συμπεριφοράς των άλλων οδηγών, όταν μάλιστα αυτοί εκδηλώνουν επιθετικές τάσεις. Ο παραπάνω φόβος αφορά επίσης το 80% των Ευρωπαίων και είναι αισθητός σε μεγάλο βαθμό σε χώρες όπως η Γαλλία και η Σλοβακία (86%), και λιγότερο αισθητός στις Κάτω Χώρες (65%).

Ξεψύχησαν 21 άτομα (μόνο στην Αττική) τον Οκτώβριο

Βαρύς ήταν ο φόρος αίματος στην άσφαλτο τον Οκτώβριο, καθώς, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Διεύθυνση Τροχαίας, μόνο στην Αττική 21 άτομα άφησαν την τελευταία τους πνοή στους ελληνικούς δρόμους, σε συνολικά 20 δυστυχήματα. 
Σημειώνεται ότι ο αριθμός των δυστυχημάτων είναι αυξημένος σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, οπότε σημειώθηκαν 13 δυστυχήματα με ισάριθμους νεκρούς. Παράλληλα, τον Οκτώβριο στους 638 ανήλθε ο αριθμός των ατόμων που τραυματίστηκαν -26 σοβαρά, 612 ελαφρά- σε συνολικά 529 ατυχήματα σε όλη την Ελλάδα. 

Η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση της προτεραιότητας και των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς είναι οι κυριότερες αιτίες που προκάλεσαν τόσο τα δυστυχήματα όσο και τα ατυχήματα. 
Επιπλέον, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, αυξημένο κίνδυνο για σοβαρότερο τραυματισμό διέτρεχαν όσοι οδηγοί και επιβάτες δικύκλων δεν φορούσαν προστατευτικό κράνος.

26.487 παραβάσεις

Το ίδιο χρονικό διάστημα, στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων στις οποίες έχει προχωρήσει η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής για την τροχονομική αστυνόμευση και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας, βεβαιώθηκαν 26.487 παραβάσεις, από τις οποίες 906 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος. Ειδικότερα, οι περισσότερες παραβάσεις -συγκεκριμένα 2.853- αφορούσαν την υπέρβαση στο όριο ταχύτητας. 

Ακολούθησαν 1.655 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους και 1.192 για χρήση κινητού τηλεφώνου. Στις 848 έφτασαν οι παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση αλκοόλ, ενώ 509 βεβαιώθηκαν για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και 404 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας. 

Σημειώνεται ότι η σωστή συμπεριφορά των οδηγών και η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας είναι βασικές προϋποθέσεις για την ασφαλή μετακίνηση και την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων.
 
Top