Πάνω από 400.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα πληρώσουν χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2018 σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της εφημερίδας «Ειδήσεις» οι οποίοι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες!
Ειδικότερα το οικονομικό επιτελείο αποφάσισε πως θα μειώσει σίγουρα τα Τέλη Κυκλοφορίας στους πολύτεκνους ενώ αλλαγές εξετάζει και για τους ΑμεΑ ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Παράλληλα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχει πέσει και η πρόταση να μειωθούν αντίστοιχα και στους μακροχρόνια ανέργους (πάνω από 10-15 έτη άνεργοι) ή ακόμη και χαμηλοσυνταξιούχους με πενιχρά ετήσια έσοδα χωρίς ωστόσο να είναι βέβαιοι ότι μπορούν οι συγκεκριμένες προτάσεις να λάβουν την έγκριση της τρόικας.
Άλλωστε ένας επιπλέον παράγοντας ο οποίος θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο για το αν τελικά θα μειωθούν και τα Τέλη Κυκλοφορίας στους μακρόχρονα άνεργους και χαμηλοσυνταξιούχους έχει να κάνει και με την πορεία των δημοσιονομικών εσόδων αλλά και τους στόχους που θα εμφανιστούν στον Προϋπολογισμό του 2018.
Πολύτεκνοι
Οι πολύτεκνοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων σίγουρα θα δουν να μειώνονται τα ποσά των Τελών Κυκλοφορίας των οχημάτων τους σε ποσοστό από 10% έως και 30% ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος που διαθέτουν αλλά και κάποια εισοδηματικά κριτήρια που ενδεχομένως να εισαχθούν ώστε οι μειώσεις να είναι δίκαιες.
Να υπενθυμίσουμε πως η μείωση των Τελών Κυκλοφορίας αποτελούσε πάγιο αίτημα των πολτεκνικών οργανώσεων για πάνω από 10 χρόνια καθώς όπως τόνιζαν οι πολυμελείς οικογένειές τους δεν μπορούσαν να μετακινηθούν σε συμβαστικά αυτοκίνητα που μπορούσαν να φιλοξενήσουν έως 5 άτομα με αποτέλεσμα τα 7θέσια ή 9θέσια οχήματα να αποτελούν μονόδρομο για εκείνους.
Ωστόσο τα πολυμορφικά οχήματα με πολλές θέσεις κινούνταν κατά βάση από 2λιτρους κινητήρες με αποτέλεσμα να Τέλη Κυκλοφορίας να είναι υπέρογκα καθώς κυμαίνονταν σε περίπου 660 ευρώ η και παραπάνω αν το όχημα κινούνταν από κινητήρα με κυβισμό άνω των 2,5 λίτρων.
Επιπλέον απαλλαγές στους ΑμεΑ
Οι ΑμεΑ ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν ήδη απαλλαγές από τα Τέλη Κυκλοφορίας για ειδικές κατηγορίες αναπήρων και αφορούν σε πλήρη απαλλαγή σε οχήματα με κινητήρες έως 1.650 κ.εκ. ενώ αυστηρότερα είναι τα κριτήρια απαλλαγής από την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας στα οχήματα αναπήρων με κινητήρες 2 λίτρων.
Σύμφωνα με πληροφορίες το οικονομικό επιτελείο εξετάζει την απαλλαγή από τα Τέλη Κυκλοφορίας στα οχήματα αναπήρων με πιο ευνοϊκούς όρους.
Μακροχρόνια άνεργοι – χαμηλοσυνταξιούχοι
Οι μακροχρόνια άνεργοι και χαμηλοσυνταξιούχοι αποτελεί ένα πεδίο στο οποίο το οικονομικό επιτελείο θα ήθελε να μειώσει πάρα πολύ τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ωστόσο ο πολύ μεγάλος αριθμός τους καθιστά κάτι τέτοιο απαγορευτικό.
Σύμφωνα με πληροφορίες των «Ειδήσεων» το οικονομικό επιτελείο ειδικά για το 2018 εξετάζει να θέσει αυστηρά κριτήρια μείωσης των Τελών Κυκλοφορίας στους παραπάνω ιδιοκτήτες ώστε να μειωθεί ο αριθμός τους και να μην χαθεί ο στόχος των εσόδων που θα θέσει ο Προϋπολογισμός 2018.
Παράλληλα θα πρέπει να το εγκρίνει και η τρόικα. Πάντως σε περίπτωση που λάβει το πράσινο φως από τους δανειστές ο αριθμός των ευπαθών ιδιοκτητών αυτοκινήτων (μακροχρόνια άνεργοι και χαμηλοσυνταξιούχοι) που θα πληρώσουν μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζεται σε μερικές δεκάδες χιλιάδες. Αν το επιτρέψουν τα δημοσιονομικά το 2018 αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των ιδιοκτητών που θα πληρώσουν χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας το 2019.
Τι θα πληρώσουν οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες ΙΧ
Όσον αφορά τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων το ύψος των Τελών Κυκλοφορίας 2018 που θα καλεστούν να πληρώσουν προς τα τέλη Νοεμβρίου θα εξαρτηθεί από την πορεία των εσόδων αλλά και απο τους στόχους που θα θέτει ο Προϋπολογισμός για το 2019.
Σύμφωνα με πληροφορίες των «Ειδήσεων» οι ιδιοκτήτες των παλαιών αυτοκινήτων είναι πολύ πιθανό να δουν μικρές έως ανεπαίσθητες μειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας τους ενώ αντίθετα μικρές αυξήσεις είναι πολύ πιθανό να δουν οι ιδιοκτήτες πιο καινούριων αυτοκινήτων (μετά την 1 Νοεμβρίου 2010).
Αν τώρα η πορεία των δημοσιονομικών εσόδων καταγράφει πτωτική τροχιά τότε οι ιδιοκτήτες των παλαιότερων οχημάτων μάλλον θα πρέπει να ξεχάσουν τις μειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 ενώ αντίθετα οι κάτοχοι καινούριων οχημάτων είναι πολύ πιθανό να αντικρίσουν πολύ υψηλότερες αυξήσεις ώστε να πιαστεί ο στόχος των εσόδων που θα ορίζει ο Προϋπολογισμός του 2018.
Όποιες περαιτέρω αλλαγές εξετάζονταν μάλλον μεταφέρονται για το 2018 όποτε και θα εξεταστούν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2019. Δηλαδή το οικονομικό επιτελείο λόγω των μικρών αλλαγών που εκτιμά ότι θα γίνουν στα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 ευελπιστεί να κάνει ριζικές αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας του 2019...
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα «Ειδήσεις»
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
andris@enikonomia.gr