Ένα νέο πρωτότυπο μοντέλο roadster, με λιτές, συμπαγείς αναλογίες και δυναμική σιλουέτα


Τη σκηνή του Concours d’Elegance στο Pebble Beach επέλεξε το BMW Group για να παρουσιάσει ένα νέο πρωτότυπο μοντέλο roadster, την Concept Z4 με λιτές, συμπαγείς αναλογίες και δυναμική σιλουέτα. Το εντυπωσιακό πρωτότυπο δίνει μία γεύση από την έκδοση παραγωγής που θα αποκαλυφθεί του χρόνου.

«Η BMW Concept Z4 είναι το απόλυτο οδηγικό εργαλείο», δήλωσε ο Adrian van Hooydonk, στέλεχος του BMW Group Design. «Απογυμνώνοντας το αυτοκίνητο από κάθε τι περιττό και αφήνοντας τα απολύτως απαραίτητα, ο οδηγός μπορεί να βιώνει όλα τα συστατικά της οδηγικής απόλαυσης με εξαιρετική αμεσότητα. Η απόλυτη ελευθερία σε τέσσερις τροχούς».

Η σπορ και πρωτοποριακή Concept Z4 θλοποιεί το όραμα του Group για ένα σύγχρονο μοντέλο roadster. «Η Concept Z4 αποτυπώνει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας από όλες τις απόψεις και σε κάθε λεπτομέρεια.», συνεχίζει ο van Hooydonk.
Σχεδίαση



Η Concept Z4 υιοθετεί κλασικά σχεδιαστικά στοιχεία roadster, όπως μακρύ μεταξόνιο, χαμηλωμένη, αεροδυναμική σιλουέτα και συμπαγές πίσω τμήμα, αλλά με ‘φρέσκο περιτύλιγμα’ που αποτυπώνει τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας. Ένα πιο κοντό καπό και «κοφτοί» πρόβολοι διασφαλίζουν ότι ο οδηγός κάθεται πιο κοντά στο κέντρο του αυτοκινήτου συγκριτικά με προηγούμενες BMW roadster, με αποτέλεσμα να απολαμβάνει πιο σπορ αίσθηση και ευελιξία, οδηγώντας. Το σφηνοειδές περίγραμμα του αυτοκινήτου προσδίδει μία αίσθηση κίνησης ακόμα και όταν είναι σταματημένη. Οι μεγάλοι «θόλοι» που εκτείνονται πίσω από την καμπίνα ενσωματώνουν την λειτουργία των rollover bars και προσφέρουν μία σπορ κατάληξη στο χαμηλωμένο πίσω τμήμα.

Το ανάγλυφο εμπρός τμήμα που θυμίζει ρύγχος καρχαρία εκτείνεται αρμονικά στα πλευρά. Η νέα σχεδιαστική κατεύθυνση φαίνεται εδώ σε κάποιες ακριβείς γραμμές που συνθέτουν καθαρές επιφάνειες, ενώ οι όγκοι του αμαξώματος είναι δυναμικά ανάγλυφοι. Επομένως, οι επιφάνειες και οι φόρμες δημιουργούν μία εξαιρετικά μοντέρνα και συναισθηματικά ισχυρή εντύπωση. Τα μεγάλα Air Breathers πίσω από τους εμπρός τροχούς οριοθετούν και την αρχή των περίτεχνων πλευρικών επιφανειών που δίνουν την εντύπωση ότι διαμορφώνονται από τη ροή αέρα καθώς εξέρχεται από τα Air Breathers. Οι επιφάνειες παίζουν με το φως και τη σκιά καθώς αναπτύσσονται ανοδικά προς τα πίσω, και στη συνέχεια δημιουργούν τους μυώδεις θόλους τροχών και τους σπορ όγκους. Όλα αυτά παραπέμπουν στην πίσω κίνηση του αυτοκινήτου. Το παιχνίδι γραμμών και επιφανειών υπογραμμίζει το σφηνοειδές σχήμα των πλευρών και τους προσδίδει μεγαλύτερο δυναμισμό, ενώ τα χαμηλά μαρσπιέ με τη χαρακτηριστική πτυχή τους μειώνουν οπτικά την απόσταση του αμαξώματος από το δρόμο, μία αίσθηση που είναι ακόμα πιο έντονη σε προφίλ όψη.

Η εξωτερική βαφή Energetic Orange frozen αναδεικνύει τις αντιθέσεις φωτός και σκιάς των επιφανειών τονίζοντας τον τρισδιάστατο χαρακτήρα του εξωτερικού και οι ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών σε σπορ, δίχρωμη 2άκτινη σχεδίαση προσθέτουν επιπλέον στιλιστικές πινελιές στο προφίλ.
Εμπρός



Η σχεδίαση του εμπρός τμήματος της υποδηλώνει αναμφίβολα σπορ ταπεραμέντο. Η σχέση μεταξύ χαμηλής μάσκας και θέσης των προβολέων ψηλότερα παραπέμπει σκόπιμα στη σχέση της Concept Z4 με την Z8. Αντί των συνηθισμένων μπαρών, στο εσωτερικό της μάσκας παρατηρούμε ένα πλέγμα, του οποίου ο κάθετος προσανατολισμός θυμίζει τη σπορ, λειτουργική σχεδίαση των πρώτων BMW roadster όπως η 328 Mille Miglia. Σε μία αποστασιοποίηση από τα κλασικά πρότυπα της μάρκας, η Concept Z4 υιοθετεί κάθετη διάταξη των προβολέων με τέσσερα ‘μάτια’ και δύο επικαλυπτόμενους σωλήνες σε κάθε πλευρά. Τα φλας εστιάζουν διαγώνια από πάνω και προς τη μάσκα και το ανάγλυφο καπό με τα βράγχια ακολουθεί την καμπύλη πορεία των τροχών, δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό αλλά αρμονικό εμπρός τμήμα.

Η σπορ ποδιά διαθέτει ανάγλυφη επιφάνειά της και οι τρεις μεγάλοι αεραγωγοί υποδηλώνουν τον ισχυρό κινητήρα και τις υψηλές επιδόσεις. Το μεγάλο ένθετο από ανθρακονήματα στον κεντρικό αεραγωγό προέρχεται από το χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και αναδεικνύει το δυναμικό χαρακτήρα του εμπρός τμήματος.
Πίσω



Στη σχεδίαση της Concept Z4 παρατηρούμε λεπτομέρειες και χαρακτηριστικά της πλούσιας roadster παράδοσης της φίρμας, αναβαθμισμένα με γνώμονα το μέλλον. Το φαρδύ και χαμηλωμένο πίσω τμήμα συνεχίζει τις γραμμές του προφίλ, ενσωματώνοντάς τις σε μια μοντέρνα ερμηνεία επιφανειών και στιλιστικών ένθετων. Οι θόλοι των τροχών προσθέτουν εύρος που τονίζεται από τα λεπτά, σχήματος L πίσω φώτα δίνοντας έμφαση στο σπορ στήσιμο. Πάνω από τα πίσω φώτα, το πορτ μπαγκάζ (που καταλήγει σε μία εντυπωσιακή αεροτομή) εκτείνεται στις προεκτάσεις των θόλων των τροχών, ενώ πιο κάτω, μεγάλοι αεραγωγοί στην πίσω ποδιά συνεισφέρουν στη δυναμική εντύπωση. Επιπλέον, ο διαχύτης από ανθρακονήματα προσθέτει μία σπορ πινελιά ολοκληρώνοντας το κάτω άκρο του πίσω τμήματος.
Εσωτερικό



Η συγγένεια μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού της Concept Z4 είναι εμφανής στις φόρμες και τους χρωματικούς συνδυασμούς. Οι σχεδιαστές εσωτερικού εμπνεύστηκαν από τον ισχυρό, τρισδιάστατο χαρακτήρα του εξωτερικού και πρόσθεσαν μεγαλύτερη ένταση στο δυναμικό σύνολο. Η χρωματική αρμονία εσωτερικού και εξωτερικού δημιουργεί έναν σαφή οπτικό σύνδεσμο μεταξύ τους, με μόνο στοιχείο διαφοροποίησης μία φινετσάτη, χρωμιωμένη διακοσμητική λωρίδα.

Το εσωτερικό είναι σχεδιασμένο για να ενισχύει την έμφαση στην οδηγική εμπειρία. Το κάθισμα του οδηγού και οι επενδύσεις θυρών, το ταμπλό οργάνων και η κεντρική κονσόλα έχουν μαύρο φινίρισμα για να ξεχωρίζουν από τις ασορτί πορτοκαλί αποχρώσεις του εξωτερικού και το υπόλοιπο εσωτερικό. Το cockpit περιβάλλει τον οδηγό σαν κάψουλα και έτσι επιτυγχάνεται ένα αμιγώς οδηγικό περιβάλλον με άριστη ορατότητα, όπου το τιμόνι και οι γύρω μαύρες επιφάνειες είναι προσανατολισμένα στο πνεύμα της συνολικής οδηγοκεντρικής φιλοσοφίας.

Το ταμπλό και η κεντρική οθόνη πληροφοριών με πολλές ενδείξεις υψηλής ποιότητας είναι ενσωματωμένα στο cockpit σύμφωνα με βέλτιστα εργονομικά πρότυπα. Οι δύο ενδείξεις τοποθετούνται τώρα στο ίδιο ύψος σχεδόν και πολύ κοντά μεταξύ τους, και συνεργάζονται για να προσφέρουν τις κατάλληλες πληροφορίες την κατάλληλη στιγμή. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ποια στοιχεία θέλει να εμφανίσει (μέσω μιας απτικής εντολής) από το διαθέσιμο περιεχόμενο στην οθόνη πληροφοριών – καθοδήγηση διαδρομής, playlists ή άλλες πληροφορίες. Πάνω από το ταμπλό, το Head-Up Display παρουσιάζει τις κυριότερες πληροφορίες οδήγησης στο άμεσο πεδίο ορατότητας του οδηγού.



Το σπορ ταμπλό από την πλευρά του οδηγού είναι απίστευτα ελαφρύ, ενώ η διάταξη επιφανειών και ακμών διαχωρίζει τους όγκους, τονίζοντας την ανάγλυφη, σπορ σχεδίαση, ενώ «αγκαλιάζοντας» την καμπίνα από τις πόρτες μέχρι τον πίνακα οργάνων, η σχεδίαση αυξάνει την αίσθηση προστασίας και στα δύο καθίσματα.

Τέλος, στο πλαίσιο της φιλοσοφίας επικέντρωσης στα απαραίτητα, όλα τα χειριστήρια είναι ομαδοποιημένα σε «νησίδες λειτουργίας». Τίποτα δεν αποσπά τον οδηγό από την οδηγική εμπειρία, καθώς και ο διάκοσμος της καμπίνας είναι επίσης μινιμαλιστικού χαρακτήρα. Τα φινετσάτα υλικά, οι μελετημένες πινελιές χρωμίου και τα εξαγωνικά μοτίβα των καθισμάτων αποτελούν στοιχεία πολυτέλειας και αποκλειστικού περιβάλλοντος, ενώ τα διακοσμητικά μαρσπιέ από ανθρακονήματα και ανάγλυφα, ασύμμετρα λογότυπα στα καθίσματα και το ταμπλό, επισφραγίζουν το σπορ χαρακτήρα του εσωτερικού.








 
Top