Νέα σχεδίαση, κορυφαία ποιότητα
Η Audi παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες στο Audi Summit που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη, το νέο Audi A8, το –κατά την γερμανική μάρκα- πιο εξελιγμένο αυτοκίνητο στον κόσμο.
Στην τέταρτή της γενιά η ναυαρχίδα της Audi αποτελεί και πάλι το σημείο αναφοράς για την πρόοδο μέσω της τεχνολογίας (Vorsprung durch Technik), με νέα πρωτοποριακά συστήματα και καινοτόμες τεχνολογίες που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα του Audi AI.
Όμως, τι σημαίνει ΑΙ; Είναι τα αρχικά των λέξεων Artificial Intelligence(Τεχνητή Νοημοσύνη) δηλαδή είναι νοημοσύνη που αναπτύσσεται από μηχανές και στην επιστήμη των υπολογιστών, το πεδίο έρευνας ΑΙ οριοθετείται ως μελέτη «ευφυών παραγόντων» βάσει της οποίας η κάθε συσκευή αντιλαμβάνεται το περιβάλλον και αναλαμβάνει δράσεις που μεγιστοποιούν την πιθανότητα επιτυχίας σε κάποιο στόχο.
Εκτεταμένη δικτύωση, αυτοματοποίηση και ηλεκτροκίνηση, είναι τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν την Audi του μέλλοντος.
Το Audi AI σύντομα θα είναι ο κωδικός για ποικίλα καινοτόμα συστήματα που θα απαλλάξουν και θα ανακουφίσουν τον οδηγό ενώ ταυτόχρονα θα του προσφέρουν νέες δυνατότητες να χρησιμοποιήσει το χρόνο που περνάει στο αυτοκίνητο. Για το σκοπό αυτό, το Audi AI χρησιμοποιεί επιτυχημένες στρατηγικές και καινοτόμες τεχνολογίες από το πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης βάζοντας έτσι τη μάρκα πολύ μπροστά από τους ανταγωνιστές της.
Πιο συγκεκριμένα οι τεχνολογίες αυτές είναι:
Αυτόνομη οδήγηση level 3
Το νέο A8 είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που έχει αναπτυχθεί ειδικά για υψηλού βαθμού αυτοματοποιημένη οδήγηση. Το σύστημα Audi AI Traffic jam pilot αναλαμβάνει την οδήγηση σε αργή κίνηση με ταχύτητα έως 60 km / h και σε αυτοκινητόδρομους όπου υπάρχει μπαριέρα η οποία διαχωρίζει τις δύο κατευθύνσεις του δρόμου.
Το σύστημα Traffic jam pilot (σύστημα υποβοήθησης οδηγού σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης) διαχειρίζεται την εκκίνηση, την επιτάχυνση, το τιμόνι και το φρενάρισμα. Ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να ελέγχει το αυτοκίνητο αλλά μπορεί να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι και να επικεντρωθεί σε μια διαφορετική δραστηριότητα που υποστηρίζεται από το αυτοκίνητο, όπως η παρακολούθηση της ενσωματωμένης τηλεόρασης.
Η λειτουργία αυτόνομης στάθμευσης Audi AI μπορεί να κατευθύνει αυτόνομα το A8 προς και από ένα χώρο στάθμευσης ή ένα γκαράζ, ενώ ο ελιγμός παρακολουθείται από τον οδηγό ο οποίος δεν χρειάζεται να βρίσκεται εντός του αυτοκινήτου.
Τεχνολογία χειρισμού αφής που καταργεί τους διακόπτες
Το εσωτερικό του πολυτελούς sedan υιοθετεί μια minimal σχεδίαση και η εσωτερική αρχιτεκτονική είναι ξεκάθαρη και με αυστηρά οριζόντιο προσανατολισμό. Η Audi μεταφέρει τα υψηλά πρότυπα ποιότητας στην ψηφιακή εποχή με έναν ριζικά νέο τρόπο χειρισμού απομακρύνοντας τελείως το οικείο περιστροφικό κουμπί και το touchpad του προηγούμενου μοντέλου ενσωματώνοντας όλες τις λειτουργίες που υπάρχουν στον πίνακα οργάνων χωρίς κουμπιά και διακόπτες.
Ο οδηγός ελέγχει το σύστημα Infotainment με το άγγιγμα του δακτύλου στη μεγάλη οθόνη ενώ μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει μια δεύτερη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα για να έχει πρόσβαση στις λειτουργίες κλιματισμού και άνεσης. Ο συνδυασμός της ακουστικής και απτής ανάδρασης μαζί με τη χρήση κοινών χειρονομιών αφής καθιστούν τη νέα λειτουργία MMI touch ιδιαίτερα ασφαλή, διαισθητική και γρήγορη στη χρήση.
Νέα ανάρτηση, μόνιμη τετρακίνηση quattro και ενεργή τετραδιεύθυνση
Μια παγκοσμίως νέα τεχνολογία είναι η δυναμική ανάρτηση Audi AI η οποία αποτελεί ένα πλήρως ενεργό σύστημα ανάρτησης το οποίο μέσα απο τις κάμερες οι οποίες σαρώνουν συνεχώς το οδόστρωμα ανεβάζει ή να χαμηλώνει τον κάθε τροχό ξεχωριστά με ηλεκτρικούς ενεργοποιητές, προετοιμάζοντας έτσι το αυτοκίνητο ώστε να αποσβένει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανωμαλίες(λακούβες) του οδοστρώματος. Σε συνδυασμό επίσης με το νέο σύστημα pre sense (360 °), το αυτοκίνητο ανεβαίνει σε κλάσματα του δευτερολέπτου, σε περίπτωση επικείμενης πλευρικής σύγκρουσης, μειώνοντας έτσι τις συνέπειες του ατυχήματος για όλους τους επιβαίνοντες.
Μια άλλη καινοτομία είναι το δυναμικό σύστημα διεύθυνσης όλων των τροχών, το οποίο συνδυάζει άμεσης απόκρισης σπορ τιμόνι και κάνει τους πίσω τροχούς να στρέφονται προς την κατεύθυνση του συστήματος διεύθυνσης ανάλογα με την ταχύτητα. Ο χειρισμός του αυτοκινήτου καθίσταται ακόμα πιο δυναμικός και ακριβής με το δυναμικό διαφορικό το οποίο διανέμει ενεργά τη ροπή κίνησης μεταξύ των πίσω τροχών, συμπληρώνοντας τη μόνιμη τετρακίνηση - quattro που είναι πλέον στάνταρ στο νέο Α8.
Νέα σχεδίαση – Κορυφαία ποιότητα
Το νέο Audi A8 σηματοδοτεί μια νέα εποχή σχεδίασης συνολικά για τη μάρκα. Το μπροστινό μέρος με τις κάθετες εντυπωσιακές γρίλιες Singleframe και το μυώδες σχήμα του αμαξώματος, τονίζουν τη σπορ κομψότητα, την τεχνολογική υπεροχή και την ύψιστη ποιότητα κατασκευής.
Το Α8 ξεχωρίζει τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα, μέσω των πολύ εντυπωσιακών προβολέων HD Matrix LED με φωτισμό Audi λέιζερ και τη φωτεινή λωρίδα LED σε συνδυασμό με τα πίσω φώτα τεχνολογίας OLED. Αυτά παράγουν μοναδικά φωτεινά κινούμενα μοτίβα καθώς ο οδηγός πλησιάζει ή απομακρύνεται από το αυτοκίνητο.
Η ελευθερία είναι το καθοριστικό χαρακτηριστικό της νέας ιδιαίτερης σχεδίασης, κάνοντας το Α8 να μοιάζει με ένα πολυτελές, ευρύχωρο lounge προσφέροντας στους επιβάτες μέχρι και σύστημα για να κάνουν μασάζ στα πέλματα των ποδιών τους.
Και όλα αυτά με το πλέον υψηλό επίπεδο ποιότητας, συναρμογής και υλικών που αναμένει κανείς από μια premium μάρκα.
Το νέο A8 ξεκινάει την πορεία του με δύο εκτεταμένα ανασχεδιασμένους V6 κινητήρες: ένα 3.0 TDI και ένα 3.0 TFSI απόδοσης 286 και 340 ίππων αντίστοιχα, ενώ δύο 8κύλινδρες εκδόσεις (μία 4.0 TDI με 435 ίππους και μια 4.0 TFSI με 460 ίππους) θα ακολουθήσουν λίγο αργότερα.
Το A8 L e-tron quattro με τον ισχυρό plug-in hybrid drive επίσης θα έλθει αργότερα. Ο 3.0 l TFSI και ο ισχυρός ηλεκτρικός κινητήρας επιτυγχάνουν συνολική απόδοση 449 ίππων και ροπή 71,4 χγρμ, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου αποθηκεύει αρκετή ισχύ για περίπου 50 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης.
Τα νέα Audi A8 και A8 L κατασκευάζονται στην πόλη του Neckarsulm (γνωστή και από τα θρυλικά NSU) και θα εμφανιστούν στην αγορά προς τα τέλη του 2017.
Νίκος Τσάδαρης