Συνεχίζεται η αντίστροφη μέτρηση του ypodomes.com μέχρι να φτάσουμε στο τέλος Μαρτίου 2017 όπου υπάρχει η γνωστή δέσμευση για λειτουργία όλου του δικτύου αυτοκινητόδρομων της χώρας (ως λειτουργικό και με ελλείψεις) και όσο πλησιάζουμε τόσο το "θερμόμετρο" ανεβαίνει.

Στις αρχές κάθε μήνα  μέχρι τον Μάρτιο θα βλέπουμε τι έχει γίνει, τι περιμένουμε και τι απομένει. Τώρα τέλος Νοεμβρίου είμαστε 4 μήνες πριν την ολοκλήρωση των δρόμων. Τι γίνεται όμως; που είμαστε σήμερα;

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
Στις αρχές Σεπτεμβρίου εγκαινιάστηκε το πρώτο τμήμα από Κόρινθο μέχρι Κιάτο μήκους 20χλμ. Η παράδοση του τμήματος από το Κιάτο μέχρι το Ξυλόκαστρο δείχνει ότι μεταφέρεται τον Ιανουάριο ενώ υπάρχουν ακόμα δύσκολα τμήματα. Αυτή την εποχή δουλεύονται και τα τμήματα των εμπλοκών με το σιδηρόδρομο. Παραμένει η εμπλοκή με τα αρχαιολογικά ευρήματα στο Καμάρι, όως στα θετικά η συνεχής εργοταξιακή κάλυψη τουλάχιστον μέχρι το Διακοπτό που δείχνει ότι με τις απαλλοτριώσεις λίγο-πολύ τελειώσαμε ενώ υπήρξε συμφωνία και με το Δημόσιο για την ολοκλήρωση του έργου. Στην πρόοδο είμαστε περίπου στο 86% και θα γίνει αγώνας για να δοθεί η "λειτουργική Ολυμπία". Υπολογίζεται ότι για την περίοδο Μαρτίου-Αυγούστου 2017 θα παραμείνουν υπό κατασκευή περίπου 8χλμ.


ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ
Εδώ τα πράγματα είναι εύκολα άλλα δύσκολα. Πρακτικά τα έργα είναι σχεδόν ολοκληρωμένα και απομένουν οι συνδέσεις με τον αυτοκινητόδρομο εκατέρωθεν. Τα δύσκολα έχουν να κάνουν με κάποιες αποζημιώσεις που ζητά ο κατασκευαστής και την υπογραφή του μνημονίου συναντίληψης που προς το παρόν δεν έχει υπογραφεί. To νέο εδώ είναι ότι πάμε για υπογραφές μέσα στον Νοέμβριο προκειμένου να κλειδώσει η λειτουργία τον Μάρτιο. Πρόκειται για έργο το οποίο δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Το 92% της προόδου τα λέει όλα όμως χωρίς συμφωνία "no highway".


ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
Εδώ τα έργα προχωρούν καλά, είμαστε περίπου στο 86,19% και η αισιοδοξία περισσεύει αλλά τα μεγάλα νέα δεν έχουν έρθει ακόμα. Αν και είχε ειπωθεί ότι θα έχουμε την πρώτη παράδοση τμήματος, επικρατεί σιγή ιχθύος και το τι θα λειτουργήσει είναι λίγο συγκεχυμένο. Το τμήμα Κουβαράς-Αμφιλοχία παραμένει φαβορί, όμως το τελευταίο διάστημα δείχνει πολύ προχωρημένο και το Φιλιππιάδα-Αβγό. Γενικώς μέσα στον μήνα περιμένουμε να ξεκαθαρίσει η κατάσταση και να μάθουμε τι θα λειτουργήσει και πότε. Οι απαλλοτριώσεις δείχνουν να κλείνουν ταχέως και να πηγαίνουμε στην τελική ευθεία. Η παράδοση για τον Μάρτιο του 2017 δείχνει να έχει κερδηθεί και μάλιστα γίνεται προσπάθεια μέχρι τότε να έχει λειτουργήσει και η Σήραγγα Κλόκοβας (αντί για τον Αύγουστο του 2017).



ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ
Εδώ τα έργα προχωρούν πιο ανεμπόδιστα και πάμε με καλούς μηνιαίους ρυθμούς. Είμαστε σε ποσοστό προόδου που φτάνει το 86% και ο αγώνας δρόμου συνεχίζεται. Το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα θα παραδοθεί έχοντας 2 πρόσωπα. Στα πρώτα 8 χιλιόμετρα θα παραδοθεί 1 λωρίδα ανά τμήμα ενώ σε όλο το υπόλοιπο τμήμα πάμε για παράδοση τον ερχόμενο Μάρτιο. Εδώ το μεγάλο στοίχημα είναι πλέον μέχρι τον Μάρτιο να έχουν ξεκινήσει τα έργα και στο νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα.



ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΣ ΜΟΡΕΑΣ
Εδώ μας έμειναν τα ...ψιλά. Με το βασικό άξονα Κόρινθος-Καλαμάτα και το Λεύκτρο-Σπάρτη να λειτουργούν όλα δείχνουν καλά. Τώρα είμαστε σε αναμονή για την τυπική παράδοση του τελευταίου τμήματος του αυτοκινητόδρομου που δεν είναι άλλο από την Περιφερειακή Καλαμάτας. Εννέα από τα 11,5χλμ παραδόθηκαν μέσα στον Νοέμβριο και τα πανηγυρικά εγκαίνια θα γίνουν μέσα στον Δεκέμβριο.

Νέο ραντεβού, στα τέλη Δεκεμβρίου για τη συνοπτική ματιά στην αντίστροφη μέτρηση για τους υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
 
Top