Τα πράγματα στη Ferrari δεν πάνε καθόλου καλά. Αυτό είναι γνωστό και εμφανές σε όλους όσοι ασχολούνται με τη F1.
Η Ferrari θυμίζουμε πως επί Αμερικάνικου εδάφους είναι η πιο πετυχημένη ομάδα στην ιστορία της F1, με 9 νίκες. Βέβαια από το 2012 που γίνεται ο αγώνας στο Ώστιν δεν έχει καταφέρει σε 5 προσπάθειες να κερδίσει εκεί. Ο Χάμιλτον έχει 4 νίκες στο Ώστιν, μια με McLaren το 2012 και τρεις με Mercedes (2014,2015,2016) και μια ο Φέτελ με τη Red Bull το 2013.
Οι κόκκινοι ξεκίνησαν τη φετινή χρονιά με αρκετές φιλοδοξίεςειδικά μετά τις τρεις περσινές νίκες του Φέτελ σε Μαλαισία, Ουγγαρία, Σιγκαπούρη και τη 2η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Φάνηκε αρκετά νωρίς πως η φετινή χρονιά θα ήταν διαφορετική. Μετά το μέσον της φετινής χρονιάς Mercedes και Red Bull απομακρύνθηκαν με αποτέλεσμα η Ferrari να είναι σταθερά τρίτη και καταϊδρωμένη.
Η σειρά εκκίνησης στο Ώστιν είναι χαρακτηριστική: Δυο Mercedes, δυο Red Bull, δυο Ferrari. Μετά την 1η στροφή του χθεσινού αγώνα ο Ράικονεν έχοντας κάνει καλή εκκίνηση ήταν 4ος πίσω από τους Χάμιλτον, Ρικιάρντο, Ρόσμπεργκ. Οι Χάμιλτον (1ος), Ρόσμπεργκ (2ος ), Φερστάπεν (3ος) είχαν καταταγεί με τη μαλακή γόμα και τη χρησιμοποίησαν υποχρεωτικά στην εκκίνηση. Η μαλακή γόμα δε δίνει εξίσου γρήγορη εκκίνηση με την πολύ μαλακή γόμα. Έτσι ο Ρόσμπεργκ έχασε μια θέση από το Ρικιάρντο και ο Φερστάπεν έχασε μια θέση από το Ράικονεν.
Στον πρώτο γύρο ο Φερστάπεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του το Φέτελ. Ο Γερμανός 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής φορούσε την πολύ μαλακή γόμα η οποία αποδείχτηκε στα χέρια του 3 sec στο γύρο ταχύτερη από τη μαλακή. Σημειώστε πως το ταχύτερο πέρασμα με πολύ μαλακή γόμα ήταν του Φέτελ με 1:39.8 ενώ το ταχύτερο με μαλακή γόμα ήταν του Σάινθ με 1:42.8. Παρόλα αυτά ο Φέτελ δεν μπόρεσε να περάσει το Φερστάπεν! Ο οποίος πέρασε με χαρακτηριστική άνεση το Ράικονεν λίγο αργότερα στον αγώνα όταν χρειάστηκε.
Κάθε οδηγός της Ferrari είχε επιλέξει μόνο ένα σετ μέσης γόμας στο Ώστιν και το χρησιμοποίησε μόνο ο Φέτελ. Στο πρώτο μέρος του αγώνα είδαμε το Γερμανό να χάνει χρόνο κάνοντας ρεκόρ χρήσης της πολύ μαλακής γόμας μέχρι τον 14ο γύρο. Το ίδιο επιχείρησε και ο Ράικονεν αργότερα. Ο Ράικονεν έκανε το πρώτο του πιτ στοπ στον 8ο γύρο. Έβγαλε την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli και έβαλε τη μαλακή. «Δεν είχα ποτέ την πρόσφυση που περίμενα με τα μαλακά ελαστικά» τόνισε ο ίδιος μετά τη λήξη του αγώνα. Αυτό εν μέρει εξηγεί την αλλαγή ξανά σε πολύ μαλακή γόμα στον 24ο γύρο.
Οι δυο Ferrari σε παράταξη στον 23ο γύρο. Η μονομαχία δεν έγινε ποτέ για τράβηξαν το Ράικονεν στα πιτ.
Αρκετοί υπέθεσαν σ’ εκείνο το σημείο πως η Ferrari τράβηξε μέσα το Ράικονεν ενώ είχε συμπληρώσει μόλις 16 γύρους με τη μαλακή γόμα για να διευκολύνει το Φέτελ που βρίσκονταν πίσω του. Όμως τα προβλήματα είναι πιο βαθιά για την Ιταλική ομάδα. Η Ferrari δεν έχει ικανοποιητική αεροδυναμική απόδοση, ένα από τα προβλήματα που δημιουργεί αυτή η υστέρηση είναι ότι δεν μπορεί να διατηρήσει τα ελαστικά στο παράθυρο βέλτιστης θερμοκρασιακής λειτουργίας. Ειδικά όσες γόμες είναι φτιαγμένες για να δουλεύουν σε πιο ψηλές θερμοκρασίες (μαλακή, σκληρή). Γι’ αυτό και βλέπουμε σε όλους τους αγώνες τις επιλογές ελαστικών των κόκκινων να είναι ακραία μαλακές. Για την ιστορία σημειώστε πως η μαλακή γόμα συμπλήρωσε μέχρι 26 γύρους στον αγώνα δηλαδή 10 περισσότερους από τη Ferrari του Ράικονεν.
Ο Φινλανδός μπήκε για 3ο πιτ στοπ στον 38ο γύρο. Σ’ εκείνη τη φάση με το Φερστάπεν να έχει εγκαταλείψει από τον 28ο γύρο από κιβώτιο δεν υπήρχε κάποιο διακύβευμα. Θα τερμάτιζε 5ος. Παραταύτα στο πιτ στοπ οι μηχανικοί δεν κατάφεραν να κουμπώσουν το πίσω αριστερά μπουλόνι. Ο Φινλανδός είδε σπίθες ρώτησε και του είπαν να σταματήσει. Ο διάλογος που ακολούθησε αποκαλυπτικός της θολούρας που κυριαρχεί στο Μαρανέλο: " Συγνώμη Κίμι δεν έχει κουμπώσει το πίσω ελαστικό. Τι θέλετε να κάνω; Να σβήσω; Μπορείς να κυλήσεις προς τα πίσω στα πιτ; Να πάω προς τα πίσω; Τι να κάνω; Δεν επιτρέπεται να κάνουμε πίσω, σβήσε".
Τελικά η μια Ferrari του Φέτελ τερμάτισε στην 4η θέση. Πιο μπροστά η εγκατάλειψη του Φερστάπεν έδωσε τέλος στις ελπίδες του Ρικιάρντο να διεκδικήσει τη 2η θέση καθώς οι Mercedes έκαναν «δωρεάν» το δεύτερο και τελευταίο πιτ στοπ υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
Αν δεν υπήρχαν οι «θολές» κόκκινες επιλογές και η μάχη της 5ης θέσης ανάμεσα σε Σάινθ, Μάσα, Αλόνσο με τελικό νικητή τον πρωταθλητή, ο χθεσινός αγώνας θα είχε ήδη ξεχαστεί.
Ο Χάμιλτον πανηγυρίζει τη νίκη του παρέα με όλα τα μέη της ομάδας και τους VIP καλεσμένους.
Επόμενο GP αυτή την Κυριακή 30/10 στην πίστα του Μεξικό. Απομένουν 75 βαθμοί να μοιραστούν σε 3 αγώνες και ο Ρόσμπεργκ προηγείται με διαφορά 26 βαθμών έναντι του Χάμιλτον. Η Mercedes έχει ήδη κατακτήσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Στο Ρόσμπεργκ αρκούν δυο δεύτερες και μια τρίτη θέση για να εξασφαλίσει τον τίτλο ακόμη κι αν ο Χάμιλτον πάρει 3 νίκες.
Οι κόκκινοι ξεκίνησαν τη φετινή χρονιά με αρκετές φιλοδοξίεςειδικά μετά τις τρεις περσινές νίκες του Φέτελ σε Μαλαισία, Ουγγαρία, Σιγκαπούρη και τη 2η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Φάνηκε αρκετά νωρίς πως η φετινή χρονιά θα ήταν διαφορετική. Μετά το μέσον της φετινής χρονιάς Mercedes και Red Bull απομακρύνθηκαν με αποτέλεσμα η Ferrari να είναι σταθερά τρίτη και καταϊδρωμένη.
Η σειρά εκκίνησης στο Ώστιν είναι χαρακτηριστική: Δυο Mercedes, δυο Red Bull, δυο Ferrari. Μετά την 1η στροφή του χθεσινού αγώνα ο Ράικονεν έχοντας κάνει καλή εκκίνηση ήταν 4ος πίσω από τους Χάμιλτον, Ρικιάρντο, Ρόσμπεργκ. Οι Χάμιλτον (1ος), Ρόσμπεργκ (2ος ), Φερστάπεν (3ος) είχαν καταταγεί με τη μαλακή γόμα και τη χρησιμοποίησαν υποχρεωτικά στην εκκίνηση. Η μαλακή γόμα δε δίνει εξίσου γρήγορη εκκίνηση με την πολύ μαλακή γόμα. Έτσι ο Ρόσμπεργκ έχασε μια θέση από το Ρικιάρντο και ο Φερστάπεν έχασε μια θέση από το Ράικονεν.
Στον πρώτο γύρο ο Φερστάπεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του το Φέτελ. Ο Γερμανός 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής φορούσε την πολύ μαλακή γόμα η οποία αποδείχτηκε στα χέρια του 3 sec στο γύρο ταχύτερη από τη μαλακή. Σημειώστε πως το ταχύτερο πέρασμα με πολύ μαλακή γόμα ήταν του Φέτελ με 1:39.8 ενώ το ταχύτερο με μαλακή γόμα ήταν του Σάινθ με 1:42.8. Παρόλα αυτά ο Φέτελ δεν μπόρεσε να περάσει το Φερστάπεν! Ο οποίος πέρασε με χαρακτηριστική άνεση το Ράικονεν λίγο αργότερα στον αγώνα όταν χρειάστηκε.
Κάθε οδηγός της Ferrari είχε επιλέξει μόνο ένα σετ μέσης γόμας στο Ώστιν και το χρησιμοποίησε μόνο ο Φέτελ. Στο πρώτο μέρος του αγώνα είδαμε το Γερμανό να χάνει χρόνο κάνοντας ρεκόρ χρήσης της πολύ μαλακής γόμας μέχρι τον 14ο γύρο. Το ίδιο επιχείρησε και ο Ράικονεν αργότερα. Ο Ράικονεν έκανε το πρώτο του πιτ στοπ στον 8ο γύρο. Έβγαλε την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli και έβαλε τη μαλακή. «Δεν είχα ποτέ την πρόσφυση που περίμενα με τα μαλακά ελαστικά» τόνισε ο ίδιος μετά τη λήξη του αγώνα. Αυτό εν μέρει εξηγεί την αλλαγή ξανά σε πολύ μαλακή γόμα στον 24ο γύρο.
Οι δυο Ferrari σε παράταξη στον 23ο γύρο. Η μονομαχία δεν έγινε ποτέ για τράβηξαν το Ράικονεν στα πιτ.
Αρκετοί υπέθεσαν σ’ εκείνο το σημείο πως η Ferrari τράβηξε μέσα το Ράικονεν ενώ είχε συμπληρώσει μόλις 16 γύρους με τη μαλακή γόμα για να διευκολύνει το Φέτελ που βρίσκονταν πίσω του. Όμως τα προβλήματα είναι πιο βαθιά για την Ιταλική ομάδα. Η Ferrari δεν έχει ικανοποιητική αεροδυναμική απόδοση, ένα από τα προβλήματα που δημιουργεί αυτή η υστέρηση είναι ότι δεν μπορεί να διατηρήσει τα ελαστικά στο παράθυρο βέλτιστης θερμοκρασιακής λειτουργίας. Ειδικά όσες γόμες είναι φτιαγμένες για να δουλεύουν σε πιο ψηλές θερμοκρασίες (μαλακή, σκληρή). Γι’ αυτό και βλέπουμε σε όλους τους αγώνες τις επιλογές ελαστικών των κόκκινων να είναι ακραία μαλακές. Για την ιστορία σημειώστε πως η μαλακή γόμα συμπλήρωσε μέχρι 26 γύρους στον αγώνα δηλαδή 10 περισσότερους από τη Ferrari του Ράικονεν.
Ο Φινλανδός μπήκε για 3ο πιτ στοπ στον 38ο γύρο. Σ’ εκείνη τη φάση με το Φερστάπεν να έχει εγκαταλείψει από τον 28ο γύρο από κιβώτιο δεν υπήρχε κάποιο διακύβευμα. Θα τερμάτιζε 5ος. Παραταύτα στο πιτ στοπ οι μηχανικοί δεν κατάφεραν να κουμπώσουν το πίσω αριστερά μπουλόνι. Ο Φινλανδός είδε σπίθες ρώτησε και του είπαν να σταματήσει. Ο διάλογος που ακολούθησε αποκαλυπτικός της θολούρας που κυριαρχεί στο Μαρανέλο: " Συγνώμη Κίμι δεν έχει κουμπώσει το πίσω ελαστικό. Τι θέλετε να κάνω; Να σβήσω; Μπορείς να κυλήσεις προς τα πίσω στα πιτ; Να πάω προς τα πίσω; Τι να κάνω; Δεν επιτρέπεται να κάνουμε πίσω, σβήσε".
Τελικά η μια Ferrari του Φέτελ τερμάτισε στην 4η θέση. Πιο μπροστά η εγκατάλειψη του Φερστάπεν έδωσε τέλος στις ελπίδες του Ρικιάρντο να διεκδικήσει τη 2η θέση καθώς οι Mercedes έκαναν «δωρεάν» το δεύτερο και τελευταίο πιτ στοπ υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
Αν δεν υπήρχαν οι «θολές» κόκκινες επιλογές και η μάχη της 5ης θέσης ανάμεσα σε Σάινθ, Μάσα, Αλόνσο με τελικό νικητή τον πρωταθλητή, ο χθεσινός αγώνας θα είχε ήδη ξεχαστεί.
Ο Χάμιλτον πανηγυρίζει τη νίκη του παρέα με όλα τα μέη της ομάδας και τους VIP καλεσμένους.
Επόμενο GP αυτή την Κυριακή 30/10 στην πίστα του Μεξικό. Απομένουν 75 βαθμοί να μοιραστούν σε 3 αγώνες και ο Ρόσμπεργκ προηγείται με διαφορά 26 βαθμών έναντι του Χάμιλτον. Η Mercedes έχει ήδη κατακτήσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Στο Ρόσμπεργκ αρκούν δυο δεύτερες και μια τρίτη θέση για να εξασφαλίσει τον τίτλο ακόμη κι αν ο Χάμιλτον πάρει 3 νίκες.
protothema.gr