Από την 1η Ιανουαρίου, οπότε και θα ισχύσει ο νέος κανονισμός της ΥΠΑ, ο οποίος δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, όλα τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones) θα πρέπει να δηλώνονται στο μητρώο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Τα drones θα πρέπει να δηλώνονται στο μητρώο ανεξάρτητα από την χρήση για την οποία προορίζονται, ακόμα κι αν πρόκειται για ερασιτεχνικά.

Σύμφωνα με τον κανονισμό, τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:

Ανοιχτή κατηγορία, στην οποία ο χειριστής έχει απευθείας οπτική με το drone, το οποίο ζυγίζει έως 25 κιλά και η πτήση πραγματοποιείται σε απόσταση μέχρι και 500 μέτρα από αυτόν. Το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος πτήσης είναι τα 400 πόδια και οι πτήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίες δεν επιτρέπονται πάνω από συγκεντρωμένα πλήθη, εκτός κι αν έχει χορηγηθεί άδεια επαγγελματικής χρήσης, κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Ειδική κατηγορία είναι αυτή κατά την οποία απαιτείται άδεια πτητικής λειτουργίας. Η άδεια χορηγείται, αν ο ενδιαφερόμενος προσκομίσει σχέδιο αξιολόγησης κινδύνων ασφαλείας, ασφαλιστικό συμβόλαιο και εγχειρίδιο πτητικής λειτουργίας. Αν πρόκειται για εμπορική χρήση απαιτείται η εγγραφή του αεροσκάφους σε ειδικό μητρώο, η οποία εξασφαλίζεται μέσω καταβολής ειδικού παραβόλου.
Πιστοποιημένη κατηγορία είναι εκείνη στην οποία απαιτείται η νηολόγηση του αεροσκάφους σε ειδικό μητρώο και η έκδοση πιστοποιητικού αξιοπλοΐας. Για τον χειριστή αυτής της κατηγορίας απαιτείται ειδική εκπαίδευση, της οποίας το περιεχόμενο και οι εξετάσεις καθορίζονται με απόφαση του διοικητής της ΥΠΑ.
Σε κάθε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις, εκτός της ερασιτεχνικής, οι χειριστές είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθούν ειδική εκπαίδευση, για τη χορήγηση πιστοποίησης. Επίσης, σε όλα τα drones που προορίζονται για επαγγελματική χρήση, είναι απαραίτητη προϋπόθεσή η ασφάλειά.

Στην περίπτωση εμπορικής χρήσης, ανεξάρτητα με την κατηγορία του drone, απαιτείται η ειδική άδεια, η οποία θα έχει δωδεκάμηνη ισχύ και θα ανανεώνεται μετά από επανέλεγχο και καταβολή νέου παραβόλου. Η ασφάλιση είναι υποχρεωτική σε περίπτωση επαγγελματικής χρήσης ή ένταξης στη δεύτερη ή την τρίτη κατηγορία, έναντι υλικών ζημιών τρίτων έως 150.000 ευρώ και για σωματικές βλάβες έως 1 εκατομμύριο ευρώ.

Η εκπαίδευση των χειριστών είναι υποχρεωτική, ενώ με τον κανονισμό οριοθετείται και ο εναέριος χώρος που μπορούν να πετάξουν τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Ειδικότερα, απαγορεύεται η κυκλοφορία τους σε εναέριο χώρο εκμεταλλευόμενο από επανδρωμένα αεροσκάφη και συγκεκριμένα εντός των ζωνών κυκλοφορίας των αεροσκαφών, αλλά και σε απόσταση μικρότερη των 8χλμ από αεροδρόμια και από την περίμετρο απογείωσης/ προσγείωσης των αεροπλάνων.

Ειδική άδεια πτήσης είναι απαραίτητη όταν πρόκειται για περιοχές κοντά ή πάνω από στρατιωτικές περιοχές, ζωτικές υποδομές, φυλακές, σχολεία, νοσοκομεία και ιδρύματα, εγκαταστάσεις ειδικής ωφελείας, αρχαιολογικούς χώρους και περιοχές περιβαλλοντικής προστασίας.

Οι πτήσεις οριοθετούνται μισή ώρα πριν από την ανατολή του ηλίου μέχρι μία ώρα μετά τη δύση το και το μέγιστο ύψος πτήσης είναι τα 400 πόδια πάνω από το έδαφος ή την επιφάνεια της θάλασσας.
πηγη  pronews.gr
 
Top