Το νέο πόρισμα της επιτροπής Λιάκου για τις αλλαγές που θα εισαχθούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είναι έτοιμο.
Όπως αναφέρει το «Βήμα» το πόρισμα έχει πάρει το «πράσινο φως» από το υπουργείο Παιδείας και αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή μέσα στην επόμενη τριετία.
Σύμφωνα με αυτό, πλέον το Λύκειο θα εκδίδει μόνο Εθνικό Απολυτήριο ή Πιστοποιητικό Σπουδών. Δηλαδή, δεν θα υπάρχει ούτε βαθμός πρόσβασης, ούτε μηχανογραφικό δελτίο προς συμπλήρωση από τους μαθητές.
Επίσης, όσον αφορά στην εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ θα θέτουν κριτήρια ανά μαθήματα για το 20% της αξιολόγησης των υποψηφίων, ενώ το υπόλοιπο 80% θα προκύπτει από το Εθνικό Απολυτήριο.
Κάθε μαθητής θα παρακολουθεί συνολικά έξι μαθήματα, από τα οποία θα επιλέγει τα τέσσερα από τέσσερις κύκλους μαθημάτων. Κάποια από αυτά, δε, θα παρέχονται σε δύο επίπεδα (βασικό και υψηλό).
Όσον αφορά την απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου, θα απαιτείται συγγραφή δπλωματικής εργασίας στην τελευταία τάξη του Λυκείου, συμμετοχή σε προγράμματα φυσικής αγωγής και σε προγράμματα δημιουργικότητας, εθελοντισμού και κοινωνικής προσφοράς.
Τέλος, Πιστοποιητικό Σπουδών θα παίρνουν εκείνοι οι μαθητές που δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις υποχρεώσεις που προβλέπονται για το Εθνικό Απολυτήριο.
Ανακοίνωση Φίλη
Επεξεργάζεται ένα συνολικό τριετές σχέδιο για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με τρεις προτεραιότητές:
α) Δεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και αλλαγή του γυμνασίου ώστε να παρέχει εγκύκλιο παιδεία σε όλα τα παιδιά. Προς την κατεύθυνση αυτή ήδη καταργήθηκε σωρεία εξετάσεων που μετέτρεπαν το γυμνάσιο σε εξεταστικό κέντρο και υποβάθμιζαν τη μορφωτική διαδικασία, αύξαναν το άγχος των παιδιών και συρρίκνωναν τον ωφέλιμο διδακτικό χρόνο. Ενισχύεται η ομαδοσυνεργατική και βιωματική διδασκαλία με εναλλακτικούς τρόπους αποτίμησης της προόδου των παιδιών.
β) Κατάργηση των Πανελληνίων για τα ΑΕΙ. Αυτό προϋποθέτει αλλαγή τουλάχιστον των δύο τελευταίων τάξεων του λυκείου, καθώς και αλλαγές στα ΑΕΙ. Ενώ στο γυμνάσιο τα παιδιά θα διδάσκονται μαθήματα σε εύρος, στο λύκειο θα επικεντρώνονται και θα διδάσκονται σε βάθος. Επίσης, μελετάται η πρόταση η εισαγωγή να γίνεται σε σχολές και όχι σε τμήματα των ΑΕΙ. Ο ισχύων τρόπος πρόσβασης στα πανεπιστήμια έχει εξαντλήσει τη δυναμική του.
γ) Ο ενιαίος χώρος στοχεύει στον επανακαθορισμό των σχέσεων ανάμεσα σε πανεπιστήμια, ΤΕΙ και ερευνητικά κέντρα τις συνέργιες, καθώς και τη διασφάλιση της βιωσιμότητάς τους. Σε αυτήν την κατεύθυνση σημαντικό ρόλο θα παίξει ένα αναμορφωμένο και αναβαθμισμένο όργανο αξιολόγησης των πανεπιστημίων, των ΤΕΙ και των ερευνητικών κέντρων.
πηγη crashonline.gr
Όπως αναφέρει το «Βήμα» το πόρισμα έχει πάρει το «πράσινο φως» από το υπουργείο Παιδείας και αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή μέσα στην επόμενη τριετία.
Σύμφωνα με αυτό, πλέον το Λύκειο θα εκδίδει μόνο Εθνικό Απολυτήριο ή Πιστοποιητικό Σπουδών. Δηλαδή, δεν θα υπάρχει ούτε βαθμός πρόσβασης, ούτε μηχανογραφικό δελτίο προς συμπλήρωση από τους μαθητές.
Επίσης, όσον αφορά στην εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ θα θέτουν κριτήρια ανά μαθήματα για το 20% της αξιολόγησης των υποψηφίων, ενώ το υπόλοιπο 80% θα προκύπτει από το Εθνικό Απολυτήριο.
Κάθε μαθητής θα παρακολουθεί συνολικά έξι μαθήματα, από τα οποία θα επιλέγει τα τέσσερα από τέσσερις κύκλους μαθημάτων. Κάποια από αυτά, δε, θα παρέχονται σε δύο επίπεδα (βασικό και υψηλό).
Όσον αφορά την απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου, θα απαιτείται συγγραφή δπλωματικής εργασίας στην τελευταία τάξη του Λυκείου, συμμετοχή σε προγράμματα φυσικής αγωγής και σε προγράμματα δημιουργικότητας, εθελοντισμού και κοινωνικής προσφοράς.
Τέλος, Πιστοποιητικό Σπουδών θα παίρνουν εκείνοι οι μαθητές που δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις υποχρεώσεις που προβλέπονται για το Εθνικό Απολυτήριο.
Ανακοίνωση Φίλη
Επεξεργάζεται ένα συνολικό τριετές σχέδιο για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με τρεις προτεραιότητές:
α) Δεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και αλλαγή του γυμνασίου ώστε να παρέχει εγκύκλιο παιδεία σε όλα τα παιδιά. Προς την κατεύθυνση αυτή ήδη καταργήθηκε σωρεία εξετάσεων που μετέτρεπαν το γυμνάσιο σε εξεταστικό κέντρο και υποβάθμιζαν τη μορφωτική διαδικασία, αύξαναν το άγχος των παιδιών και συρρίκνωναν τον ωφέλιμο διδακτικό χρόνο. Ενισχύεται η ομαδοσυνεργατική και βιωματική διδασκαλία με εναλλακτικούς τρόπους αποτίμησης της προόδου των παιδιών.
β) Κατάργηση των Πανελληνίων για τα ΑΕΙ. Αυτό προϋποθέτει αλλαγή τουλάχιστον των δύο τελευταίων τάξεων του λυκείου, καθώς και αλλαγές στα ΑΕΙ. Ενώ στο γυμνάσιο τα παιδιά θα διδάσκονται μαθήματα σε εύρος, στο λύκειο θα επικεντρώνονται και θα διδάσκονται σε βάθος. Επίσης, μελετάται η πρόταση η εισαγωγή να γίνεται σε σχολές και όχι σε τμήματα των ΑΕΙ. Ο ισχύων τρόπος πρόσβασης στα πανεπιστήμια έχει εξαντλήσει τη δυναμική του.
γ) Ο ενιαίος χώρος στοχεύει στον επανακαθορισμό των σχέσεων ανάμεσα σε πανεπιστήμια, ΤΕΙ και ερευνητικά κέντρα τις συνέργιες, καθώς και τη διασφάλιση της βιωσιμότητάς τους. Σε αυτήν την κατεύθυνση σημαντικό ρόλο θα παίξει ένα αναμορφωμένο και αναβαθμισμένο όργανο αξιολόγησης των πανεπιστημίων, των ΤΕΙ και των ερευνητικών κέντρων.
πηγη crashonline.gr