Στο πλαίσιο της έκθεσης «Δωδώνη. Το Μαντείο των Ήχων» (20.06.2016-10.01.2017), το Μουσείο Ακρόπολης και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου και τους Δήμους Ιωαννιτών και Δωδώνης, διοργάνωσαν επιστημονική συνάντηση με τίτλο «Δωδώνη. Οι ερωτήσεις των χρησμών. Νέες προσεγγίσεις στα χρηστήρια ελάσματα» στο Μουσείο Ακρόπολης στις 16 Σεπτεμβρίου 2016.
Οι εργασίες της Συνάντησης ολοκληρώθηκαν με επιτυχία που ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Στην επιτυχία συνέβαλαν η ιδιαιτερότητα του θέματος, η παρουσία ειδικών επιστημόνων από ΗΠΑ, Καναδά, Γαλλία, Ιταλία, Ελλάδα, η συμμετοχή άνω των 150 ακροατών και συνομιλητών, με παρεμβάσεις στις συνεδρίες, και ο άριστα εξοπλισμένος και άνετος χώρος του Αμφιθεάτρου του Μουσείου Ακρόπολης. Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων εκφράζει θερμές ευχαριστίες στον Πρόεδρο του Δ.Σ. καθηγητή Δημήτριο Παντερμαλή, στο Διοικητικό Συμβούλιο και το προσωπικό του Μουσείου Ακρόπολης, στον Περιφερειάρχη Ηπείρου, στους Δημάρχους Δωδώνης και Ιωαννιτών και στην Πνευματική Κίνηση «Η ΑΡΧΑΙΑ ΔΩΔΩΝΗ».
Στόχος της επιστημονικής Συνάντησης τέθηκε η προώθηση της έρευνας και της μελέτης των μολύβδινων ενεπίγραφων πινακίδων της Δωδώνης και κατ’ επέκταση της αρχαιολογικής και ιστορικής επιστήμης, παράλληλα με την προβολή του αρχαιολογικού χώρου της Δωδώνης και του Αρχαιολογικού Μουσείου Ιωαννίνων, όπου φυλάσσονται χρηστήρια ελάσματα άνω των τριών χιλιάδων.
Οι εισηγητές τόνισαν τη μοναδικότητα των χρηστηρίων ελασμάτων και την ανάγκη να προχωρήσει σε βάθος και σε διαφορετικά επίπεδα η μελέτη και η έρευνα για την αρχαία Δωδώνη. Κατά τις εργασίες της Συνάντησης αναδείχτηκε η ανάγκη ένταξης των ελασμάτων ως μνημείου της Unesco. Η πρόσφατη έκδοση του δίτομου έργου Τα χρηστήρια ελάσματα της Δωδώνης των ανασκαφών Ευαγγελίδη (επιμέλεια: Σ. Δάκαρης, Ι. Βοκοτοπούλου, Α.Φ. Χριστίδης και Σ. Τσέλικας), όπου αναλύονται τέσσερις χιλιάδες διακόσιες δεκαέξι επιγραφές μολύβδινων ελασμάτων αναγνώρισαν όλοι ότι εμπλούτισε ουσιαστικά τη γνώση μας για το πρωτογενές υλικό της έρευνας και ότι αυτό θα λειτουργήσει ενισχυτικά στη διαδικασία της υποψηφιότητας.
Παράλληλα, μέσα από την ανανέωση του ενδιαφέροντος για το περιεχόμενο των επιγραφών των μολύβδινων πινακίων, το Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων δέχτηκε αιτήματα από κορυφαία αρχαιολογικά μουσεία και ιδρύματα της Ευρώπης, της Αμερικής και του Καναδά για τον δανεισμό μέρους των ελασμάτων, με σκοπό τη διενέργεια εκθέσεων.
Τα ερωτήματα στη Δωδώνη αφορούσαν σε ποικιλία θεμάτων, όπως η υγεία, η οικογένεια, καθημερινά προβλήματα, η μετανάστευση, η οικονομία, η απελευθέρωση δούλων και ακόμη πολιτικές επιλογές. Το Μαντείο της Δωδώνης συμβουλεύονταν άνθρωποι από όλη την Ελληνική Μεσόγειο και των δύο φύλων, όλων των ηλικιών και των κοινωνικών τάξεων.
Οι εισηγήσεις της Συνάντησης θα παρουσιαστούν σύντομα στην έκδοση των Πρακτικών.
Οι εργασίες έκλεισαν με συναυλία μουσικής δωματίου του TRIO UNISONO, στον εξώστη του δευτέρου ορόφου του Μουσείου Ακρόπολης. Εκτός από τους εισηγητές μεγάλος αριθμός επισκεπτών παρακολούθησε το μουσικό σύνολο, που ερμήνευσε μοναδικά έργα των Ντίνου Κωνσταντινίδη, Νικόλα Aστρινίδη, Marcel Chyrzynski και Alexander Arutiunian. Θερμές ευχαριστίες οφείλονται στις κκ. Μαρία Μποζένα Σουέρεφ (βιολί), Πόλα Σμιθ-Διαμαντή (κλαρινέτο) και Ναταλία Μούρτζου (πιάνο).
Οι εργασίες της Συνάντησης ολοκληρώθηκαν με επιτυχία που ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Στην επιτυχία συνέβαλαν η ιδιαιτερότητα του θέματος, η παρουσία ειδικών επιστημόνων από ΗΠΑ, Καναδά, Γαλλία, Ιταλία, Ελλάδα, η συμμετοχή άνω των 150 ακροατών και συνομιλητών, με παρεμβάσεις στις συνεδρίες, και ο άριστα εξοπλισμένος και άνετος χώρος του Αμφιθεάτρου του Μουσείου Ακρόπολης. Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων εκφράζει θερμές ευχαριστίες στον Πρόεδρο του Δ.Σ. καθηγητή Δημήτριο Παντερμαλή, στο Διοικητικό Συμβούλιο και το προσωπικό του Μουσείου Ακρόπολης, στον Περιφερειάρχη Ηπείρου, στους Δημάρχους Δωδώνης και Ιωαννιτών και στην Πνευματική Κίνηση «Η ΑΡΧΑΙΑ ΔΩΔΩΝΗ».
Στόχος της επιστημονικής Συνάντησης τέθηκε η προώθηση της έρευνας και της μελέτης των μολύβδινων ενεπίγραφων πινακίδων της Δωδώνης και κατ’ επέκταση της αρχαιολογικής και ιστορικής επιστήμης, παράλληλα με την προβολή του αρχαιολογικού χώρου της Δωδώνης και του Αρχαιολογικού Μουσείου Ιωαννίνων, όπου φυλάσσονται χρηστήρια ελάσματα άνω των τριών χιλιάδων.
Οι εισηγητές τόνισαν τη μοναδικότητα των χρηστηρίων ελασμάτων και την ανάγκη να προχωρήσει σε βάθος και σε διαφορετικά επίπεδα η μελέτη και η έρευνα για την αρχαία Δωδώνη. Κατά τις εργασίες της Συνάντησης αναδείχτηκε η ανάγκη ένταξης των ελασμάτων ως μνημείου της Unesco. Η πρόσφατη έκδοση του δίτομου έργου Τα χρηστήρια ελάσματα της Δωδώνης των ανασκαφών Ευαγγελίδη (επιμέλεια: Σ. Δάκαρης, Ι. Βοκοτοπούλου, Α.Φ. Χριστίδης και Σ. Τσέλικας), όπου αναλύονται τέσσερις χιλιάδες διακόσιες δεκαέξι επιγραφές μολύβδινων ελασμάτων αναγνώρισαν όλοι ότι εμπλούτισε ουσιαστικά τη γνώση μας για το πρωτογενές υλικό της έρευνας και ότι αυτό θα λειτουργήσει ενισχυτικά στη διαδικασία της υποψηφιότητας.
Παράλληλα, μέσα από την ανανέωση του ενδιαφέροντος για το περιεχόμενο των επιγραφών των μολύβδινων πινακίων, το Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων δέχτηκε αιτήματα από κορυφαία αρχαιολογικά μουσεία και ιδρύματα της Ευρώπης, της Αμερικής και του Καναδά για τον δανεισμό μέρους των ελασμάτων, με σκοπό τη διενέργεια εκθέσεων.
Τα ερωτήματα στη Δωδώνη αφορούσαν σε ποικιλία θεμάτων, όπως η υγεία, η οικογένεια, καθημερινά προβλήματα, η μετανάστευση, η οικονομία, η απελευθέρωση δούλων και ακόμη πολιτικές επιλογές. Το Μαντείο της Δωδώνης συμβουλεύονταν άνθρωποι από όλη την Ελληνική Μεσόγειο και των δύο φύλων, όλων των ηλικιών και των κοινωνικών τάξεων.
Οι εισηγήσεις της Συνάντησης θα παρουσιαστούν σύντομα στην έκδοση των Πρακτικών.
Οι εργασίες έκλεισαν με συναυλία μουσικής δωματίου του TRIO UNISONO, στον εξώστη του δευτέρου ορόφου του Μουσείου Ακρόπολης. Εκτός από τους εισηγητές μεγάλος αριθμός επισκεπτών παρακολούθησε το μουσικό σύνολο, που ερμήνευσε μοναδικά έργα των Ντίνου Κωνσταντινίδη, Νικόλα Aστρινίδη, Marcel Chyrzynski και Alexander Arutiunian. Θερμές ευχαριστίες οφείλονται στις κκ. Μαρία Μποζένα Σουέρεφ (βιολί), Πόλα Σμιθ-Διαμαντή (κλαρινέτο) και Ναταλία Μούρτζου (πιάνο).