Η κατάρρευση του δικτύου του Μαρινόπουλου, έχει συμπαρασύρει προς τα κάτω το σύνολο της αγοράς η οποία δεν έχει καταφέρει να απορροφήσει τους κραδασμούς που έχει προκαλέσει ο μέχρι και πριν από λίγο διάστημα μεγαλύτερος παίκτης, βάσει δικτύου, του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων.

Ταυτόχρονα και λόγω της κρίσης, το «καλάθι της νοικοκυράς» μικραίνει και μαζί με αυτό συρρικνώνεται ο τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων.
Σύμφωνα με το capital.gr, με βάση στοιχεία από τις εταιρείες ερευνών που σκανάρουν τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, προκύπτει πως από τις αρχές του έτους έως και τα μέσα Ιουλίου ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων σημείωσε πτώση 7,7% υποχωρώντας στα 4,129 δις. ευρώ όταν το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν είχε ανέλθει στα 4,474 δις. ευρώ. Δηλαδή από τις αρχές του έτους μέχρι τα μέσα Ιουλίου «χάθηκαν» από την αγορά 344 εκατ. ευρώ. Απώλειες οι οποίες "περιορίζονται" στα 318 εκατ. ευρώ ή πτώση 5,8% αν στη μεγάλη «εικόνα» συμπεριληφθεί η Lidl, για την οποία όμως δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία.

Οι μεγαλύτερες απώλειες σημειώθηκαν σε Κεντρική Ελλάδα -11,6%, Κρήτη -11,5% και Θεσσαλονίκη -10,2%. "Αντιστάσεις" επέδειξαν περιοχές όπως η Πελοπόννησος όπου η πτώση ήταν μονοψήφια στο -8,8%, η Μακεδονία/Θράκη -6% και η Αττική -6,1%. Κάτι που εξηγείται και από το γεγονός ότι στις περιοχές με μονοψήφιο ποσοστό υποχώρησης του τζίρου των πωλήσεων οι υπόλοιποι παίκτες της αγοράς, πλην Μαρινόπουλου, έχουν ισχυρή παρουσία και απορρόφησαν μέρος των απωλειών της Μαρινόπουλος.

Στο "κόκκινο" 153 κατηγορίες προϊόντων

Σε ότι αφορά τις κατηγορίες προϊόντων που δέχθηκαν και τις μεγαλύτερες πιέσεις, αυτές ήταν τα μη τρόφιμα όπου η πτώση της κατανάλωσης ξεπέρασε το 12% και ακολουθούν οι ταχυκίνητοι κωδικοί προϊόντων όπου η πτώση άγγιξε το 7,9%, με τις πωλήσεις της κατηγορίας των φρέσκων και κατεψυγμένων προϊόντων να έχει μειωθεί το εξεταζόμενο διάστημα κατά 6,1%.

Ποιες και πόσες κατηγορίες προϊόντων άντεξαν τις πιέσεις της ύφεσης που μαστίζει την αγορά, της πτώσης της κατανάλωσης και των προβλημάτων της Μαρινόπουλος; Από τις 180 κατηγορίες προϊόντων που διατίθενται μέσω του δικτύου των οργανωμένων αλυσίδων σούπερ μάρκετ και "σκανάρουν" οι εταιρείες μέτρησης κατανάλωσης, μόλις σε 27 κατηγορίες καταγράφηκε αύξηση τζίρου την εξεταζόμενη χρονική περίοδο. Μεταξύ αυτών ήταν τα προφυλακτικά, όπου ο τζίρος τους αυξήθηκαν κατά 7,5% με αποτέλεσμα οι πωλήσεις τους να αγγίξουν τα 4,551 εκατ. ευρώ, τα προϊόντα για κάλους με αύξηση 12,7% και αξία 21.085 ευρώ, τα επιδόρπια η αξία των πωλήσεων των οποίων ξεπέρασε τα 9 εκατ. ευρώ με αύξηση 4,1%, τα αντιηλιακά (+2,4%), τα έτοιμα γεύματα (+6%) αλλά και ο καπνός και τα αξεσουάρ για καπνιστές (+17,4%).
πηγη economy365.gr

 
Top