Το ένα μετά το άλλο ανοίγουν τα μέτωπα της παιδείας από τις παλινωδίες του υπουργου Παιδείας Νίκου Φίλου...
Η αποδόμηση της παιδείας, μάλιστα, οδήγησε την ΟΛΜΕ να απειλεί με απεργιακές κινητοποιήσεις μέσα στις Πανελλαδικές. Από την πλευρά του ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε σκληρή κριτική για τις δηλώσεις Φίλη για τα ολοήμερα από σχολείο της Αργυρούπολης ενώ η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων χαρακτηρίζει ως αντισυνταγματική και συνεπώς παράνομη τη μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών. Με επιστολή της προς την ηγεσία της κυβέρνησης, της εκκλησίας, τον πρόεδρο της Δημοκρατίας και τους Βουλευτές η ΠΕΘ επισημαίνει ότι η επιλογή Φίλη παραβαίνει κάθε συνταγματική επιταγή και κάθε δικαστική απόφαση, που αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών.
Σε ό,τι αφορά στα ολοήμερα μετά το σοκ χιλιάδων γονέων ότι απαιτείται η εργασία και των δύο για να γραφτεί ο μαθητής σε ολοήμερο σχολείο ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης επιχείρησε να αναδιπλωθεί.
Οι γονείς εκφράζουν πάντως αγωνιώδη ερωτηματικά τόσο για την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας - καθώς από το δημοτικό «κόβονται» ώρες αγγλικών και πληροφορικής - αλλά και για το ποιος θα παίρνει τους μαθητές στη 1.15 που θα σχολά το σύνολο των τάξεων του δημοτικού. Επιπλέον «πονοκέφαλο» προκαλεί η κατάργηση της πρωινής ζώνης (7-8) που σημαίνει ότι όποιος εργάζεται θα πρέπει - αν δεν πληρώσει άνθρωπο για τις μεταφορές - ή να παίρνει το παιδί στη δουλειά ή να εργάζεται μεταξύ 8-1. Η υπουργική απόφαση όριζε ότι δικαίωμα συμμετοχής στα ολοήμερα σχολεία θα έχουν τα παιδιά των οποίων και οι δυο γονείς εργάζονται, απόφαση που στην Ελλάδα της ανεργίας, αυτόματα άφηνε εκτός χιλιάδες οικογένειες.
Ο κ. Φίλης μετά τις έντονες αντιδράσεις οπισθοχώρησε δηλώνοντας ότι θα προβλέψει, χωρίς να ξεκαθαρίζει το πότε, για την ένταξη στα ολοήμερα και των παιδιών, οι γονείς των οποίων είναι άνεργοι ή με μαύρη εργασία. Με δηλώσεις του τόνισε: «Για πρώτη φορά ιδρύουμε ένα ενιαίου τύπου ολοήμερο σχολείο σε όλη τη χώρα. Δηλαδή, όλα τα παιδιά και όχι συγκεκριμένα όπως συνέβαινε πριν», είπε περιγράφοντας τα μαθήματα που «θα εμπλουτίσουν το δημόσιο σχολείο», όπως ξένες γλώσσες και θεατρική αγωγή, ενώ υποστηρίζοντας την αλλαγή, επικαλέστηκε μελέτες που δείχνουν ότι, «δεν κάνει καλό στα παιδιά να μένουν επτά ώρες σε αίθουσες που συχνά δεν είναι λειτουργικές».
Σχετικά με τα κριτήρια για την εγγραφή παιδιών στο ολοήμερο σχολείο, είπε αυτά δεν αλλάζουν, καθώς και ότι, «όλες οι ευαίσθητες κατηγορίες παιδιών θα ικανοποιηθούν».
«Το ολοήμερο σχολείο δεν θα καταργηθεί, θα εμπλουτιστεί» υποστήριξε, διευκρινίζοντας ότι, «δεν θα αλλάξει τίποτα στο ολοήμερο σχολείο».