Στα «βήματα» πόλεων όπως είναι η Βαρκελώνη, η Αμβέρσα και η Μασσαλία επιθυμεί να κινηθεί μέσα στα επόμενα χρόνια η Θεσσαλονίκη...


 χαράζοντας έτσι τη στρατηγική της για την εικόνα που θα έχει το 2030, μέσω της μελέτης αναθεώρησης του γενικού πολεοδομικού σχεδίου του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Το πρωί παρουσιάστηκε το Β1 στάδιο της μελέτης, στο πλαίσιο εκδήλωσης που διοργάνωσαν ο Κεντρικός Δήμος και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας – Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ). Η μελέτη αυτή βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η έγκριση και θεσμοθέτησή της.
«Το γενικό πολεοδομικό σχέδιο είναι ένα εργαλείο πραγματικά οδηγός για το μέλλον της πόλης”, ανέφερε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης, Θανάσης Παππάς, ενώ ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρις Μπίλιας, πρόσθεσε πως “δεν έχουμε ενιαίο πλαίσιο σχεδιασμού για την πόλη. Το ρυθμιστικό αναβλήθηκε, το περιφερειακό χωροταξικό είναι αναγκαίο να ολοκληρωθεί».
Σύμφωνα με την εκπρόσωπο του αναδόχου μελετητικού σχήματος, Ελένη Σέμψη, που παρουσίασε παραδείγματα πόλεων με λιμάνια, «στη Θεσσαλονίκη θα πρέπει να βρεθούν τα κατάλληλα στοιχεία για να δημιουργηθούν οι ανταγωνιστικές συνθήκες και να μπει η πόλη πιο ψηλά σε θέση όχι μόνο στα Βαλκάνια αλλά και στην Ευρώπη».
Όπως ανέφερε η κ.Σέμψη, θα πρέπει η Θεσσαλονίκη να εκμεταλλευτεί τη θάλασσα και το Σέιχ Σου, όπως επίσης το λιμάνι αλλά και το Μέγαρο Μουσικής που αποτελούν σημεία ανάπτυξης. Ακόμη, θα πρέπει να δημιουργηθούν νέα τοπόσημα στη Νοτιοανατολική πύλη, στην είσοδο της Χαλκιδικής, στην έκθεση, στην Ανω Πόλη και το ιστορικό κέντρο.
Στη μελέτη, επίσης, ορισμένες από τις παρεμβάσεις που προβλέπονται για την πόλη είναι η πεζοδρόμηση κεντρικών δρόμων, η δημιουργία χώρων στάθμευσης περιφερειακά του κέντρου αλλά και η αξιοποίηση ανενεργών στρατοπέδων για κοινωφελείς χρήσεις.

 
Top