Τα αεροδρόμια αυτά εξυπηρέτησαν το 2014 22 εκατομμύρια επιβάτες και κοντά στα 23 εκατομμύρια σε επιβάτες για το 2015. Το εγγυημένο τίμημα που θα λάβει η χώρα είναι μόλις ένα ευρώ το χρόνο ανά επιβάτη δηλαδή 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο καταβλητέο μίσθωμα.
Επιπλέον θα δοθούν 1.234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα.
Το ετήσιο κόστος αναπροσαρμόζεται ετησίως με τον πληθωρισμό, (σήμερα αρνητικός) καθώς και κυμαινεται ανάλογα με τα Κέρδη προ Φόρων της επιχείρησης πλην των Τόκων και Αποσβέσεων των αεροδρομίων.
Τα αεροδρόμια αυτά οι Γερμανοί και οι συνεργάτες τους τα έβαλαν στα προαπαιτούμενα του τρίτου Μνημονίου και ήταν μέρος του γνωστού εκβιασμού στον οποίο αν δεν υποκύψεις οφείλεις να βγεις από το ευρώ.
«Δεν δώσαμε εμείς τα αεροδρόμια. Τα έδωσαν όσοι έκαναν τον διαγωνισμό που έβαλαν τους συγκεκριμένους όρους» σχολίασε σήμερα Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, δηλώνοντας ότι διαφωνεί με τη συμφωνία ΤΑΙΠΕΔ - Fraport που και ο ίδιος υπέγραψε.
Επιπλέον θα δοθούν 1.234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα.
Το ετήσιο κόστος αναπροσαρμόζεται ετησίως με τον πληθωρισμό, (σήμερα αρνητικός) καθώς και κυμαινεται ανάλογα με τα Κέρδη προ Φόρων της επιχείρησης πλην των Τόκων και Αποσβέσεων των αεροδρομίων.
Τα αεροδρόμια αυτά οι Γερμανοί και οι συνεργάτες τους τα έβαλαν στα προαπαιτούμενα του τρίτου Μνημονίου και ήταν μέρος του γνωστού εκβιασμού στον οποίο αν δεν υποκύψεις οφείλεις να βγεις από το ευρώ.
«Δεν δώσαμε εμείς τα αεροδρόμια. Τα έδωσαν όσοι έκαναν τον διαγωνισμό που έβαλαν τους συγκεκριμένους όρους» σχολίασε σήμερα Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, δηλώνοντας ότι διαφωνεί με τη συμφωνία ΤΑΙΠΕΔ - Fraport που και ο ίδιος υπέγραψε.
«Υπογράψαμε τη σύμβαση με πολύ πόνο.... Βρήκαμε όταν πήραμε από την ΥΠΑ τις συμβάσεις, κάποιους όρους που έπρεπε να διορθωθούν. Δεν δώσαμε εμείς τα αεροδρόμια. Τα έδωσαν όσοι έκαναν τον διαγωνισμό που έβαλαν τους συγκεκριμένους όρους» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός, αναφερόμενος εμμέσως στο ΤΑΙΠΕΔ.
Ο υπουργός τόνισε Real Fm ότι «δεν ήταν καθόλου εύκολο που υπέγραψα για την αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων... Συνεχίζω να διαφωνώ με τον τρόπο που έγινε η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων. Είναι όμως μέσα στις δεσμεύσεις που έχει η χώρα. Κατορθώσαμε το τελευταίο διάστημα και διορθώσαμε πάρα πολλά από αυτά που υπήρχαν στις έτοιμες συμβάσεις που βρήκαμε.»
Μάλιστα, ο κ. Σπίρτζης υπερθεμάτισε, σχολιάζοντας την απόφαση του περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Θόδωρου Γαλιατσάτου για δημοψήφισμα. «Ο κ. Περιφερειάρχης κάνει πολύ καλά που κάνει δημοψήφισμα . Εγώ αν ήμουν στη θέση του θα έκανα χειρότερα» σημείωσε.
Σημειώνεται ότι η επίμαχη συμφωνία θα αποφέρει 1,234 δισεκατομμύρια ευρώ στα δημόσια ταμεία, και πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες αποκρατικοποιήσεις που έχουν γίνει στην Ελλάδα έως σήμερα. Το εν λόγω ποσό θα καταβληθεί το φθινόπωρο του 2016, δηλαδή όταν θα γίνει η μεταβίβαση της λειτουργίας των αεροδρομίων στους ιδιώτες επενδυτές.
Παράλληλα, κάθε χρόνο η Fraport και οι έλληνες συνεργάτες της θα καταβάλουν στο κράτος τίμημα 22,9 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα προσαρμόζεται σε ετήσια βάση.
«Πρόκειται για πολύ μεγάλο έργο, είναι σημαντική εξέλιξη η συμφωνία... Είναι συμφωνία - σταθμός για την αναβάθμιση των υποδομών των αεροδρομίων, με ετήσια έσοδα για το κράτος και μεγάλες επενδύσεις» είχε επισημάνει στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, προαναγγέλλοντας την υπογραφή της συμφωνίας.