Οι περισσότεροι Έλληνες αγοράζουν φέτος τα Χριστουγενιάτικα δώρα τους από τα Σούπερ Μάρκετ. Οι περισσότεροι πληρώνουν με πιστωτικές κάρτες που έχουν και αυστηρά πιστωτικά όρια. Γι” αυτό φέτος, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ δεν περιμένουν αύξηση πωλήσεων κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Στο κλίμα της ύφεσης και του περιορισμένου εισοδήματος προστίθενται και νέες παράμετροι όπως: ο περιορισμός αναλήψεων μετρητών εξαιτίας του καθεστώτος των capital controls, οι ανατιμήσεις σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων εξαιτίας της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ στο 23%, αλλά και η κατάσταση που επικρατεί σε ορισμένες αλυσίδες, που έχει οδηγήσει πολλούς προμηθευτές στον περιορισμό ή/και στη διακοπή τροφοδοσίας τους.
Οι εκτιμήσεις του κλάδου της οργανωμένης λιανικής είναι ιδιαίτερα συγκρατημένες, με τις αισιόδοξες προβλέψεις να «διατηρούν» τους εορταστικούς τζίρους κοντά στα περσινά επίπεδα. Ήδη έχουν διαψευστεί οι προσδοκίες ότι το 2015 θα επιτυγχανόταν επιστροφή σε θετικό πρόσημο στις πωλήσεις της αγοράς οργανωμένης λιανικής τροφίμων. «Το 2015 αναδείχθηκε σε μια χρονιά ραγδαίων εξελίξεων, με αποτέλεσμα να μεταλλάσσεται συνεχώς το περιβάλλον της αγοράς. Ιδιαίτερα από το καλοκαίρι και μετά, στο επίκεντρο των αλυσίδων άλλα και της βιομηχανίας βρίσκεται κυρίως η διατήρηση των όγκων. Μοναδική διέξοδος για τις επιχειρήσεις του κλάδου είναι  η εντατικοποίηση των προσφορών, οι οποίες θα εκτοξευτούν κατά την εορταστική περίοδο» όπως αναφέρουν τα στελέχη. Η γενική αίσθηση είναι ότι το γιορτινό καλάθι της νοικοκυράς θα διατηρήσει τη συγκρατημένη τάση του 2014.
πηγη toxrima.gr
 
Top