Στην ανάπτυξη ενός κομματιού της αγοράς, που έχει να κάνει με πιο εκλεπτυσμένα και ίσως πιο ακριβά προϊόντα, φαίνεται -όσο περίεργο κι αν ακούγεται- πως έχει συμβάλει η οικονομική ύφεση που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.
Πιο συγκεκριμένα, σε πολλές κατηγορίες τροφίμων και ποτών έχει αυξηθεί η οικιακή κατανάλωση και οι σχετικές αγορές από το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (σούπερ μάρκετ), καθώς η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών έχει περιορίσει σημαντικά τις εξόδους για διασκέδαση σε εστιατόρια ή άλλους χώρους ψυχαγωγίας.
Αυτό, όμως, που φαίνεται πως συμβαίνει είναι πως ο καταναλωτής επιθυμεί να μεταφέρει αυτή την πολυτέλεια του «έξω» στο σπίτι του. Σημαντικό κομμάτι των καταναλωτών προχωρά σε επιλογές προσιτής πολυτέλειας όσον αφορά τις αγοραστικές επιλογές του, σε μία προσπάθεια να προσφέρει στον εαυτό του μία απόλαυση κοντινή σε αυτή που θα του παρείχε μία έξοδος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί η ανάπτυξη που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια όσον αφορά τις πωλήσεις μηχανών καφέ για οικιακή κατανάλωση, η οποία συνοδεύεται με μία στροφή προς τον ιταλικό espresso και άλλα πιο ιδιαίτερα ροφήματα.
Παράλληλα, η δύσκολη συγκυρία, που έχει οδηγήσει σε αύξηση του άγχους και της πίεσης για τον Έλληνα πολίτη/καταναλωτή σε συνδυασμό με την ένταση του εργασιακού φόρτου για όσους εργάζονται, φαίνεται πως έχουν δημιουργήσει την ανάγκη στους Έλληνες να αναζητούν τρόπους που θα τους επιτρέψουν να προσφέρουν κάποια επιβράβευση και φροντίδα στους ίδιους και τους οικείους τους. Μία μέθοδος φαίνεται πως είναι η προσπάθεια να ζήσει μικρές πολυτέλειες στο σπίτι του.
Σε αυτό το πλαίσιο δεν είναι τυχαία η επιτυχία που καταγράφουν προϊοντικές σειρές όπως η γκάμα Εν Ελλάδι Gourmet της Creta Farms, η οποία περιλαμβάνει αλλαντικά πολυτελείας (Γαλοπούλα Ψητή/ Καπνιστή/ Βραστή, Ζαμπόν Ψητό, Μορταδέλα, Σαλάμι αέρος). Τα αλλαντικά ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ GOURMET παράγονται από εκλεκτό κρέας, εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, εκλεκτά μυρωδικά και αρωματικά βότανα. Ένας αρμονικός συνδυασμός που τους προσδίδει μοναδική γεύση και πλούσιο άρωμα. Πρόκειται για μία σειρά πολυτελείας, που έχει όμως κερδίσει τους καταναλωτές.
Δεν πρέπει, άλλωστε, να ξεχνάμε πως σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της MRB με τίτλο «ShopperHood Study - Η διεισδυτική ματιά στη ζωή, στη συμπεριφορά και στις εκφάνσεις του Έλληνα Shopper μέσα στο σούπερ μάρκετ», η οποία παρουσιάστηκε στο τελευταίο συνέδριο του ECR Hellas, παρά την επικράτηση του smart shopping και το κυνήγι των προσφορών (αν και εκεί είναι εμφανής σε πολλές περιπτώσεις η αναζήτηση της προσιτής πολυτέλειας), υπάρχει σημαντικό κομμάτι των καταναλωτών που συνειδητά επιλέγει να προχωρά σε πιο εκλεπτυσμένες επιλογές.
Με βάση την έρευνα, υπάρχουν οι καταναλωτές Gourmet, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 8% του συνολικού δείγματος και δαπανούν 63 ευρώ/καλάθι σε κάθε επίσκεψή τους στο σούπερ μάρκετ. Οι Gourmet απολαμβάνουν τα ψώνια και τα αντιμετωπίζουν σαν διασκέδαση/απόλαυση. Αναζητούν την υψηλή ποιότητα, λειτουργούν παρορμητικά και δεν μένουν πιστοί στη λίστα τους. Από την άλλη, όμως, είναι πιστοί στο σούπερ μάρκετ.
Ακόμη, υπάρχει ένα 4% το οποίο ανήκει στην κατηγορία «Για να δω». Έχουν κοντινή οπτική, καθώς γι’ αυτούς τα ψώνια είναι διασκέδαση/απόλαυση αλλά και διέξοδος/εκτόνωση. Απολαμβάνουν περισσότερο τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ και αφιερώνουν χρόνο στις αγορές τους. Βέβαια, δεν είναι τόσο πιστοί στις αλυσίδες και συχνά επισκέπτονται κάποιο κατάστημα απλά για να δουν τι νέο υπάρχει. Είναι η κατηγορία που εμφανίζει τη μεγαλύτερη αξία στο καλάθι, η οποία κυμαίνεται στα 86 ευρώ.
Επίσης, ένα 8% των καταναλωτών ανήκει στην κατηγορία Day Out, το οποίο δαπανά εξίσου υψηλό ποσό στα σούπερ μάρκετ, περί τα 40 ευρώ. Από τη μεριά τους, οι Day out θεωρούν πως τα ψώνια είναι διέξοδος/εκτόνωση και ευκαιρία για βόλτα. Απολαμβάνουν τη διαδικασία και ξοδεύουν πάνω από τον μέσο όρο σε χρόνο και χρήμα. Έχουν μεγάλο καλάθι και πηγαίνουν συνήθως σε μεγάλα σούπερ μάρκετ.
businessnews.gr
Πιο συγκεκριμένα, σε πολλές κατηγορίες τροφίμων και ποτών έχει αυξηθεί η οικιακή κατανάλωση και οι σχετικές αγορές από το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (σούπερ μάρκετ), καθώς η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών έχει περιορίσει σημαντικά τις εξόδους για διασκέδαση σε εστιατόρια ή άλλους χώρους ψυχαγωγίας.
Αυτό, όμως, που φαίνεται πως συμβαίνει είναι πως ο καταναλωτής επιθυμεί να μεταφέρει αυτή την πολυτέλεια του «έξω» στο σπίτι του. Σημαντικό κομμάτι των καταναλωτών προχωρά σε επιλογές προσιτής πολυτέλειας όσον αφορά τις αγοραστικές επιλογές του, σε μία προσπάθεια να προσφέρει στον εαυτό του μία απόλαυση κοντινή σε αυτή που θα του παρείχε μία έξοδος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί η ανάπτυξη που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια όσον αφορά τις πωλήσεις μηχανών καφέ για οικιακή κατανάλωση, η οποία συνοδεύεται με μία στροφή προς τον ιταλικό espresso και άλλα πιο ιδιαίτερα ροφήματα.
Παράλληλα, η δύσκολη συγκυρία, που έχει οδηγήσει σε αύξηση του άγχους και της πίεσης για τον Έλληνα πολίτη/καταναλωτή σε συνδυασμό με την ένταση του εργασιακού φόρτου για όσους εργάζονται, φαίνεται πως έχουν δημιουργήσει την ανάγκη στους Έλληνες να αναζητούν τρόπους που θα τους επιτρέψουν να προσφέρουν κάποια επιβράβευση και φροντίδα στους ίδιους και τους οικείους τους. Μία μέθοδος φαίνεται πως είναι η προσπάθεια να ζήσει μικρές πολυτέλειες στο σπίτι του.
Σε αυτό το πλαίσιο δεν είναι τυχαία η επιτυχία που καταγράφουν προϊοντικές σειρές όπως η γκάμα Εν Ελλάδι Gourmet της Creta Farms, η οποία περιλαμβάνει αλλαντικά πολυτελείας (Γαλοπούλα Ψητή/ Καπνιστή/ Βραστή, Ζαμπόν Ψητό, Μορταδέλα, Σαλάμι αέρος). Τα αλλαντικά ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ GOURMET παράγονται από εκλεκτό κρέας, εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, εκλεκτά μυρωδικά και αρωματικά βότανα. Ένας αρμονικός συνδυασμός που τους προσδίδει μοναδική γεύση και πλούσιο άρωμα. Πρόκειται για μία σειρά πολυτελείας, που έχει όμως κερδίσει τους καταναλωτές.
Δεν πρέπει, άλλωστε, να ξεχνάμε πως σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της MRB με τίτλο «ShopperHood Study - Η διεισδυτική ματιά στη ζωή, στη συμπεριφορά και στις εκφάνσεις του Έλληνα Shopper μέσα στο σούπερ μάρκετ», η οποία παρουσιάστηκε στο τελευταίο συνέδριο του ECR Hellas, παρά την επικράτηση του smart shopping και το κυνήγι των προσφορών (αν και εκεί είναι εμφανής σε πολλές περιπτώσεις η αναζήτηση της προσιτής πολυτέλειας), υπάρχει σημαντικό κομμάτι των καταναλωτών που συνειδητά επιλέγει να προχωρά σε πιο εκλεπτυσμένες επιλογές.
Με βάση την έρευνα, υπάρχουν οι καταναλωτές Gourmet, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 8% του συνολικού δείγματος και δαπανούν 63 ευρώ/καλάθι σε κάθε επίσκεψή τους στο σούπερ μάρκετ. Οι Gourmet απολαμβάνουν τα ψώνια και τα αντιμετωπίζουν σαν διασκέδαση/απόλαυση. Αναζητούν την υψηλή ποιότητα, λειτουργούν παρορμητικά και δεν μένουν πιστοί στη λίστα τους. Από την άλλη, όμως, είναι πιστοί στο σούπερ μάρκετ.
Ακόμη, υπάρχει ένα 4% το οποίο ανήκει στην κατηγορία «Για να δω». Έχουν κοντινή οπτική, καθώς γι’ αυτούς τα ψώνια είναι διασκέδαση/απόλαυση αλλά και διέξοδος/εκτόνωση. Απολαμβάνουν περισσότερο τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ και αφιερώνουν χρόνο στις αγορές τους. Βέβαια, δεν είναι τόσο πιστοί στις αλυσίδες και συχνά επισκέπτονται κάποιο κατάστημα απλά για να δουν τι νέο υπάρχει. Είναι η κατηγορία που εμφανίζει τη μεγαλύτερη αξία στο καλάθι, η οποία κυμαίνεται στα 86 ευρώ.
Επίσης, ένα 8% των καταναλωτών ανήκει στην κατηγορία Day Out, το οποίο δαπανά εξίσου υψηλό ποσό στα σούπερ μάρκετ, περί τα 40 ευρώ. Από τη μεριά τους, οι Day out θεωρούν πως τα ψώνια είναι διέξοδος/εκτόνωση και ευκαιρία για βόλτα. Απολαμβάνουν τη διαδικασία και ξοδεύουν πάνω από τον μέσο όρο σε χρόνο και χρήμα. Έχουν μεγάλο καλάθι και πηγαίνουν συνήθως σε μεγάλα σούπερ μάρκετ.
businessnews.gr