Η σύμβαση παραχώρησης του Λιμένος Πειραιώς βρίσκεται σε διαρκή επεξεργασία και όταν αυτή ολοκληρωθεί, τότε θα δοθεί για παρατηρήσεις στη διοίκηση του ΟΛΠ. Τη δήλωση αυτή πραγματοποίησε στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ προς το ΑΠΕ-ΜΠΕ, απαντώντας εμμέσως στις κατηγορίες της ΟΜΥΛΕ, η οποία έκανε λόγο για αυθαίρετες διαδικασίες του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων και της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά την ολοκλήρωση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ. Στην πράξη, η συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης βρίσκεται στο λεγόμενο VDR (virtual data room) και σε διαδικασία ενσωμάτωσης των παρατηρήσεων των ενδιαφερομένων επενδυτών. Οταν η διαδικασία αυτή ολοκληρωθεί, τότε θα λάβει γνώση το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ προκειμένου να τοποθετηθεί σχετικά. Πάντως, για το συγκεκριμένο θέμα, το ΤΑΙΠΕΔ ενημερώνει διαρκώς τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας. Η αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού Δημοσίου, στον διαγωνισμό αποκρατικοποίησης του λιμένα, θεωρείται η πιο κρίσιμη διαδικασία πριν από την υποβολή των σχετικών προσφορών. Αυτή θα διέπει τις σχέσεις μεταξύ Δημοσίου και προτιμητέου επενδυτή, από τη στιγμή που ο τελευταίος αναλάβει τη διαχείριση του λιμένα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές (APM Terminals, Cosco και ICTS), δεν έχουν ακόμη εκφράσει επίσημα τις θέσεις τους στις βασικές αλλαγές της σύμβασης παραχώρησης, όπως είναι ρήτρα εκχώρησης του 3,5% επί των εσόδων στο ελληνικό Δημόσιο και τους ΟΤΑ, της εξαίρεσης του παράκτιου μετώπου της Δραπετσώνας κ.ά. Και τα δύο θέματα ωστόσο εξετάζονται από τους ίδιους, και σίγουρα θα επιδράσουν ανάλογα στο προσφερόμενο τίμημα απόκτησης του 51% (συν 16%) των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. Ειδικά για το παράκτιο μέτωπο της Δραπετσώνας, παράγοντες της αγοράς εικάζουν ότι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές για τον ΟΛΠ ήθελαν τη συγκεκριμένη έκταση για άλλες μη λιμενικές αξιοποιήσεις.
Αντίστοιχη θα είναι και η επίπτωση στο τίμημα, στο ενδεχόμενο εξαίρεσης και του πορθμείου της Σαλαμίνας από τον ΟΛΠ. Ο υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας έθεσε το θέμα, αλλά φέρεται να εισπράττει τη σθεναρή αντίδραση από το ΤΑΙΠΕΔ. Δημιουργεί δε ποικίλες αντιδράσεις η συγκεκριμένη προσπάθεια του υπουργού Ναυτιλίας, δεδομένου ότι το Πορθμείο της Σαλαμίνας, δεν μπορεί να αξιοποιηθεί ως χώρος αναψυχής δημοτών, όπως θα συμβεί π.χ. με το παράκτιο μέτωπο. Παράγοντες του ΤΑΙΠΕΔ χαρακτήριζαν τη συγκεκριμένη δραστηριότητα ως ιδιαίτερα κερδοφόρο, αφού τα ετήσια κέρδη του πορθμείου πλησιάζουν το 1 εκατ. ευρώ ετησίως ή περίπου 40 εκατ. ευρώ (σε ονομαστικές τιμές) στη διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης. Η αξία του ωστόσο μπορεί να μειωθεί δραστικά, αν ολοκληρωθεί η σήραγγα Πέραμα-Σαλαμίνα, όπως υποσχέθηκε χθες ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης.
Η περιουσία του ΟΛΠ τώρα αποτιμάται από μια ανεξάρτητη εταιρεία συμβούλων που έχει προσληφθεί για τον σκοπό αυτό. Η αποτίμηση που θα γίνει, θα παραδοθεί στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, με στόχο να ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις με τον επιλεγέντα προτιμητέο επενδυτή.
πηγη
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές (APM Terminals, Cosco και ICTS), δεν έχουν ακόμη εκφράσει επίσημα τις θέσεις τους στις βασικές αλλαγές της σύμβασης παραχώρησης, όπως είναι ρήτρα εκχώρησης του 3,5% επί των εσόδων στο ελληνικό Δημόσιο και τους ΟΤΑ, της εξαίρεσης του παράκτιου μετώπου της Δραπετσώνας κ.ά. Και τα δύο θέματα ωστόσο εξετάζονται από τους ίδιους, και σίγουρα θα επιδράσουν ανάλογα στο προσφερόμενο τίμημα απόκτησης του 51% (συν 16%) των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. Ειδικά για το παράκτιο μέτωπο της Δραπετσώνας, παράγοντες της αγοράς εικάζουν ότι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές για τον ΟΛΠ ήθελαν τη συγκεκριμένη έκταση για άλλες μη λιμενικές αξιοποιήσεις.
Αντίστοιχη θα είναι και η επίπτωση στο τίμημα, στο ενδεχόμενο εξαίρεσης και του πορθμείου της Σαλαμίνας από τον ΟΛΠ. Ο υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας έθεσε το θέμα, αλλά φέρεται να εισπράττει τη σθεναρή αντίδραση από το ΤΑΙΠΕΔ. Δημιουργεί δε ποικίλες αντιδράσεις η συγκεκριμένη προσπάθεια του υπουργού Ναυτιλίας, δεδομένου ότι το Πορθμείο της Σαλαμίνας, δεν μπορεί να αξιοποιηθεί ως χώρος αναψυχής δημοτών, όπως θα συμβεί π.χ. με το παράκτιο μέτωπο. Παράγοντες του ΤΑΙΠΕΔ χαρακτήριζαν τη συγκεκριμένη δραστηριότητα ως ιδιαίτερα κερδοφόρο, αφού τα ετήσια κέρδη του πορθμείου πλησιάζουν το 1 εκατ. ευρώ ετησίως ή περίπου 40 εκατ. ευρώ (σε ονομαστικές τιμές) στη διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης. Η αξία του ωστόσο μπορεί να μειωθεί δραστικά, αν ολοκληρωθεί η σήραγγα Πέραμα-Σαλαμίνα, όπως υποσχέθηκε χθες ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης.
Η περιουσία του ΟΛΠ τώρα αποτιμάται από μια ανεξάρτητη εταιρεία συμβούλων που έχει προσληφθεί για τον σκοπό αυτό. Η αποτίμηση που θα γίνει, θα παραδοθεί στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, με στόχο να ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις με τον επιλεγέντα προτιμητέο επενδυτή.
πηγη