Θα είναι η «εικονική πραγματικότητα» το μεγάλο come back της Φινλανδικής εταιρίας;

Δεν χρειάστηκε να περάσει καιρός από τότε που η Microsoft διέγραψε το σύνολο της αξίας της μονάδας κινητών τηλεφώνων που είχε αγοράσει από τη Nokia, και η φινλανδική εταιρεία έκανε την έκπληξη, επιστρέφοντας ξαφνικά στην αγορά με ένα καινοτόμο προϊόν για τους καταναλωτές.

Το Nokia Ozo, μία σφαίρα από την οποία εξέχουν φωτογραφικοί φακοί, κατάφερε να εκπλήξει θετικά. Χαρακτηρίστηκε σαν «η πρώτη εμπορικά διαθέσιμη κάμερα εικονικής πραγματικότητας (virtual reality – VR), σχεδιασμένη και κατασκευασμένη για επαγγελματίες δημιουργούς περιεχομένου και το πρώτο σχεδιασμένο χαρτοφυλάκιo λύσεων για ψηφιακά media». Ούτε η Nokia, αλλά ούτε και καμία άλλη εταιρία έχουν κατασκευάσει κάτι παρόμοιο. Και το καλύτερο είναι ότι το νέο προϊόν σχεδιάζεται και κατασκευάζεται στη Φινλανδία. Κάποιοι έσπευσαν ήδη να μιλήσουν για επιστροφή του «πρωταθλητή» της Φινλανδίας, στην περίπτωση που η Nokia χτυπήσει φλέβα χρυσού στην αγορά του virtual reality, που βρίσκεται στα σπάργανά της.

Υπό το διευθύνοντα σύμβουλο Rajeev Suri, η Nokia δεν μοιάζει πια και τόσο βαρετή. Ολοκλήρωσε την εξαγορά της Alcatel-Lucent, με την οποία ενίσχυσε τη θέση της ως κορυφαίου προμηθευτή τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού. Όμως, αυτός δεν είναι ένας κλάδος αρκετά μεγάλος για να φέρει τη Nokia και τη Φινλανδία ξανά στην πρώτη γραμμή του επιχειρείν.

Από την άλλη πλευρά, πρόσφατα μάθαμε για το σχέδιό της να πουλήσει τη μονάδα χαρτών της, Here, σε κοινοπραξία γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Όμως, το γεγονός ότι το τίμημα που θα εισπράξει είναι χαμηλότερο από τα χρήματα που επένδυσε σε αυτό το project, δείχνει ότι και αυτή η αγορά δεν είναι το κλειδί της επιτυχίας για τη Nokia.

Η εταιρία έχει κυκλοφορήσει ένα μικρό τάμπλετ Android, το οποίο μοιάζει εξαιρετικά με το iPod Mini και ο Suri πρόσφατα υπονόησε ότι η Nokia ενδέχεται να επιστρέψει στην αγορά των κινητών τηλεφώνων, επιτρέποντας σε συνεργάτες της να χρησιμοποιούν το όνομά της. Όλα αυτά, όμως, δεν είναι παρά τα απομεινάρια της παλιάς δόξας αυτής της εταιρίας, από την εποχή που τα προϊόντα της έδειχναν το δρόμο στους ανταγωνιστές της. Όπως για παράδειγμα όταν έβαλε για πρώτη φορά ένα παιχνίδι (το θρυλικό «φιδάκι») ή browser για ίντερνετ σε κινητό τηλέφωνο.

Η αλήθεια είναι ότι ο κόσμος δεν θα κάνει ουρές για να αγοράσει την κάμερα εικονικής πραγματικότητας Ozo μόλις βγει στα μαγαζιά, στα τέλη του έτους. Και αυτό γιατί για να παρακολουθήσει τις ταινίες που θα έχουν γυριστεί με την Ozo, ο χρήστης θα χρειάζεται τα ειδικά γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, τα οποία δεν είναι ευρέως διαθέσιμα ακόμα. Είναι όμως κάτι με το οποίο ασχολούνται μερικές πασίγνωστες εταιρίες (όπως οι Samsung, HTC, Sony, και η Oculus της Facebook), καθώς και πολλές start ups. Και αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η αγορά του VR θα αξίζει 150 δισ. δολάρια έως το 2020.

Η Nokia είναι η μοναδική από τις μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου αυτού που προσεγγίζει την εικονική πραγματικότητα από διαφορετική σκοπιά από ό,τι οι Facebook, Samsung, Sony και HTC: Δημιουργεί το μέσο ώστε οι επαγγελματίες και οι προχωρημένοι ερασιτέχνες να παράξουν VR περιεχόμενο.

Αυτού του είδους η αντισυμβατική σκέψη ήταν που επέτρεψε στη Nokia να ξεχωρίσει κατά τη δεκαετία του 1990 και να γίνει η μεγαλύτερη σε κεφαλαιοποίηση ευρωπαϊκή εταιρία τη δεκαετία του 2000.
πηγη Dealnews
 
Top