Το θέμα είναι κοινωνικό και όχι γενετικό
Λαμπερά, με σχέδια, ή Hello Kitty: όλων των χρωμάτων, των σχημάτων και των μεγεθών είναι διαθέσιμο σε γυαλιά στο Πεκίνο σε μεγάλα εμπορικά καταστήματα της πόλης.
Μέσα σε ελάχιστα λεπτά, αρκετά από τα γυαλιά μυωπίας θα «εξαφανιστούν» από τα ράφια: εντυπωσιακό αλλά πραγματικό γεγονός μιας και ο αριθμός των Κινέζων, και κυρίως των παιδιών, που ενισχύει την όρασή του μέσω των μυωπικών φακών, αυξάνεται δραματικά.
Το 1970 λιγότεροι από το ένα τρίτο των ανηλίκων ηλικίας από 16 έως 18 ετών είχαν προβλήματα όρασης. Τώρα, σχεδόν τα 4/5 διαθέτουν προβλήματα όρασης ενώ το ποσοστό ανεβαίνει σε ορισμένες αστικές περιοχές. Σύμφωνα με ρεπορτάζ των Economist, το ένα πέμπτο από αυτά έχουν «υψηλή» μυωπία.
Η ταχύτερη αύξηση είναι μεταξύ των παιδιών του δημοτικού σχολείου, πάνω από το 40%, διπλάσιο από το ποσοστό το 2000.
Η συχνότητα εμφάνισης της μυωπίας είναι υψηλή σε όλη την Ανατολική Ασία, που πλήττει το 80-90% των εφήβων στη Σιγκαπούρη, τη Νότια Κορέα και την Ταϊβάν. Το πρόβλημα είναι κοινωνικό και όχι γενετικό. Μια μελέτη του 2012 όπου συμμετείχαν 15.000 παιδιά από την περιοχή του Πεκίνου διαπίστωσε ότι η κακή όραση σχετίζεται σημαντικά με τον περισσότερο χρόνο που δαπανούν τα παιδιά στις σπουδές, την ανάγνωση ή χρήση ηλεκτρονικών συσκευών - μαζί με το λιγότερο χρόνο που δαπανούν σε εξωτερικούς χώρους.
Αυτές τις συνήθειες τις βρίσκουμε πιο συχνά στις οικογένειες με υψηλό εισόδημα, λέει ο Guo Yin του Νοσοκομείο Tongren στο Πεκίνο. Σε όλη την Ανατολική Ασία η επιδείνωση της όρασης έχει λάβει χώρα παράλληλα με την αύξηση των εισοδημάτων και των εκπαιδευτικών προτύπων.
Ο μεγαλύτερος παράγοντας στην μυωπία είναι η έλλειψη χρόνου που δαπανά ένα παιδί σε εξωτερικούς χώρους. Η έκθεση σε φως της ημέρας βοηθά τον αμφιβληστροειδή να απελευθερώσει μια χημική ουσία που επιβραδύνει την αύξηση του αξονικού μήκους του ματιού, το οποίο είναι αυτό που οι περισσότεροι συχνά προκαλούν μυωπία.