“Το διαδεδομένο σύστημα μέτρησης της επισκεψιμότητας, Alexa, δίνει τελείως λανθασμένα αποτελέσματα Το Alexa είναι ένα σύστημα μέτρησης της επισκεψιμότητας ενός ιστοτόπου, το οποίο υποτίθεται ότι ταξινομεί τις ιστοσελίδες σε όλο τον κόσμο ανάλογα με την επισκεψιμότητά τους. Το κακό με το Alexa είναι ότι επειδή είναι ένας από τους 

ελάχιστους τρόπους με τον οποίο μετριέται η επισκεψιμότητα στο Internet, του δίνουν σημασία εκείνοι που χρηματοδοτούν τις ιστοσελίδες, δηλαδή οι διαφημιζόμενοι σ” αυτές. Όπως όμως θα δείξουμε παρακάτω, το Alexa είναι απόλυτα αναξιόπιστο, και δεν δείχνει καθόλου την πραγματική επισκεψιμότητα που έχει η κάθε σελίδα, με αποτέλεσμα να κάνει κακό σε ορισμένες ιστοσελίδες που έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα, ενώ ανεβάζει άλλες που δεν έχουν την ανάλογη επισκεψιμότητα!

Με άλλα λόγια, βασισμένοι στο Alexa Rank δεν πρέπει να βγάζουμε κανένα συμπέρασμα για την επιτυχία μιας σελίδας! Υποτίθεται ότι οι ιστοσελίδες που έχουν τις περισσότερες επισκέψεις λαμβάνουν καλύτερη θέση στην κατάταξη του Alexa (έχουν μικρότερο «Alexa Rank»), και όσο μικρότερη η επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων, τόσο χειρότερη γίνεται η «θέση κατάταξής» τους (το rank μεγαλώνει). Γράφουμε «υποτίθεται», γιατί όπως θα δείτε παρακάτω, δεν ισχύει καθόλου κάτι τέτοιο…

 Δηλαδή, μια κορυφαία ιστοσελίδα με χιλιάδες επισκέπτες καθημερινά έχει Alexa Rank μικρό, ας πούμε μικρότερο από 50.000, ενώ μια ιστοσελίδα που κανείς δεν επισκέπτεται, έχει Alexa Rank τεράστιο, π.χ. 10.000.000. Όσο πιο μεγάλο το Rank, τόσο μικρότερη η επισκεψιμότητα της σελίδας. Θεωρητικά, λοιπόν, μια ιστοσελίδα που έχει θέση κατάταξης 300.000, θα έπρεπε να έχει αρκετά μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από κάποια που βρίσκεται στη θέση 400.000, έτσι δεν είναι; Λάθη της τάξης των 100.000, δεν δικαιολογούνται. Επίσης, δεν δικαιολογείται να είναι στην ίδια θέση ιστοσελίδες που έχουν μεγάλη διαφορά στην επισκεψιμότητά τους. Όμως, όλα αυτά τα λάθη γίνονται συνέχεια στο Alexa! Όπως θα δείτε, τα λάθη του Alexa είναι τόσο μεγάλα, που καθιστούν το Alexa απόλυτα άκυρο… Προσέξτε τα ακόλουθα στατιστικά, μιας σειράς από ιστοσελίδες που ανήκουν όλες στη Nett OE και μπορούμε λοιπόν να έχουμε πρόσβαση στα στατιστικά τους: Το critics.gr (ηλικίας 15 μηνών), το οποίο έχει σήμερα περίπου 3.500 επισκέψεις (visitors) τη μέρα, έχει Alexa Rank περίπου 380.000.

(Ακριβώς 379.214 τη στιγμή που γραφόταν το κείμενο αυτό). Κίνηση Critics.gr ως το μεσημέρι της 14-10-2008 (κάντε κλικ για μεγέθυνση) (Αν το θεωρείτε παράγοντα επισκεψιμότητας, σύμφωνα με το Google, το critics.gr έχει περίπου 32.000 αναφορές προς αυτό σε άλλες ιστοσελίδες.) Το antidogma.gr (ηλικίας 2,5 ετών) έχει αρκετά λιγότερες επισκέψεις: Δείτε τη φωτογραφία που ακολουθεί: Η επισκεψιμότητα του είναι περίπου 1.200 επισκέψεις τη μέρα. Όμως το Alexa του είναι πολύ μικρότερο: 328.329. Ενώ η επισκεψιμότητά του είναι περίπου στο 1/3 του critics.gr, έχει αρκετά καλύτερο Alexa! Η κίνηση του antidogma.gr την ίδια περίοδο με το critcs.gr (κάντε κλικ για μεγέθυνση) (Το antidogma.gr έχει κι αυτό περίπου 32.000 αναφορές σε άλλες ιστοσελίδες προς αυτό, άρα τις ίδιες με το critics.gr.) Η ιστοσελίδα (στα Αγγλικά) Geek-lover.com (ηλικίας 3 μηνών), έχει περίπου 500 επισκέπτες τη μέρα, δηλαδή λιγότερο από τους μισούς από όσο το antidogma.gr και περίπου 3.000 λιγότερους επισκέπτες καθημερινά από εκείνους του critics.gr.

 H καθημερινή κίνηση του geek-lover.com (κάντε κλικ για μεγέθυνση) (Οι αναφορές προς το Geek-lover.com σε άλλες ιστοσελίδες είναι περίπου 1.100). Και όμως, το Geek-lover.com έχει Alexa Rank ελάχιστα χειρότερο του critics.gr: 406.025! Με άλλα λόγια, το Site με την καλύτερη επισκεψιμότητα, τριπλάσια και εξαπλάσια των άλλων, βγαίνει 2ο, ενώ το δεύτερο, με μόλις το 1/3 της επισκεψιμότητας, έχει από το Alexa την καλύτερη κατάταξη, και μάλιστα με μεγάλη διαφορά, της τάξης των 50.000 (ήταν μεγαλύτερη μερικές μέρες πριν γραφτεί το κείμενο)…

 Νομίζουμε ότι οι παραπάνω συγκρίσεις τα λένε όλα! Το critics.gr, μια επιτυχημένη και χρήσιμη ιστοσελίδα που έχει πάρα πολλούς καθημερινούς επισκέπτες και γύρω στους 100.000 επισκέπτες το μήνα (περίπου 50.000 από αυτούς «unique», δηλαδή επισκέπτες που μπαίνουν πρώτη φορά στο site), και η οποία περιμένει να βγάλει τα έξοδά της από κάποιες διαφημίσεις, «θαύεται» από το Alexa και μπαίνει στην ίδια κατάταξη με μια νεώτερη ιστοσελίδα που έχει το 1/6 της επισκεψιμότητας.

 (Καθώς όλες οι παραπάνω ιστοσελίδες ανήκουν στους ίδιους δημιουργούς, δεν τίθεται κάποιο θέμα ζήλειας ή αντιπαράθεσης ή κάτι ανάλογο. Απλώς, θέλουμε να καταδείξουμε την αναξιοπιστία του Alexa.) Γιατί το Alexa κάνει τόσο μεγάλα λάθη; Είναι απλώς κακοφτιαγμένο ή μήπως πρέπει να υποψιαστούμε ότι είναι γενικά άκυρο (και ίσως επικίνδυνο, αφού αποφασίζει την επιβίωση κάποιων ιστοσελίδων και καταδικάζει άλλες…)


“Η μήπως πρέπει να πάμε ακόμη πιο μακριά και να υποθέσουμε ότι είναι φτιαγμένο για να ευνοεί κάποιους ; Διαβάστε παρακάτω… Το Alexa υπολογίζει το rank του με έναν τρόπο που από μόνος του είναι αρκετός για να καταλάβουμε πόσο αναξιόπιστη είναι η μέτρηση που κάνει, και πόσο ελεγχόμενη από κάποιες μεγάλες εταιρείες. Το Alexa μετράει μόνο τους χρήστες που έχουν εγκαταστημένο ένα «toolbar», το «Alexa Toolbar». Αν αυτοί λοιπόν οι χρήστες επισκεφτούν μια ιστοσελίδα πολλές φορές, το Alexa Rank αυτής της σελίδας γίνεται καλύτερο (μικρότερο). Όσο περισσότεροι, τόσο καλύτερο το Alexa Rank. Υποτίθεται ότι γίνεται στατιστική ανάλυση, και το Alexa από τους χρήστες του toolbar μπορεί να καταλάβει πόσοι πραγματικοί χρήστες επισκέπτονται μια σελίδα… Φυσικά, αυτό σημαίνει ότι οι ιστοσελίδες που απευθύνονται σε ανθρώπους που δεν εγκαθιστούν toolbars κλπ στον υπολογιστή τους, π.χ. Οι ιστοσελίδες εκείνων που προσέχουν τους υπολογιστές τους και δεν βάζουν άχρηστα προγράμματα, είναι καταδικασμένες να έχουν πάντοτε χαμηλότερο Alexa Rank, αφού εκείνοι που τις επισκέπτονται ΔΕΝ θα έχουν ποτέ το σχετικό toolbar. Επίσης, αναλογιστείτε το εξής: Εσείς, ως απλός χρήστης, έχετε κανένα λόγο να εγκαταστήσετε αυτό το toolbar; Όχι φυσικά! Το γεγονός ότι ο απλός χρήστης δεν έχει κανέναν λόγο να εγκαταστήσει αυτό το toolbar, δείχνει πόσο άκυρη είναι η μέτρηση του Alexa. Αντίθετα, μια εταιρεία που έχει εκατοντάδες εργαζόμενους, έχει κάθε λόγο να βάλει το toolbar του Alexa στους υπολογιστές όλων των εργαζομένων της! Με αυτό τον τρόπο, οι εργαζόμενοί της θα ανεβάζουν καθημερινά το Rank των ιστοσελίδων στις οποίες εργάζονται, αφού θα μπαινοβγαίνουν συνέχεια σ” αυτές. Με άλλα λόγια, το Alexa ευνοεί με απόλυτο τρόπο τις ιστοσελίδες μεγάλων εταιριών, και θαύει τις ιστοσελίδες των προσεκτικών χρηστών… Με όλα τα παραπάνω, νομίζουμε ότι το συμπέρασμα είναι ολοφάνερο: Το Alexa είναι τόσο προβληματικό που πρέπει να εγκαταλειφθεί τελείως και κανείς να μην το παίρνει υπόψη του… Λουκάς Καβακόπουλος nett OE – Project Manager συνδημιουργός του Antidogma.gr συνδημιουργός του Critics.gr συνδημιουργός του Geek-Lover.com συγγραφέας”        
                                                                πηγη 
 
Top