Φουτουριστικό ντιζάιν και ηλεκτροκινητήρα διαθέτει το C1, το δίτροχο που αναπτύσσει η μικρή αμερικανική εταιρεία Lit Motors και το οποίο προβλέπεται να κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ από τον επόμενο χρόνο.
Ωστόσο, αν το C1 έχει γίνει αφιέρωμα σε δεκάδες περιοδικά και σάιτ τεχνολογίας, που το περιγράφουν ως τη «μοτοσικλέτα του μέλλοντος», ο λόγος είναι η απόλυτη ευστάθειά του, αφού είναι εξαιρετικά δύσκολο να ανατραπεί – θα παραμείνει όρθιο ακόμη κι αν κανείς το σπρώξει με όλη τη δύναμή του ή πέσει πάνω του ένα φορτηγό με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα...
Κάτι που σημαίνει ότι για το C1 είναι «παιχνιδάκι» να μένει σε κατακόρυφη θέση όταν σταματάει στα φανάρια, χωρίς κανένα βοηθητικό στήριγμα και χωρίς να χρειάζεται να είναι ακίνητος ο οδηγός.
Το C1 χρωστά την εντυπωσιακή ικανότητα ισορροπίας σε δύο ψηφιακά γυροσκόπια – την ίδια συσκευή που χρησιμοποιεί και το τηλεσκόπιο Hubble για να σταθεροποιείται.
Στην περίπτωση του δίτροχου, τα γυροσκόπια βρίσκονται στο κάτω μέρος και αντιλαμβάνονται πότε δέχεται κάποια πλευρική δύναμη ώστε να μεταβάλουν κατάλληλα το κέντρο βάρους για να αντισταθμίσουν την κλίση. Με αυτό τον τρόπο, υποστηρίζει η Lit Motors από το Σαν Φρανσίσκο, το όχημα θα πέσει μόνο όταν το χτυπήσει ένας μικρός… ελέφαντας.
Σύμφωνα με την εταιρεία, ο μηχανισμός αυτός είναι το «κλειδί» που επιτρέπει στο C-1 να συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των μοτοσικλετών με αυτά των αυτοκινήτων.
Ετσι, το C-1 θα απευθύνεται σε ανθρώπους που δεν γνωρίζουν -και δεν θέλουν να μάθουν- να χειρίζονται μηχανές, αφού δεν χρειάζεται να ξέρει κανείς ισορροπία για να το οδηγήσει. Επίσης, η ευστάθεια του οχήματος θα προσφέρει στον κάτοχό του πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια από τις συμβατικές μοτοσικλέτες.
Παράλληλα, η ευστάθεια έδωσε τη δυνατότητα στη Lit Motors να σχεδιάσει ένα κουβούκλιο για τον οδηγό, το οποίο θα τον προστατεύει πολύ καλύτερα στα ατυχήματα.
Μάλιστα, αυτό το κουβούκλιο, σε συνδυασμό με τη ζώνη ασφαλείας και τους αερόσακους, θα μειώνει κατά 70% την πιθανότητα τραυματισμού του σε περίπτωση σύγκρουσης. Την ίδια στιγμή, ο οδηγός δεν θα εκτίθεται στη βροχή ή στο κρύο, ενώ θα μπορεί να απολαμβάνει ανέσεις που μέχρι σήμερα πρόσφεραν μόνο τα αυτοκίνητα.
Οπως για παράδειγμα, κλιματιστικό και ηχοσύστημα.
Από την άλλη πλευρά, το C-1 θα χρειάζεται μικρό χώρο για να παρκάρει και θα μπορεί να ελίσσεται μέσα στον δρόμο, περίπου όπως και οι μοτοσικλέτες, για να αποφεύγει την κίνηση.
Επίσης, οι μικρές διαστάσεις έδωσαν τη δυνατότητα να κρατηθεί το βάρος του σχετικά περιορισμένο (360 κιλά), με συνέπεια ο ηλεκτροκινητήρας να μπορεί να εξασφαλίσει ικανοποιητικές επιδόσεις.
Η εταιρεία υποστηρίζει πως, με ισχύ 40 kW, ο κινητήρας εξασφαλίζει στο όχημα επιταχύνσεις σπορ αυτοκινήτου, τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα και αυτονομία 250 χιλιομέτρων με μία φόρτιση. Συνδέοντάς το στη συνέχεια σε μια πρίζα 220 V, η μπαταρία του θα χρειάζεται περίπου 6 ώρες για να επαναφορτισθεί.
Παρόλο που το όχημα είναι διθέσιο, έρευνες στις ΗΠΑ έχουν δείξει πως το 70% των αυτοκινήτων κινείται καθημερινά μεταφέροντας μόνο τον οδηγό. Η εταιρεία σχεδιάζει να καταθέσει τους επόμενους μήνες τα απαραίτητα δικαιολογητικά στο αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών, ώστε το όχημα να πάρει άδεια κυκλοφορίας. Μέσα στην επόμενη χρονιά θα ξεκινήσει την παραγωγή των πρώτων 1.000 C-1, με την τιμή τους στις 24.000 δολάρια. Μάλιστα, οι προπαραγγελίες ξεπερνούν ήδη τις 600.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Ωστόσο, αν το C1 έχει γίνει αφιέρωμα σε δεκάδες περιοδικά και σάιτ τεχνολογίας, που το περιγράφουν ως τη «μοτοσικλέτα του μέλλοντος», ο λόγος είναι η απόλυτη ευστάθειά του, αφού είναι εξαιρετικά δύσκολο να ανατραπεί – θα παραμείνει όρθιο ακόμη κι αν κανείς το σπρώξει με όλη τη δύναμή του ή πέσει πάνω του ένα φορτηγό με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα...
Κάτι που σημαίνει ότι για το C1 είναι «παιχνιδάκι» να μένει σε κατακόρυφη θέση όταν σταματάει στα φανάρια, χωρίς κανένα βοηθητικό στήριγμα και χωρίς να χρειάζεται να είναι ακίνητος ο οδηγός.
Το C1 χρωστά την εντυπωσιακή ικανότητα ισορροπίας σε δύο ψηφιακά γυροσκόπια – την ίδια συσκευή που χρησιμοποιεί και το τηλεσκόπιο Hubble για να σταθεροποιείται.
Στην περίπτωση του δίτροχου, τα γυροσκόπια βρίσκονται στο κάτω μέρος και αντιλαμβάνονται πότε δέχεται κάποια πλευρική δύναμη ώστε να μεταβάλουν κατάλληλα το κέντρο βάρους για να αντισταθμίσουν την κλίση. Με αυτό τον τρόπο, υποστηρίζει η Lit Motors από το Σαν Φρανσίσκο, το όχημα θα πέσει μόνο όταν το χτυπήσει ένας μικρός… ελέφαντας.
Σύμφωνα με την εταιρεία, ο μηχανισμός αυτός είναι το «κλειδί» που επιτρέπει στο C-1 να συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των μοτοσικλετών με αυτά των αυτοκινήτων.
Ετσι, το C-1 θα απευθύνεται σε ανθρώπους που δεν γνωρίζουν -και δεν θέλουν να μάθουν- να χειρίζονται μηχανές, αφού δεν χρειάζεται να ξέρει κανείς ισορροπία για να το οδηγήσει. Επίσης, η ευστάθεια του οχήματος θα προσφέρει στον κάτοχό του πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια από τις συμβατικές μοτοσικλέτες.
Παράλληλα, η ευστάθεια έδωσε τη δυνατότητα στη Lit Motors να σχεδιάσει ένα κουβούκλιο για τον οδηγό, το οποίο θα τον προστατεύει πολύ καλύτερα στα ατυχήματα.
Μάλιστα, αυτό το κουβούκλιο, σε συνδυασμό με τη ζώνη ασφαλείας και τους αερόσακους, θα μειώνει κατά 70% την πιθανότητα τραυματισμού του σε περίπτωση σύγκρουσης. Την ίδια στιγμή, ο οδηγός δεν θα εκτίθεται στη βροχή ή στο κρύο, ενώ θα μπορεί να απολαμβάνει ανέσεις που μέχρι σήμερα πρόσφεραν μόνο τα αυτοκίνητα.
Οπως για παράδειγμα, κλιματιστικό και ηχοσύστημα.
Από την άλλη πλευρά, το C-1 θα χρειάζεται μικρό χώρο για να παρκάρει και θα μπορεί να ελίσσεται μέσα στον δρόμο, περίπου όπως και οι μοτοσικλέτες, για να αποφεύγει την κίνηση.
Επίσης, οι μικρές διαστάσεις έδωσαν τη δυνατότητα να κρατηθεί το βάρος του σχετικά περιορισμένο (360 κιλά), με συνέπεια ο ηλεκτροκινητήρας να μπορεί να εξασφαλίσει ικανοποιητικές επιδόσεις.
Η εταιρεία υποστηρίζει πως, με ισχύ 40 kW, ο κινητήρας εξασφαλίζει στο όχημα επιταχύνσεις σπορ αυτοκινήτου, τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα και αυτονομία 250 χιλιομέτρων με μία φόρτιση. Συνδέοντάς το στη συνέχεια σε μια πρίζα 220 V, η μπαταρία του θα χρειάζεται περίπου 6 ώρες για να επαναφορτισθεί.
Παρόλο που το όχημα είναι διθέσιο, έρευνες στις ΗΠΑ έχουν δείξει πως το 70% των αυτοκινήτων κινείται καθημερινά μεταφέροντας μόνο τον οδηγό. Η εταιρεία σχεδιάζει να καταθέσει τους επόμενους μήνες τα απαραίτητα δικαιολογητικά στο αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών, ώστε το όχημα να πάρει άδεια κυκλοφορίας. Μέσα στην επόμενη χρονιά θα ξεκινήσει την παραγωγή των πρώτων 1.000 C-1, με την τιμή τους στις 24.000 δολάρια. Μάλιστα, οι προπαραγγελίες ξεπερνούν ήδη τις 600.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ