Την ώρα που οι τραπεζικές στρόφιγγες είναι ερμητικά κλειστές για τους εξαθλιωμένους πολίτες, οι Έλληνες κροίσοι «ενισχύθηκαν» με το 1/3 της πρώτης δόσης της
ανακεφαλαιοποίησης και επένδυσαν –όχι φυσικά στην Ελλάδα- περισσότερα από 8,5 δισ. δολάρια!
«Η Ελλάδα είναι ένα πτώμα που το έχουν καταφάει οι μύθοι της», είπε κάποτε ο κορυφαίος Γάλλος ποιητής και σκηνοθέτης Ζαν Κοκτώ....
Ένας από αυτούς τους μύθους που συνεχίζει να «ευδοκιμεί» ακόμα και σήμερα στη χώρα είναι ο περίφημος «εφοπλιστικός πατριωτισμός», ο οποίος στηρίζεται στην ανεδαφική και ατεκμηρίωτη πεποίθηση ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία φέρνει χρήμα στην Ελλάδα και αποτελεί μαζί με τον τουρισμό τη βαριά βιομηχανία της χώρας μας και έναν από τους βασικούς αιμοδότες της εθνικής οικονομίας.
Τα γεγονότα ωστόσο καταρρίπτουν πανηγυρικά το μύθο αυτό, αφού οι Έλληνες εφοπλιστές όχι μόνο δεν επιδεικνύουν καμία πατριωτική ζέση, αλλά αντίθετα και με μοναδικό γνώμονα τα συμφέροντά τους, αφαιμάσσουν το ελληνικό κράτος και μάλιστα με τις «ευλογίες» της εκάστοτε κυβέρνησης.
Η γνωστή «καραμέλα», την οποία μάλιστα αναπαράγουν και δεκάδες βουλευτές του ελληνικού Κοινοβουλίου, ότι δηλαδή η ελληνική σημαία φέρνει στην Ελλάδα περί τα 12 δισ. ευρώ, ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα, αφού τα χρήματα αυτά δεν καταλήγουν στο κράτος προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, αλλά σε τραπεζικούς λογαριασμούς. Το 45% μάλιστα αυτών των χρημάτων επιστρέφει και πάλι στο εξωτερικό με διάφορες σκοτεινές διαδρομές μέσω θυγατρικών και παράκτιων εταιρειών.
Το έτερο «παραμύθι» πως τα πλοία ελληνικής σημαίας έχουν ελληνικά πληρώματα και προσφέρουν χιλιάδες θέσεις εργασίας είναι ένα ακόμη αίολο επιχείρημα, αφού μόνο πέντε Έλληνες ναυτικοί είναι ο επιβαλλόμενος αριθμός για το καθένα από τα 862 πλοία που είναι εγγεγραμμένα στα εγχώρια νηολόγια, με αποτέλεσμα στους 35.000 υπαλλήλους που απασχολούνται σε αυτά, μόνο το 10% να είναι Έλληνες.
Ακόμα όμως και σήμερα, που η χώρα βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού, οι «πατριώτες» Κροίσοι αντιμετωπίζονται ως «ιερές αγελάδες» και εξακολουθούν να απολαμβάνουν τα προκλητικά τους προνόμια, τα οποία μάλιστα διευρύνονται σε κάθε ευκαιρία, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αυγατίζουν τις αμύθητες περιουσίες τους.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Golden Destiny, οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 216 πλοία μέσα στο 2012, , επενδύοντας 3,850 δισ. δολάρια, ενώ το 2011 είχαν αγοράσει άλλα 198 πλοία με 4,744 δισ. δολάρια.
Δεν είναι περίεργο ότι την ώρα που οι τράπεζες έχουν κλείσει τις στρόφιγγες του δανεισμού και το κλίμα των αγορών είναι τόσο βαρύ εκείνοι διευρύνουν τις επιχειρήσεις τους και αγοράζουν βαπόρια με το «κιλό»;
Κάποιος καλοπροαίρετα σκεπτόμενος θα απαντούσε ότι μπορούν και επενδύουν επειδή τα χρόνια της ευημερίας έκαναν σωστή διαχείριση. Το επιχείρημα ίσως και να στεκόταν, αν εχθές ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας κ. Αλέξανδρος Τουρκολιάς δεν αποκάλυπτε ότι οι αγορές έγιναν ουσιαστικά με τα χρήματα που δανείστηκε η Ελλάδα και πληρώνει ο ελληνικός λαός για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών!
«Συνολικά 9 ελληνικές τράπεζες, συμμετείχαν για το 2012 στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας με €10 δις περίπου», ανέφερε ο κ. Τουρκολιάς κατά την ομιλία του στο ετήσιο συνέδριο της PwC για τη Ναυτιλία, προσθέτοντας ότι μόνο η Εθνική Τράπεζα έχει δώσει πάνω από 1,7 δισ. ευρώ!
Την ώρα δηλαδή που οι τράπεζες σέρνουν τον απλό κόσμο στα δικαστήρια για χρέη 1.500 ευρώ, το 1/3 της πρώτης δόσης της ανακεφαλαιοποίσης των τραπεζών πήγε σε δάνεια προς το εφοπλιστικό λόμπι!
Και σαν να μην έφτανε αυτό, τα λεφτά αυτά, τα οποία ξαναθυμίζουμε πληρώνει ο ελληνικός λαός μέσω των φόρων, δεν επενδύθηκαν στην Ελλάδα, κάτι που ίσως θα μετρίαζε εν μέρει τις απώλειες του ελληνικού κράτους. Αντίθετα ξοδεύτηκαν στην Κίνα, στην Κορέα και σε άλλες χώρες της Ανατολής, οι οποίες είναι πολύ πιο φτηνές και συμφέρουσες για τους «πατριώτες» εφοπλιστές.
Σε συνδυασμό με τις νομότυπες φοροαπαλλαγές του ελληνικού εφοπλιστικού λόμπι που διατηρεί τα γραφεία του στο Σίτι και στη Νέα Υόρκη και μεταφέρει τα κέρδη του σε δαιδαλώδη τραπεζικά κανάλια και διαδρομές μέσω παράκτιων εταιρειών «ζαλίζοντας» ουσιαστικά το χρήμα προκειμένου να μπορεί να αποκρυβεί, καθίσταται προφανές ότι η περίφημη συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας στο ΑΕΠ είναι ...γράμμα κενό!