ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου

Θέμα: Για τα προβλήματα στην πορθμειακή γραμμή Πέραμα-Σαλαμίνα, Σαλαμίνα-Μεγαρίδα.

Οι τελευταίες εξελίξεις με την πορθμειακή γραμμή Πέραμα – Σαλαμίνα, Σαλαμίνα – Μεγαρίδα έχουν σημάνει συναγερμό.
Στον «αέρα» βρίσκεται από χτες τα μεσάνυχτα το μεγαλύτερο πορθμείο της χώρας και το δεύτερο της Ευρώπης, ενώ ήδη μέχρι χτες το απόγευμα είχαν απολυθεί πάνω από 50 ναυτεργάτες από τα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία (παντόφλες) της πορθμειακής γραμμής!
Οι απολυμένοι ναυτεργάτες και γενικά τα πληρώματα των 28 συνολικά πλοίων που είναι δρομολογημένα στη γραμμή, αλλά και ο λαός της Σαλαμίνας, που βλέπει να είναι σε άμεσο κίνδυνο η θαλάσσια σύνδεση του νησιού με την Αττική, είναι αυτοί που καλούνται να πληρώσουν τη νύφη της αντιπαράθεσης που έχει ξεσπάσει μεταξύ της κυβέρνησης και πλοιοκτητών και κυρίως με την προοπτική της άμεσης αύξησης του εισιτηρίου.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου απαιτεί από τους ιδιοκτήτες των πλοίων του πορθμείου να συμμορφωθούν με οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία με το ΠΔ 6/2012 και αφορά στην ενισχυμένη ασφαλιστική κάλυψη επιβατών και οχημάτων σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος, με αποτέλεσμα να τριπλασιάζονται τα ασφάλιστρα που ήδη καταβάλλονται από τους ιδιοκτήτες.
Από την άλλη οι ιδιοκτήτες των πλοίων αρνούνται να εφαρμόσουν την οδηγία και απειλούν ότι το κόστος θα το μετακυλήσουν στα εισιτήρια των επιβατών και τα ναύλα των οχημάτων. 
Χιλιάδες εργατικές, λαϊκές οικογένειες θα κληθούν να «πληρώσουν τη νύφη» της αντιπαράθεσης και του ανταγωνισμού, που έχει ξεσπάσει μεταξύ της κυβέρνησης και των εφοπλιστών που εκμεταλλεύονται τη γραμμή. Έναν «καυγά» που δεν έχει σχέση με την υπεράσπιση των λαϊκών συμφερόντων και την πραγματική προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. 
Αποδεικνύεται ότι οι ακτοπλοϊκές - πορθμειακές συγκοινωνίες όσο θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών δεν μπορεί να γίνεται λόγος ούτε για ασφάλεια, ούτε για σύγχρονες, φτηνές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν πραγματικά τις λαϊκές ανάγκες.
Το ΚΚΕ είναι στην πρώτη γραμμή της πάλης των ναυτεργατών, του εργατικού, λαϊκού κινήματος για τα δικαιώματα τους, για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα που είναι αδιάρρηκτα συνδεδεμένη με οργανικές συνθέσεις και πρέπει να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των πλοίων σε συνδυασμό με απρόσκοπτες, ασφαλείς, σύγχρονες, ακτοπλοϊκές - πορθμειακές συγκοινωνίες 365 μέρες το χρόνο με ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει για:
ð      Την απρόσκοπτη μετακίνηση των εργαζομένων-επιβατών, χωρίς να αυξηθεί το εισιτήριο, αντίθετα να μειωθούν εισιτήρια και ναύλα των οχημάτων κατά 50%, αφού μειώνονται μισθοί και συντάξεις με κυβερνητικούς νόμους και αποφάσεις.
ð      Να μην γίνουν απολύσεις ναυτεργατών από τα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία.
ð      Δωρεάν μετακίνηση των ανέργων και των οικογενειών τους, των μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών και των στρατεύσιμων. 
ð      Κατάργηση του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του νόμου 2932/2001 για την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας που έχουν σαν αποτέλεσμα τα όσα συμβαίνουν σήμερα.

Η βουλευτής
Διαμάντω Μανωλάκου
 
Top