210 άνθρωποι, πλήρωμα των δύο κοινοπραξιών που δραστηριοποιούνταν στη γραμμή της Σαλαμίνας, είναι από χθες χωρίς δουλειά, λόγω της ανάκλησης των αδειών από τις εταιρίες. Η κάλυψη των δρομολογίων ανατέθηκε σε άλλες εταιρίες καθώς οι δύο κοινοπραξίες των φέρι μπόουτ που διαχειρίζονταν έως σήμερα την ακτοπλοϊκή σύνδεση, δεν κατέθεσαν βεβαίωση υποχρεωτική κάλυψης των πλοίων τους προς τρίτους, όπως ορίζει και σχετική οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Όλοι θα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους, καθώς από χθες απολύθηκαν περίπου 210 άτομα που αποτελούσαν τα πληρώματα των 30 πλοίων των δύο κοινοπραξιών που δραστηριοποιούνταν έως σήμερα στις γραμμές "Πέραμα- Παλούκια Σαλαμίνας" και "Φανερωμένη Σαλαμίνας- Πέραμα Μεγαρίδος"», τόνισε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), Αντώνης Νταλακογιώργος.


Σύμφωνα με τον κ. Νταλακογιώργο οι ναυτικοί και οι επιβάτες είναι όμηροι μιας διαμάχης ανάμεσα στο υπουργείο Ναυτιλίας και στις πλοιοκτήτριες εταιρείες. Πρότεινε η  πολιτεία να δώσει μια νέα αναβολή προς τις δύο κοινοπραξίες και επανέλαβε το αίτημά του προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας για επαναφορά του ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών Οχημάτων), στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προκειμένου να καλύπτεται η αστική ευθύνη υπέρ τρίτων σε περίπτωση ατυχήματος.

Με την ασφαλιστική κάλυψη που απαιτεί το υπουργείο, βάση ευρωπαϊκή οδηγίας, αποζημιώνονται πλήρως οι επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος ή ζημιάς κατά τη διάρκεια του πλου, αλλά και οι θιγόμενοι σε περίπτωση θαλάσσιας ρύπανσης.

Στα λιμάνια από όπου ξεκινούν τα δρομολόγια, επικρατεί ένταση ενώ σύμφωνα με πληροφορίες χθες το βράδυ συγκεντρωμένο πλήθος, πιθανότατα ναυτεργάτες, επιτέθηκαν φραστικά στο πλήρωμα του πλοίου που ήταν να ξεκινήσει, απειλώντας ότι θα βάλουν φωτιά.  Το πλοίο αναγκάστηκε να επιστρέψει στο Πέραμα.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας «παρόλο που, από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, στο πλαίσιο του  σχεδιασμού για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δρομολογιακών αυτών γραμμών έχει ήδη εξασφαλιστεί ικανός αριθμός πλοίων,  παρατηρήθηκε νωρίς το πρωί το φαινόμενο παρεμπόδισης εκτέλεσης των δρομολογίων  από ομάδα αγνώστων στο λιμάνι της  Σαλαμίνας, με αποτέλεσμα τη μικρή ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Επίσης οι αρμόδιες Λιμενικές Αρχές έχουν πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη διευκόλυνση του επιβατικού κοινού, ενώ πρόκειται να υπάρξει κατάλληλη ενημέρωση για τα τεκταινόμενα των αρμόδιων Εισαγγελικών Αρχών».

Οι δυο κοινοπραξίες που έχασαν τη δουλειά υποστηρίζουν ότι η οδηγία της Ε.Ε. ισχύει για τα ποντοπόρα πλοία και όχι για τα δικά τους. Το μεσημέρι είχαν συνάντηση στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με στελέχη του υπουργείου για το θέμα τους.

Πάντως, σύμφωνα με το υπουργείο, με την ως άνω ρύθμιση έχουν συμμορφωθεί και έχουν υποβληθεί οι σχετικές Βεβαιώσεις Ασφαλιστικής Κάλυψης από τους πλοιοκτήτες όλων των πορθμειακών γραμμών της χώρας (47 τον αριθμό) εκτός εκείνων που τα πλοία τους δραστηριοποιούνται στις γραμμές Πέραμα - Παλούκια Σαλαμίνας και Φανερωμένη Σαλαμίνας - Πέραμα Μεγαρίδος, παρόλο που έχει εκδοθεί σχετική Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία σαφώς αναφέρει ότι τα πλοία της συγκεκριμένης γραμμής εμπίπτουν στις διατάξεις της προαναφερθείσας νομοθεσίας και έχει γίνει αποδεκτή από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου και έχει εκδοθεί απόφαση του Τμήματος Εκδίκασης Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας (15-03-2013) με την οποία απορρίφθηκε η αίτησή τους για αναστολή προσκόμισης της Βεβαίωσης Ασφαλιστικής Κάλυψης.
 
Top