Τα ασφαλιστικά Ταμεία και οι δημόσιες υπηρεσίες -κυρίως αυτές του υπουργείου Οικονομικών- αποτελούν τις βασικές πηγές ταλαιπωρίας των πολιτών σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη, ο οποίος διαπιστώνει παραλλήλως σοβαρά ελλείμματα στις διαδικασίες πειθαρχικού ελέγχου, ιδιαίτερα δημάρχων.
Η ετήσια έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής για το 2012 δόθηκε την Τετάρτη στη δημοσιότητα και για δεύτερη συνεχή χρονιά αποτυπώνει τις επιπτώσεις της κρίσης στη ζωή των πολιτών και στον τρόπο λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης, που σύμφωνα με την επικεφαλής της Αρχής, Καλλιόπη Σπανού, εμφανίζεται εξασθενημένη ακόμα και στην άσκηση αρμοδιοτήτων ρουτίνας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, οι αναφορές στον Συνήγορο του Πολίτη αυξήθηκαν κατά 10% σε σχέση με πέρυσι και ανήλθαν σε 11.702. Η κοινωνική ασφάλιση, η φορολογία, το οικιστικό περιβάλλον απετέλεσαν τα βασικά θέματα αναφορών πολιτών. Ως προς τα φαινόμενα κακοδιοίκησης, τα περισσότερα εντοπίζονται στα ασφαλιστικά Ταμεία και τις εφορίες, ενώ σε σταθερά υψηλές θέσεις βρίσκονται οι δήμοι και οι περιφέρειες.
Ο Συνήγορος του Πολίτη ζήτησε την άσκηση πειθαρχικού ελέγχου σε βάρος διοικητικών οργάνων και δη δημάρχων, που στις περισσότερες περιπτώσεις δεν κατέληξε πουθενά. «Οι διαδικασίες ατονούν ή δεν καταλήγουν σε κάτι συγκεκριμένο», επεσήμανε η κ. Σπανού, τονίζοντας ότι όταν ο Συνήγορος ζητεί πειθαρχικό έλεγχο δημοσίων υπαλλήλων, διατάσσονται συστηματικά ΕΔΕ.
Αρκετές αναφορές δέχθηκε ο Συνήγορος του Πολίτη για το ΕΕΤΗΔΕ, το λεγόμενο «χαράτσι» που εισπράττεται μέσω της ΔΕΗ. Οπως επισημαίνεται στην έκθεση, παρότι η Αρχή δέχεται ότι αυτό επιβλήθηκε για έκτακτους δημοσιονομικούς λόγους, εντούτοις διαπιστώνει δυσλειτουργίες. Και ζητεί να επανεξεταστεί ο τρόπος υπολογισμού και είσπραξης και να αποδεσμευτεί από τον λογαριασμό της ΔΕΗ.
 
Top