Ο Αλαν Μουρ, συγγραφέας του διάσημου κόμιξ «V for Vendetta», σχολιάζει το κίνημα των Anonymous.
Διαδηλώσεις κατά της συνθήκης ACTA έχουν προγραμματιστεί για σε 100 και πλέον ευρωπαϊκές πόλεις, ανάμεσά τους η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και η Πάτρα. Η ACTA, την οποία συνυπέγραψε πρόσφατα η Ελλάδα, κηρύσσει πόλεμο στη διαδικτυακή πειρατεία. Ομως οι πολέμιοί της υποστηρίζουν ότι περιορίζει την ελευθερία διακίνησης των ιδεών στο Διαδίκτυο, αναφέρει το tovima.gr
Με την ευκαιρία της κινητοποίησης, ο Αλαν Μουρ, δημιουργός του κόμικ «V for Vendetta», ανέπτυξε στο BBC τις σκέψεις του για το γεγονός ότι η μάσκα που φορά ο ήρωάς του αποτελεί σήμερα το σήμα κατατεθέν των χακτιβιστών Anonymous, οι οποίοι πρωτοστατούν στις διεθνείς διαμαρτυρίες κατά της ACTA.
«Στις αρχές της δεκαετίας του ’80, οι ιδέες που θα αποκρυσταλλώνονταν στο κόμικ «V for Vendetta» γεννήθηκαν ύστερα από ένα καλοκαίρι αναταραχών κατά της Θάτσερ σε συνδυασμό με την ανησυχητική άνοδο του ακροδεξιού Εθνικού Μετώπου. Ο εικονογράφος του κόμικ Ντέιβιντ Λόιντ ήταν εκείνος που πρότεινε να χρησιμοποιήσουμε τη μάσκα του Γκάι Φοκς ως το έμβλημα του ήρωά μας που αγωνιζόταν μόνος κατά ενός φασιστικού κράτους», λέει ο Μουρ.
Ο καθολικός επαναστάτης Γκάι Φοκς ήταν ένας από τους βασικούς οργανωτές της αποτυχημένης Συνομωσίας της Πυρίτιδας το 1605 για την ανατίναξη του Ουεσμίνστερ και τη δολοφονία του βασιλιά Ιάκωβου Α’ της Αγγλίας.
Ο 58χρονος Μουρ _ που δηλώνει νεοπαγανιστής, αποκρυφιστής, χορτοφάγος και αναρχικός _ εξηγεί ότι όταν θέλησαν να αγοράσουν μια μάσκα του Γκάι Φοκς, που συνήθως ήταν ευρέως διαθέσιμη γύρω στις 5 Νοεμβρίου στη Βρετανία για τον εορτασμό της Νύχτας του Γκάι Φοκς, συνειδητοποίησαν ότι είχε αρχίσει να γίνεται δυσεύρετη. Αλλά «την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, όταν η κινηματογραφική βιομηχανία αποφάσισε να γυρίσει σε ταινία το κόμικ «V for Vendetta» ως ένα είδος παραβολής για την άνοδο των νεοσυντηρητικών στην Αμερική μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2001», η μάσκα ξανάγινε ευρέως διαθέσιμη.
«Κατόπιν αυτού, δεν πέρασε πολύς καιρός προτού η μάσκα εμφανιστεί στα πρόσωπα των διαδηλωτών της ομάδας Anonymous», συνεχίζει ο Μουρ που θεωρείται ο μεγαλύτερος εν ζωή συγγραφέας κόμικ στη Βρετανία. «Σύντομα άρχισε να εμφανίζεται σε διαδηλώσεις κατά της παγκοσμιοποίησης και κατά του καπιταλισμού καθώς και σε οργανωμένες επιθέσεις χάκερ εναντίον όσων διευκολύνουν την κρατική καταπίεση».
«Φαίνεται ότι οι διάφοροι τεκτονικοί σεισμοί βαθιά στη δομή των οικονομικών και πολιτικών συστημάτων μας έχουν πυροδοτήσει κύματα κινητικής ενέργειας που διαπερνούν τους ανθρώπινους πληθυσμούς. Φαίνεται επίσης ότι το ειρωνικό χαμόγελο του ήρωά μας παρέχει μια έτοιμη ταυτότητα στους διαδηλωτές, μια ταυτότητα που περιλαμβάνει απόηχους αναρχίας, ρομαντισμού και θεατρικότητας οι οποίοι σαφώς ταιριάζουν στον σύγχρονο ακτιβισμό, από τους Indignados της Μαδρίτης ως το κίνημα Occupy Wall Street».
Ο Μουρ καταγγέλλει «το σύγχρονο οικονομικό ήθος το οποίο ούτε καν μοιάζει πια με τον συμβατικό καπιταλισμό». Αντίθετα, επικρατεί μια κατάσταση «όπου οι τράπεζες μοιάζουν σαν μια μοναρχία στο απυρόβλητο».
Και καταλήγει: «Η σημερινή απάντηση στην καταπίεση μοιάζει έξυπνη, μονίμως εξελισσόμενη και σημαντικά πιο ανθρώπινη. Ωστόσο το δανεικό επαναστατικό προσωπείο του ήρωά μας αποτελεί ίσως υπενθύμιση ότι οι άδικοι θεσμοί θα στοιχειώνονται πάντα από άστατα φαντάσματα του 17ου αιώνα, και ας τροφοδοτούνται οι σημερινές εξεγέρσεις μάλλον από τα κοινωνικά δίκτυα παρά από την πυρίτιδα. Μερικά φαντάσματα δεν φεύγουν ποτέ».