H τοποθέτηση ένοπλων φρουρών στα εμπορικά πλοία είναι κάτι που συμβαίνει εδώ και πέντε χρόνια! Είχε ξεκινήσει πολύ παλιότερα, όταν οι Σομαλοί αναβίωσαν την σύγχρονη πειρατεία! Αλλά σε έντονα οργανωμένο επίπεδο, εξελίχτηκε την τελευταία πενταετία.
Το ζήτημα μας απασχολεί και θα μας απασχολήσει στη συνέχεια, για ένα πάρα πολύ απλό λόγο. Υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες οικογένειες ναυτικών στην Ελλάδα, που μετά τις πρόσφατες εξελίξεις και το –σχεδόν- πραξικοπηματικό νομοσχέδιο Παπουτσή, η μέση Ελληνική ναυτική οικογένεια είναι ανάστατη!
Ως γόνος ενός από τους πλέον έμπειρους μηχανικούς του εμπορικού ναυτικού, έχω ακούσει πολλές ιστορίες για το θέμα της πειρατείας! Στα 36 χρόνια που ο συγχωρεμένος ο πατέρας μου έφτιαχνε τα υπερδεξαμενόπλοια και τα εμπορικά πλοία πολλών καραβοκυραίων στην Ελλάδα, είμαι σε θέση να γνωρίζω την αγωνία των ανθρώπων που ταξίδευαν στο κόλπο του Αντεν και στον Ινδικό Ωκεανό. Θάλασσες που ο πατέρας μου τις γνώριζε καλύτερα από το σπίτι του μιας και το τελευταίο, το επισκεπτόταν μια φορά στα τρία χρόνια!
Η ανάγκη για προστασία των πλοίων, είχε ξεκινήσει πολύ παλιότερα, όταν μαίνονταν στον κόλπο του Περσικού ο Περσο-Ιρακινός πόλεμος. Τότε βέβαια, η «πειρατείες» ήταν στρατιωτικού τύπου και η ναυσιπλοΐα στην περιοχή ήταν μια πολύ επικίνδυνη πράξη!
Σήμερα οι καταστάσεις έχουν αλλάξει και διάφορες οικογένειες από την Αφρική, τη Σομαλία κυρίως, την έχουν αναγάγει σε ένα πολύ προσοδοφόρο επάγγελμα!
Στην πιάτσα τους αποκαλούν «φύλαρχους» γεγονός που παραπέμπει σε άτακτους και ανεκπαίδευτους πολίτες! Η θέα δε των ξύλινων ταχύπλοων κάνει πολλούς να πιστεύουν ότι πρόκειται για «ρεμπέτ ασκέρ» που στην απόγνωσή του προσπαθεί να καταλάβει πλοία, με σκοπό να πουλήσει το εμπόρευμά τους, ή να ζητήσει λύτρα για την επιστροφή του
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ
Στη Σομαλία και γενικά στην Αφρική, με τους απίστευτους εμφύλιους πολέμους, υπάρχουν χιλιάδες άνεργοι στρατιωτικοί που έχουν αποκτήσει μεγάλη εμπειρία, τόσο στις τακτικές μάχες όσο και στο αντάρτικο πόλεων και στις δολιοφθορές!
Το γεγονός ότι χρησιμοποιούν αλιευτικές βάρκες, είναι απλά για να μην δίνουν στόχο στα διερχόμενα πλοία, μιας και προσποιούνται τους ψαράδες. Και φυσικά μια τέτοια ξύλινη ψαρόβαρκα, γίνεται αντιληπτή από τα ραντάρ πολύ αργά.
Σήμερα, εν έτη 2011, υπάρχουν πάνω από 50 εταιρίες σε όλο τον πλανήτη που ειδικεύονται στην παροχή προστασίας σε πλοία που έχουν ρότα την περιοχή της Δυτικής Αφρικής και τον Ινδικό Ωκεανό!
Στην Ελλάδα, υπάρχουν τέσσερις εταιρίες σε Αθήνα και Πειραιά, που οργανώνουν τέτοιες αποστολές! Επειδή όμως το νομικό καθεστώς δεν κάλυπτε μέχρι σήμερα τις εταιρίες, φρόντιζαν να καλύπτονται κάτω από τον μανδύα μιας άλλης δραστηριότητας!
Εκτός από αυτές τις εταιρίες, υπάρχουν και πάνω από δώδεκα, που ενώ δραστηριοποιούνται σε παρεμφερής δραστηριότητες, τα τελευταία χρόνια, το έχουν ρίξει στην προστασία πλοίων!
Πως γίνεται όμως θα μου πείτε να προβαίνουν σε τέτοιες δραστηριότητες από την στιγμή που απαγορεύεται στην Ελλάδα κάτι τέτοιο;
Ειδικοί λομπίστες του χώρου, με γνωριμίες στα σώματα ασφαλείας και στο Στρατό, αναζητάνε άτομα με γνώσεις προστασίας VIP πολιτών και κτηρίων, και φτιάχνουν έναν βασικό κορμό από «μισθοφόρους» οι οποίοι δέχονται έναντι αδράς αμοιβής, να συγκροτήσουν μια ολιγομελή ομάδα, 4 με 8 ατόμων, τα οποία, ανάλογα το μέγεθος και τον τύπο του πλοίου, θα οργανώσουν τη φύλαξή του, καθ όλη τη διάρκεια που διασχίζει την επικίνδυνη περιοχή!
Για να γίνει αντιληπτό, αν το πλοίο ξεκινά έμφορτο από την Σιγκαπούρη με προορισμό τον Πειραιά για παράδειγμα, οι φρουροί, δεν επιβαίνουν σε αυτό από την Σιγκαπούρη αλλά από μια περιοχή που βρίσκεται κοντά στα όρια των Σομαλών πειρατών και εξέρχονται όταν το πλοίο περάσει την περιοχή αυτή και φτάσει στη Μεσόγειο!
Η επιβίβαση και αποβίβασή τους γίνεται με ελικόπτερα, σε χώρες όπου η προστασία πλοίων από ένοπλες ομάδες επιτρέπεται από το νόμο. Στις χώρες αυτές εφοδιάζονται με όπλα και ρουχισμό, τον οποίο και παραδίδουν μετά την αποστολή τους. Πριν επιβιβαστούν, μελετούν τα σχέδια του πλοίου και αναπτύσσουν ένα υποτυπώδες πρόγραμμα ασφάλειας του πλοίου επί 24ωρου βάσης, το οποίο και θέτουν υπ όψιν του Καπετάνιου με τον οποίο έχουν ήδη μιλήσει ποιο πριν!
Για να συμβούν όλα αυτά, θα πρέπει προηγουμένως η διαχειρίστρια εταιρία του πλοίου, να υπογράψει με την εταιρία security, ένα συμβόλαιο το οποίο περιλαμβάνει την μισθοδοσία των ανδρών και το κέρδος της εταιρίας βεβαίως!
Ο μισθός ενός άνδρα που αποφασίζει να εργαστεί ως φρουρός σε πλοία, ανέρχεται σε 3.000 με 3.500 ευρώ για την αποστολή, η οποία διαρκεί συνήθως από 12 μέρες ως τρεις εβδομάδες!
Το συνολικό κόστος για το κάθε ταξίδι, ανέρχεται για την διαχειρίστρια εταιρία του πλοίου σε 50.000 ευρώ!
Η εταιρία security συνήθως «καθαρίζει» τα μισά και πληρώνεται με τέτοιο τρόπο που στην ουσία δεν χάνει ποτέ!
Μέλη των ένοπλων αυτών ομάδων, έχουν αποτελέσει και Έλληνες, οι οποίοι στα χρόνια της κρίσης, βρίσκουν μια διέξοδο για ένα επιπλέον έσοδο! Οι ελληνικές εταιρίες προσλαμβάνουν και αλλοδαπούς σε μεγάλο ποσοστό και προτιμούν ή Αγγλους μισθοφόρους, ή Σέρβους και Κροάτες που έχουν εργαστεί σε ανάλογες εταιρίες security σε άλλες χώρες!
Είναι γεγονός λοιπόν τώρα, ότι οι άμεσα επωφελούμενοι από το νέο αυτό νομοσχέδιο, είναι οι ήδη υπάρχουσες εταιρίες, οι οποίες δεν θα δρουν πλέον εν κρυπτό και κάτω από το τεράστιο κόστος που επιβάλει η μετάβαση των μισθοφόρων και του εξοπλισμού τους σε τρίτες χώρες, μιας και όλα θα ξεκινούν και θα καταλήγουν από την Ελλάδα!
Με δεδομένο λοιπόν ότι ο ελληνόκτητος στόλος και ειδικά τα ξένα πλοία ελληνικών συμφερόντων, θα αποτελέσουν μια τεράστια αγορά για τις εταιρίες αυτές οι οποίες στους αμέσως επόμενους μήνες θα πολλαπλασιαστούν και θα ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια!!!
Όλα τα παραπάνω καθώς και άλλα πολλά που θα γράψουμε σε επόμενα άρθρα μας, είναι γνωστά μόνο στους ενδιαφερόμενους κύκλους ενώ οι Έλληνες πολίτες έχουν πλήρη άγνοια για το τι ακριβώς πρόκειται!
Κι εδώ, υπάρχει από τη μία η σωματική ακεραιότητα των Ελλήνων ναυτικών και από την άλλη η «κονόμα» το κέρδος όλων αυτών που αναλαμβάνουν την προστασία των πλοίων και των ναυτικών συνάμα!
Κατά την προσωπική μου άποψη, η ασφάλεια των ναυτικών δεν διαδραματίζει κανένα σπουδαίο ρόλο στην όλη υπόθεση! Μια συμφωνία προστασίας πλοίου, υπογράφεται για ένα και μόνο λόγο!
Την ακεραιότητα του φορτίου και την τεράστια εμπορική αξία που έχει το προϊόν που μεταφέρει!
Αυτό διαπραγματεύονται άλλωστε και οι πειρατές, ο οποίοι δεν έχουν σχεδόν ποτέ σκοπό να πειράξουν τους ναυτικούς!
Από την άλλη, οι φρουροί, αυτό ακριβώς καλούνται να πράξουν. Να προστατέψουν το φορτίο και γενικότερα το ναυλοσύμφωνο!
Συνεπώς η αντίδραση των Ελληνικών Συνδικαλιστικών Ενώσεων των Ναυτικών, μόνο ως δικαιολογημένη μπορεί να χαρακτηριστεί!
Διότι ούτε κανείς τους ρώτησε, αλλά ούτε και τους κάλεσε σε διαβούλευση για να λάβει την άποψή τους!
Απλά έβγαλαν έναν νόμο, ο οποίος με τον μανδύα της προστασίας των ναυτικών, στην ουσία, ανοίγει το δρόμο για νέες μπίζνες και νέα … επαγγέλματα!
Αν τώρα, η φρούρηση από ενόπλους, πλοίων , που μέχρι σήμερα γνώριζαν ότι θα αντιμετωπίσουν άοπλους, αποτελέσει την αρχή για μια νέα σκληρότερη στάση των πειρατών, απέναντι στα πληρώματα των πλοίων, αυτό φαίνεται ότι δεν απασχόλησε ποτέ το Υπουργείο … ΠΡΟ.ΠΟ. (κατά τα άλλα … ΠΡΟστασίας ΠΟλίτη)
Σύμφωνα με τα «παπαγαλάκια» του υπουργείου ΠΡΟ.ΠΟ, το καθεστώς αυτό ισχύει ήδη για τα εμπορικά πλοία των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών, των ΗΠΑ, της Κίνας και της Ρωσίας που διασχίζουν τις θάλασσες του Αντεν και της Σομαλίας. Και στο σχέδιο νόμου ενσωματώθηκαν η διεθνής εμπειρία και η πρακτική που ήδη ακολουθούν οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Με το σχέδιο νόμου προβλέπεται η δυνατότητα πρόσληψης μέχρι και έξι οπλισμένων φρουρών για κάθε πλοίο. Οι ένοπλοι φρουροί θα μπορούν να προέρχονται από χώρες της ΕΕ ή από χώρες που συμμετέχουν σε διεθνείς δράσεις για την καταπολέμηση της πειρατείας.
Η αίτηση για τη χρησιμοποίηση των οπλισμένων φρουρών εκδίδεται κατόπιν αίτησης του πλοιοκτήτη ή του διαχειριστή του πλοίου και «θα πρέπει να περιλαμβάνει στοιχεία για την εξατομίκευση του πλοίου καθώς και ανάλυση του εκτιμώμενου κινδύνου, που διαμορφώνεται αφού ληφθούν υπόψη οι απόψεις του πλοιάρχου του πλοίου», όπως επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Τα όπλα και οι σφαίρες προβλέπεται να φυλάσσονται σε ειδικό μέρος όταν το πλοίο δεν πλέει σε επικίνδυνα νερά, ενώ κάθε παράνομη χρήση των όπλων θα επιφέρει ως ελάχιστη τιμωρία τα τρία χρόνια φυλάκιση.
Με απλά λόγια δηλαδή, τα πολεμοφόδια και τα όπλα θα είναι μέσα στα πλοία!
Το πόσο άσχετη, εμβόλιμη και πραξικοπηματική πράξη αποτέλεσε το εν λόγω νομοσχέδιο, φαίνεται από το γεγονός, ότι μαζί με τις ενώσεις ελλήνων ναυτικών, συμφωνεί και η ένωση ελλήνων εφοπλιστών.
Στην τελευταία τους ανακοίνωση μάλιστα, λένε ξεκάθαρα ότι άλλα συμφωνήθηκαν στις συζητήσεις και άλλα πράγματα υπάρχουν μέσα στο νομοσχέδιο, για το οποίο δεν ενημερώθηκαν ποτέ!
Είναι γνωστή άλλωστε και η κόντρα του υπουργού ΠΡΟ.ΠΟ με τον υφυπουργό αρμόδιο για θέματα ναυτιλίας, κ. Αδωνη Γεωργιάδη! Διότι αν και υφυπουργός ναυτιλίας, ούτε αυτός ρωτήθηκε!
Πολύ περισσότερο, δεν ρωτήθηκε κανείς από το Υπουργείο Εξωτερικών, που κάθε φορά αντιμετωπίζει εκείνο, τις συνέπειες μιας πειρατείας σε Ελληνικό πλοίο και έχει βαθιά γνώση του ζητήματος!
Αυτοί φροντίζουν τις οικογένειες, αυτοί κάνουν τις διαπραγματεύσεις, με αυτούς μιλάνε οι πλοιοκτήτες!
Από πού κι ως που λοιπόν, ξεσηκώθηκε ο Χρήστος Παπουτσής και όρισε ως αρμοδιότητά του, κάτι με το οποίο το υπουργείο του ουδέποτε έχει ασχοληθεί;
Αυτά φυσικά, θα προβληματίσουν τώρα, τον πρωθυπουργό κ. Λουκά Παπαδήμο, ο οποίος , αν δεν ακροβατούσε ανάμεσα σε πολιτικές συμπληγάδες, θα είχε ήδη αποπέμψει τον κ. Παπουτσή! Για να είμαι ποιο δίκαιος, δεν θα είχε δεχτεί ποτέ στην Κυβέρνηση, κάποιον ο οποίος καρατόμησε την Αστυνομία λίγο πριν … πέσει! Πολύ απλά, διότι την πρακτική του αυτή θα την μετέφερε και στη νέα Κυβέρνηση.
Όπερ και εγένετο !
Είμαι σίγουρος, ότι αν ζούσε σήμερα ο πατέρας μου, δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση να ταξιδέψει με ένα πλοίο, στο οποίο επιβαίνουν πάνοπλοι «αστακοί» μισθοφόροι, για τον λόγο ότι το γεγονός αυτό, αποτελεί από μόνο του μια πρόκληση στους πειρατές να χρησιμοποιήσουν περισσότερη βία και μεγαλύτερο εξοπλισμό!
Και είναι κρίμα, διότι τα τελευταία χρόνια, είχαν ακουστεί από φωτισμένους ανθρώπους, φανταστικές προτάσεις για την ασφάλεια των πλοίων μας οι οποίες ούτε καν συμπεριλήφθηκαν στο νομοσχέδιο!
Το μόνο που κατάφερε ο Παπουτσής, είναι να επιβάλει χαράτσι στη φύλαξη, και να παίρνει κι αυτός (δηλαδή το Κράτος για να μην γίνει .. παρανόηση) το μπαξίσι του, υπό τύπον συνδρομής, από τις εταιρίες μίσθωσης φρουρών στα πλοία!
Το ζήτημα μας απασχολεί και θα μας απασχολήσει στη συνέχεια, για ένα πάρα πολύ απλό λόγο. Υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες οικογένειες ναυτικών στην Ελλάδα, που μετά τις πρόσφατες εξελίξεις και το –σχεδόν- πραξικοπηματικό νομοσχέδιο Παπουτσή, η μέση Ελληνική ναυτική οικογένεια είναι ανάστατη!
Ως γόνος ενός από τους πλέον έμπειρους μηχανικούς του εμπορικού ναυτικού, έχω ακούσει πολλές ιστορίες για το θέμα της πειρατείας! Στα 36 χρόνια που ο συγχωρεμένος ο πατέρας μου έφτιαχνε τα υπερδεξαμενόπλοια και τα εμπορικά πλοία πολλών καραβοκυραίων στην Ελλάδα, είμαι σε θέση να γνωρίζω την αγωνία των ανθρώπων που ταξίδευαν στο κόλπο του Αντεν και στον Ινδικό Ωκεανό. Θάλασσες που ο πατέρας μου τις γνώριζε καλύτερα από το σπίτι του μιας και το τελευταίο, το επισκεπτόταν μια φορά στα τρία χρόνια!
Η ανάγκη για προστασία των πλοίων, είχε ξεκινήσει πολύ παλιότερα, όταν μαίνονταν στον κόλπο του Περσικού ο Περσο-Ιρακινός πόλεμος. Τότε βέβαια, η «πειρατείες» ήταν στρατιωτικού τύπου και η ναυσιπλοΐα στην περιοχή ήταν μια πολύ επικίνδυνη πράξη!
Σήμερα οι καταστάσεις έχουν αλλάξει και διάφορες οικογένειες από την Αφρική, τη Σομαλία κυρίως, την έχουν αναγάγει σε ένα πολύ προσοδοφόρο επάγγελμα!
Στην πιάτσα τους αποκαλούν «φύλαρχους» γεγονός που παραπέμπει σε άτακτους και ανεκπαίδευτους πολίτες! Η θέα δε των ξύλινων ταχύπλοων κάνει πολλούς να πιστεύουν ότι πρόκειται για «ρεμπέτ ασκέρ» που στην απόγνωσή του προσπαθεί να καταλάβει πλοία, με σκοπό να πουλήσει το εμπόρευμά τους, ή να ζητήσει λύτρα για την επιστροφή του
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ
Στη Σομαλία και γενικά στην Αφρική, με τους απίστευτους εμφύλιους πολέμους, υπάρχουν χιλιάδες άνεργοι στρατιωτικοί που έχουν αποκτήσει μεγάλη εμπειρία, τόσο στις τακτικές μάχες όσο και στο αντάρτικο πόλεων και στις δολιοφθορές!
Το γεγονός ότι χρησιμοποιούν αλιευτικές βάρκες, είναι απλά για να μην δίνουν στόχο στα διερχόμενα πλοία, μιας και προσποιούνται τους ψαράδες. Και φυσικά μια τέτοια ξύλινη ψαρόβαρκα, γίνεται αντιληπτή από τα ραντάρ πολύ αργά.
Σήμερα, εν έτη 2011, υπάρχουν πάνω από 50 εταιρίες σε όλο τον πλανήτη που ειδικεύονται στην παροχή προστασίας σε πλοία που έχουν ρότα την περιοχή της Δυτικής Αφρικής και τον Ινδικό Ωκεανό!
Στην Ελλάδα, υπάρχουν τέσσερις εταιρίες σε Αθήνα και Πειραιά, που οργανώνουν τέτοιες αποστολές! Επειδή όμως το νομικό καθεστώς δεν κάλυπτε μέχρι σήμερα τις εταιρίες, φρόντιζαν να καλύπτονται κάτω από τον μανδύα μιας άλλης δραστηριότητας!
Εκτός από αυτές τις εταιρίες, υπάρχουν και πάνω από δώδεκα, που ενώ δραστηριοποιούνται σε παρεμφερής δραστηριότητες, τα τελευταία χρόνια, το έχουν ρίξει στην προστασία πλοίων!
Πως γίνεται όμως θα μου πείτε να προβαίνουν σε τέτοιες δραστηριότητες από την στιγμή που απαγορεύεται στην Ελλάδα κάτι τέτοιο;
Ειδικοί λομπίστες του χώρου, με γνωριμίες στα σώματα ασφαλείας και στο Στρατό, αναζητάνε άτομα με γνώσεις προστασίας VIP πολιτών και κτηρίων, και φτιάχνουν έναν βασικό κορμό από «μισθοφόρους» οι οποίοι δέχονται έναντι αδράς αμοιβής, να συγκροτήσουν μια ολιγομελή ομάδα, 4 με 8 ατόμων, τα οποία, ανάλογα το μέγεθος και τον τύπο του πλοίου, θα οργανώσουν τη φύλαξή του, καθ όλη τη διάρκεια που διασχίζει την επικίνδυνη περιοχή!
Για να γίνει αντιληπτό, αν το πλοίο ξεκινά έμφορτο από την Σιγκαπούρη με προορισμό τον Πειραιά για παράδειγμα, οι φρουροί, δεν επιβαίνουν σε αυτό από την Σιγκαπούρη αλλά από μια περιοχή που βρίσκεται κοντά στα όρια των Σομαλών πειρατών και εξέρχονται όταν το πλοίο περάσει την περιοχή αυτή και φτάσει στη Μεσόγειο!
Η επιβίβαση και αποβίβασή τους γίνεται με ελικόπτερα, σε χώρες όπου η προστασία πλοίων από ένοπλες ομάδες επιτρέπεται από το νόμο. Στις χώρες αυτές εφοδιάζονται με όπλα και ρουχισμό, τον οποίο και παραδίδουν μετά την αποστολή τους. Πριν επιβιβαστούν, μελετούν τα σχέδια του πλοίου και αναπτύσσουν ένα υποτυπώδες πρόγραμμα ασφάλειας του πλοίου επί 24ωρου βάσης, το οποίο και θέτουν υπ όψιν του Καπετάνιου με τον οποίο έχουν ήδη μιλήσει ποιο πριν!
Για να συμβούν όλα αυτά, θα πρέπει προηγουμένως η διαχειρίστρια εταιρία του πλοίου, να υπογράψει με την εταιρία security, ένα συμβόλαιο το οποίο περιλαμβάνει την μισθοδοσία των ανδρών και το κέρδος της εταιρίας βεβαίως!
Ο μισθός ενός άνδρα που αποφασίζει να εργαστεί ως φρουρός σε πλοία, ανέρχεται σε 3.000 με 3.500 ευρώ για την αποστολή, η οποία διαρκεί συνήθως από 12 μέρες ως τρεις εβδομάδες!
Το συνολικό κόστος για το κάθε ταξίδι, ανέρχεται για την διαχειρίστρια εταιρία του πλοίου σε 50.000 ευρώ!
Η εταιρία security συνήθως «καθαρίζει» τα μισά και πληρώνεται με τέτοιο τρόπο που στην ουσία δεν χάνει ποτέ!
Μέλη των ένοπλων αυτών ομάδων, έχουν αποτελέσει και Έλληνες, οι οποίοι στα χρόνια της κρίσης, βρίσκουν μια διέξοδο για ένα επιπλέον έσοδο! Οι ελληνικές εταιρίες προσλαμβάνουν και αλλοδαπούς σε μεγάλο ποσοστό και προτιμούν ή Αγγλους μισθοφόρους, ή Σέρβους και Κροάτες που έχουν εργαστεί σε ανάλογες εταιρίες security σε άλλες χώρες!
Είναι γεγονός λοιπόν τώρα, ότι οι άμεσα επωφελούμενοι από το νέο αυτό νομοσχέδιο, είναι οι ήδη υπάρχουσες εταιρίες, οι οποίες δεν θα δρουν πλέον εν κρυπτό και κάτω από το τεράστιο κόστος που επιβάλει η μετάβαση των μισθοφόρων και του εξοπλισμού τους σε τρίτες χώρες, μιας και όλα θα ξεκινούν και θα καταλήγουν από την Ελλάδα!
Με δεδομένο λοιπόν ότι ο ελληνόκτητος στόλος και ειδικά τα ξένα πλοία ελληνικών συμφερόντων, θα αποτελέσουν μια τεράστια αγορά για τις εταιρίες αυτές οι οποίες στους αμέσως επόμενους μήνες θα πολλαπλασιαστούν και θα ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια!!!
Όλα τα παραπάνω καθώς και άλλα πολλά που θα γράψουμε σε επόμενα άρθρα μας, είναι γνωστά μόνο στους ενδιαφερόμενους κύκλους ενώ οι Έλληνες πολίτες έχουν πλήρη άγνοια για το τι ακριβώς πρόκειται!
Κι εδώ, υπάρχει από τη μία η σωματική ακεραιότητα των Ελλήνων ναυτικών και από την άλλη η «κονόμα» το κέρδος όλων αυτών που αναλαμβάνουν την προστασία των πλοίων και των ναυτικών συνάμα!
Κατά την προσωπική μου άποψη, η ασφάλεια των ναυτικών δεν διαδραματίζει κανένα σπουδαίο ρόλο στην όλη υπόθεση! Μια συμφωνία προστασίας πλοίου, υπογράφεται για ένα και μόνο λόγο!
Την ακεραιότητα του φορτίου και την τεράστια εμπορική αξία που έχει το προϊόν που μεταφέρει!
Αυτό διαπραγματεύονται άλλωστε και οι πειρατές, ο οποίοι δεν έχουν σχεδόν ποτέ σκοπό να πειράξουν τους ναυτικούς!
Από την άλλη, οι φρουροί, αυτό ακριβώς καλούνται να πράξουν. Να προστατέψουν το φορτίο και γενικότερα το ναυλοσύμφωνο!
Συνεπώς η αντίδραση των Ελληνικών Συνδικαλιστικών Ενώσεων των Ναυτικών, μόνο ως δικαιολογημένη μπορεί να χαρακτηριστεί!
Διότι ούτε κανείς τους ρώτησε, αλλά ούτε και τους κάλεσε σε διαβούλευση για να λάβει την άποψή τους!
Απλά έβγαλαν έναν νόμο, ο οποίος με τον μανδύα της προστασίας των ναυτικών, στην ουσία, ανοίγει το δρόμο για νέες μπίζνες και νέα … επαγγέλματα!
Αν τώρα, η φρούρηση από ενόπλους, πλοίων , που μέχρι σήμερα γνώριζαν ότι θα αντιμετωπίσουν άοπλους, αποτελέσει την αρχή για μια νέα σκληρότερη στάση των πειρατών, απέναντι στα πληρώματα των πλοίων, αυτό φαίνεται ότι δεν απασχόλησε ποτέ το Υπουργείο … ΠΡΟ.ΠΟ. (κατά τα άλλα … ΠΡΟστασίας ΠΟλίτη)
Σύμφωνα με τα «παπαγαλάκια» του υπουργείου ΠΡΟ.ΠΟ, το καθεστώς αυτό ισχύει ήδη για τα εμπορικά πλοία των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών, των ΗΠΑ, της Κίνας και της Ρωσίας που διασχίζουν τις θάλασσες του Αντεν και της Σομαλίας. Και στο σχέδιο νόμου ενσωματώθηκαν η διεθνής εμπειρία και η πρακτική που ήδη ακολουθούν οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Με το σχέδιο νόμου προβλέπεται η δυνατότητα πρόσληψης μέχρι και έξι οπλισμένων φρουρών για κάθε πλοίο. Οι ένοπλοι φρουροί θα μπορούν να προέρχονται από χώρες της ΕΕ ή από χώρες που συμμετέχουν σε διεθνείς δράσεις για την καταπολέμηση της πειρατείας.
Η αίτηση για τη χρησιμοποίηση των οπλισμένων φρουρών εκδίδεται κατόπιν αίτησης του πλοιοκτήτη ή του διαχειριστή του πλοίου και «θα πρέπει να περιλαμβάνει στοιχεία για την εξατομίκευση του πλοίου καθώς και ανάλυση του εκτιμώμενου κινδύνου, που διαμορφώνεται αφού ληφθούν υπόψη οι απόψεις του πλοιάρχου του πλοίου», όπως επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Τα όπλα και οι σφαίρες προβλέπεται να φυλάσσονται σε ειδικό μέρος όταν το πλοίο δεν πλέει σε επικίνδυνα νερά, ενώ κάθε παράνομη χρήση των όπλων θα επιφέρει ως ελάχιστη τιμωρία τα τρία χρόνια φυλάκιση.
Με απλά λόγια δηλαδή, τα πολεμοφόδια και τα όπλα θα είναι μέσα στα πλοία!
Το πόσο άσχετη, εμβόλιμη και πραξικοπηματική πράξη αποτέλεσε το εν λόγω νομοσχέδιο, φαίνεται από το γεγονός, ότι μαζί με τις ενώσεις ελλήνων ναυτικών, συμφωνεί και η ένωση ελλήνων εφοπλιστών.
Στην τελευταία τους ανακοίνωση μάλιστα, λένε ξεκάθαρα ότι άλλα συμφωνήθηκαν στις συζητήσεις και άλλα πράγματα υπάρχουν μέσα στο νομοσχέδιο, για το οποίο δεν ενημερώθηκαν ποτέ!
Είναι γνωστή άλλωστε και η κόντρα του υπουργού ΠΡΟ.ΠΟ με τον υφυπουργό αρμόδιο για θέματα ναυτιλίας, κ. Αδωνη Γεωργιάδη! Διότι αν και υφυπουργός ναυτιλίας, ούτε αυτός ρωτήθηκε!
Πολύ περισσότερο, δεν ρωτήθηκε κανείς από το Υπουργείο Εξωτερικών, που κάθε φορά αντιμετωπίζει εκείνο, τις συνέπειες μιας πειρατείας σε Ελληνικό πλοίο και έχει βαθιά γνώση του ζητήματος!
Αυτοί φροντίζουν τις οικογένειες, αυτοί κάνουν τις διαπραγματεύσεις, με αυτούς μιλάνε οι πλοιοκτήτες!
Από πού κι ως που λοιπόν, ξεσηκώθηκε ο Χρήστος Παπουτσής και όρισε ως αρμοδιότητά του, κάτι με το οποίο το υπουργείο του ουδέποτε έχει ασχοληθεί;
Αυτά φυσικά, θα προβληματίσουν τώρα, τον πρωθυπουργό κ. Λουκά Παπαδήμο, ο οποίος , αν δεν ακροβατούσε ανάμεσα σε πολιτικές συμπληγάδες, θα είχε ήδη αποπέμψει τον κ. Παπουτσή! Για να είμαι ποιο δίκαιος, δεν θα είχε δεχτεί ποτέ στην Κυβέρνηση, κάποιον ο οποίος καρατόμησε την Αστυνομία λίγο πριν … πέσει! Πολύ απλά, διότι την πρακτική του αυτή θα την μετέφερε και στη νέα Κυβέρνηση.
Όπερ και εγένετο !
Είμαι σίγουρος, ότι αν ζούσε σήμερα ο πατέρας μου, δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση να ταξιδέψει με ένα πλοίο, στο οποίο επιβαίνουν πάνοπλοι «αστακοί» μισθοφόροι, για τον λόγο ότι το γεγονός αυτό, αποτελεί από μόνο του μια πρόκληση στους πειρατές να χρησιμοποιήσουν περισσότερη βία και μεγαλύτερο εξοπλισμό!
Και είναι κρίμα, διότι τα τελευταία χρόνια, είχαν ακουστεί από φωτισμένους ανθρώπους, φανταστικές προτάσεις για την ασφάλεια των πλοίων μας οι οποίες ούτε καν συμπεριλήφθηκαν στο νομοσχέδιο!
Το μόνο που κατάφερε ο Παπουτσής, είναι να επιβάλει χαράτσι στη φύλαξη, και να παίρνει κι αυτός (δηλαδή το Κράτος για να μην γίνει .. παρανόηση) το μπαξίσι του, υπό τύπον συνδρομής, από τις εταιρίες μίσθωσης φρουρών στα πλοία!
aegeantimes.gr