Άγνωστη …λέξη ακόμα και σήμερα αποτελεί το διαδίκτυο σχεδόν για έναν στους δύο Έλληνες καθώς, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat τα οποία δημοσιεύτηκαν τη Τετάρτη, το 45% των Ελλήνων μεταξύ 16 και 74 ετών δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ Ιντερνετ. Παρά το γεγονός ότι το αντίστοιχο ποσοστό έφτανε το...
65% πριν πέντε χρόνια, η χώρα μας εξακολουθεί να κατέχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη όσον αφορά στη μη ενασχόληση με το Ιντερνετ, επιβεβαιώνοντας το ψηφιακό χάσμα στην Ευρώπη των 27.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση από το τέλος στη σχετική κατάταξη μετά την Ρουμανία (54%) και την Βουλγαρία (46%).

Εντελώς διαφορετική είναι η κατάσταση στη βόρεια Ευρώπη, καθώς το αντίστοιχο ποσοστό στη Σουηδία είναι μόλις 5%, ενώ στη Δανία και την Ολλανδία είναι 7%.

Συνολικά στην Ευρώπη των 27, το συνολικό ποσοστό των πολιτών που δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ το διαδίκτυο φθάνει στο 24%, όταν ο στόχος που έχει τεθεί βάσει της «ψηφιακής ατζέντας» είναι έως το 2015 να μην ξεπερνά το 15%.
Χαμηλά χαρακτηρίζονται και τα επίπεδα της χρήσης του διαδικτύου στα ελληνικά νοικοκυριά.

Το ποσοστό της Ελλάδας είναι στο 50% με τη χώρα μας να κατατάσσεται στην 25η θέση. Ρεκόρ χρήσης του Ιντερνετ σημειώνεται για άλλη μια φορά στην Ολλανδία (94%) ενώ πολύ υψηλότερα από το ελληνικό ποσοστό βρίσκεται και ο ευρωπαϊκός μέσος όρος που άγγιξε φέτος το 73%.

Έναν από τους χαμηλότερους δείκτες εμφανίζουμε και ως προς τη χρήση ευρυζωνικών συνδέσεων (γρήγορου Ιντερνετ), η οποία μπορεί να αυξήθηκε ραγδαία από το 4% των νοικοκυριών το 2006 στο 45% φέτος, αλλά παραμένει αρκετά χαμηλή συγκρινόμενη με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που φτάνει το 68% και τις επιδόσεις της Σουηδίας (86%) ή της Δανίας (84%).

Απογοητευτικά είναι όμως τα στοιχεία και για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές των Ελλήνων μέσω διαδικτύου. Ετσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, το ποσοστό των χρηστών που λαμβάνει πληροφορίες από τις ιστοσελίδες των δημόσιων φορέων ανέρχεται σε 42% στη χώρα μας όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 48% και το ποσοστό της Δανίας φτάνει το 86%.

Την ίδια στιγμή, οι Έλληνες εξακολουθούν να μην εξοικειώνονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο κυρίως επειδή ανησυχούν για ζητήματα ασφαλείας στις συναλλαγές με αποτέλεσμα μόνο το 33% των Ελλήνων χρηστών να παραγγέλνουν online προϊόντα και υπηρεσίες όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ ανέρχεται στο 58%.
 
Top