Ρεπορτάζ : Απόστολος Λακάσας
(από την Καθημερινή)
«Πάτωσαν» τα ελληνικά πειραματικά σχολεία. Στην αξιολόγηση που έγινε για να προκριθούν τα 53 σχολεία που θα υπαχθούν στο νέο καθεστώς Πρότυπων και Πειραματικών, μόνο τα 9 στα 76 ξεπέρασαν τη βάση των 50 μονάδων. Εκτός των 9, τα...
υπόλοιπα 44 προκρίθηκαν για να καλυφθούν οι θέσεις, με το τελευταίο προκριθέν σχολείο να συγκεντρώνει 16,98 μόρια με άριστα το 100!
«Στην παρατήρησή σας ότι τα αποτελέσματα είναι μέτρια, θα έχει αξία να αναλογιστούμε ότι αυτές οι επιδόσεις είναι ένα μέτρο για την κατάσταση στα υπόλοιπα σχολεία, έστω κι αν υπάρχουν εξαιρέσεις», τόνισε χθες στην «Κ» ο κ. Γιάννης Αντωνίου, αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Μάλιστα, η αξιολόγηση έδειξε ότι τα πειραματικά σχολεία πάσχουν κυρίως στις καινοτόμες δράσεις. Ενα ακόμη συμπέρασμα από τα αποτελέσματα, που ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Παιδείας, είναι το ηχηρό πλήγμα που δέχθηκαν σχολεία που κατατάσσονται μεταξύ της ελίτ της ελληνικής εγκύκλιας εκπαίδευσης. Δεν έπιασαν τη βάση, ενώ είδαν και την... πλάτη «άσημων» σχολείων. «Πρόκειται για την εκδίκηση των πληβείων», σχολίαζαν στην «Κ» στελέχη του υπουργείου, κάνοντας λόγο ακόμη και για απροθυμία γνωστών πειραματικών σχολείων να αξιολογηθούν...
Ειδικότερα, αίτηση για να υπαχθούν στο νέο καθεστώς προτύπων πειραματικών σχολείων (όπως περιγράφεται στον νόμο 3966/2011), υπέβαλαν 36 δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία, 22 γυμνάσια και 18 γενικά λύκεια. Δικαίωμα υποβολής αίτησης είχαν τα πειραματικά σχολεία των πανεπιστημίων, καθώς και σχολεία που λειτουργούν ή έχουν λειτουργήσει ως πρότυπα ή πειραματικά. Τα 76 σχολεία, που υπέβαλαν αίτηση, αξιολογήθηκαν για να καταλάβουν τις 45 «θέσεις», οι οποίες είχαν οριστεί ότι θα δοθούν -ανά 15-στα τρία εκπαιδευτικά επίπεδα (δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια). Επίσης, ορίστηκαν ως πρότυπα πειραματικά 4 νηπιαγωγεία και 4 ολιγοθέσια δημοτικά. Συνολικά, 53 σχολεία θα λειτουργήσουν υπό το νέο καθεστώς. Η αξιολόγηση βασίστηκε σε τέσσερα κριτήρια:
• Τα τυπικά προσόντα των εκπαιδευτικών (δηλαδή, οι μεταπτυχιακοί τίτλοι και τα διδακτορικά). Το άριστα ήταν 15 μονάδες.
• Η συγγραφική ερευνητική δραστηριότητα των εκπαιδευτικών του σχολείου, με άριστα τις 15 μονάδες.
• Οι δημιουργικές, καινοτόμες δραστηριότητες και η κοινωνική προσφορά του σχολείου κατά την τελευταία πενταετία, με άριστα τις 30 μονάδες.
• Η εμπειρία του σχολείου από την πρακτική άσκηση των φοιτητών Παιδαγωγικών Σχολών, τη συμμετοχή σε ερευνητικές δραστηριότητες σε συνεργασία με ΑΕΙ, την επιμόρφωση εκπαιδευτικών (άριστα 20 μονάδες).
• Η συμμετοχή του σχολείου στο πρόγραμμα αυτοαξιολόγησης, με άριστα τις 10 μονάδες.
• Η υλικοτεχνική υποδομή, με άριστα τις 10 μονάδες.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» τα σχολεία είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες μονάδων στο δεύτερο κριτήριο, δηλαδή την ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων. «Η λειτουργία των πρότυπων πειραματικών σχολείων προάγει την εκπαιδευτική έρευνα στην πράξη και την ενδεδειγμένη λειτουργία κάθε σχολικής τάξης. Προωθεί τη δημόσια δωρεάν υψηλής ποιότητας Παιδεία για όλους, που έχουμε θέσει ως κύριο στόχο», δήλωσε η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου, μιλώντας για την προσπάθεια που κάνει η ηγεσία του υπουργείου, η ελληνική εκπαίδευση να αλλάξει σελίδα.
(από την Καθημερινή)
«Πάτωσαν» τα ελληνικά πειραματικά σχολεία. Στην αξιολόγηση που έγινε για να προκριθούν τα 53 σχολεία που θα υπαχθούν στο νέο καθεστώς Πρότυπων και Πειραματικών, μόνο τα 9 στα 76 ξεπέρασαν τη βάση των 50 μονάδων. Εκτός των 9, τα...
υπόλοιπα 44 προκρίθηκαν για να καλυφθούν οι θέσεις, με το τελευταίο προκριθέν σχολείο να συγκεντρώνει 16,98 μόρια με άριστα το 100!
«Στην παρατήρησή σας ότι τα αποτελέσματα είναι μέτρια, θα έχει αξία να αναλογιστούμε ότι αυτές οι επιδόσεις είναι ένα μέτρο για την κατάσταση στα υπόλοιπα σχολεία, έστω κι αν υπάρχουν εξαιρέσεις», τόνισε χθες στην «Κ» ο κ. Γιάννης Αντωνίου, αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Μάλιστα, η αξιολόγηση έδειξε ότι τα πειραματικά σχολεία πάσχουν κυρίως στις καινοτόμες δράσεις. Ενα ακόμη συμπέρασμα από τα αποτελέσματα, που ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Παιδείας, είναι το ηχηρό πλήγμα που δέχθηκαν σχολεία που κατατάσσονται μεταξύ της ελίτ της ελληνικής εγκύκλιας εκπαίδευσης. Δεν έπιασαν τη βάση, ενώ είδαν και την... πλάτη «άσημων» σχολείων. «Πρόκειται για την εκδίκηση των πληβείων», σχολίαζαν στην «Κ» στελέχη του υπουργείου, κάνοντας λόγο ακόμη και για απροθυμία γνωστών πειραματικών σχολείων να αξιολογηθούν...
Ειδικότερα, αίτηση για να υπαχθούν στο νέο καθεστώς προτύπων πειραματικών σχολείων (όπως περιγράφεται στον νόμο 3966/2011), υπέβαλαν 36 δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία, 22 γυμνάσια και 18 γενικά λύκεια. Δικαίωμα υποβολής αίτησης είχαν τα πειραματικά σχολεία των πανεπιστημίων, καθώς και σχολεία που λειτουργούν ή έχουν λειτουργήσει ως πρότυπα ή πειραματικά. Τα 76 σχολεία, που υπέβαλαν αίτηση, αξιολογήθηκαν για να καταλάβουν τις 45 «θέσεις», οι οποίες είχαν οριστεί ότι θα δοθούν -ανά 15-στα τρία εκπαιδευτικά επίπεδα (δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια). Επίσης, ορίστηκαν ως πρότυπα πειραματικά 4 νηπιαγωγεία και 4 ολιγοθέσια δημοτικά. Συνολικά, 53 σχολεία θα λειτουργήσουν υπό το νέο καθεστώς. Η αξιολόγηση βασίστηκε σε τέσσερα κριτήρια:
• Τα τυπικά προσόντα των εκπαιδευτικών (δηλαδή, οι μεταπτυχιακοί τίτλοι και τα διδακτορικά). Το άριστα ήταν 15 μονάδες.
• Η συγγραφική ερευνητική δραστηριότητα των εκπαιδευτικών του σχολείου, με άριστα τις 15 μονάδες.
• Οι δημιουργικές, καινοτόμες δραστηριότητες και η κοινωνική προσφορά του σχολείου κατά την τελευταία πενταετία, με άριστα τις 30 μονάδες.
• Η εμπειρία του σχολείου από την πρακτική άσκηση των φοιτητών Παιδαγωγικών Σχολών, τη συμμετοχή σε ερευνητικές δραστηριότητες σε συνεργασία με ΑΕΙ, την επιμόρφωση εκπαιδευτικών (άριστα 20 μονάδες).
• Η συμμετοχή του σχολείου στο πρόγραμμα αυτοαξιολόγησης, με άριστα τις 10 μονάδες.
• Η υλικοτεχνική υποδομή, με άριστα τις 10 μονάδες.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» τα σχολεία είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες μονάδων στο δεύτερο κριτήριο, δηλαδή την ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων. «Η λειτουργία των πρότυπων πειραματικών σχολείων προάγει την εκπαιδευτική έρευνα στην πράξη και την ενδεδειγμένη λειτουργία κάθε σχολικής τάξης. Προωθεί τη δημόσια δωρεάν υψηλής ποιότητας Παιδεία για όλους, που έχουμε θέσει ως κύριο στόχο», δήλωσε η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου, μιλώντας για την προσπάθεια που κάνει η ηγεσία του υπουργείου, η ελληνική εκπαίδευση να αλλάξει σελίδα.