Facebook, Twitter επιστρατεύονται στον αγώνα για τις ψήφους
Δεκαέξι ημέρες πριν από τη μεγάλη εκλογική αναμέτρηση, με τους υποψηφίους να παίζουν τα ρέστα τους στο ηλεκτρονικό... πόκερ.
Στην τελική του ευθεία εισέρχεται ο προεκλογικός αγώνας, με τις μάχες των υποψηφίων και επίδοξων αντιπροσώπων του λαού στη νέα Βουλή να μαίνονται σε όλα τα επίπεδα. Oι υποψήφιοι αφιερώνουν τεράστιο χρόνο στους νέους τρόπους επικοινωνίας όντες υποψιασμένοι, με την εποχή της διαφήμισης της πινακίδας του δρόμου να τελειώνει σιγά σιγά, αφού και πιο πολυέξοδος είναι, αλλά και όχι τόσο αντιπροσωπευτικός. Πόσω μάλλον όταν...απευθύνονται προς τη νέα γενιά, η οποία έμαθε να επικοινωνεί, να ερωτεύεται, να ψυχαγωγείται, να ενημερώνεται και γενικά να υπάρχει μέσα από τα νέα μέσα επικοινωνίας. Διατηρώντας λογαριασμούς στο Facebook, Twitter, Myspace, Skype η γέφυρα της επικοινωνίας ανάμεσα σε ψηφοφόρους και υποψηφίους στρώνεται με ροδοπέταλα.
Με μιαν απλή περιήγηση στις πλείστες ιστοσελίδες γενικού ενδιαφέροντος στο διαδίκτυο οι χρήστες έρχονται αντιμέτωποι με τις διαφημίσεις των υποψηφίων. Άλλες μεγάλες, άλλες πιο μικρές, άλλες διακριτικές, άλλες πιο ενοχλητικές. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε σε αρκετούς όχι τόσο μυημένους το γεγονός ότι σε μεγάλες ιστοσελίδες του εξωτερικού, όπως για παράδειγμα αυτή της βρετανικής εφημερίδας «Independent» ή σε πολλά ελλαδικά αθλητικά site εμφανίζεται η διαφήμιση του υποψήφιου βουλευτή του ΔΗΣΥ Νίκου Τορναρίτη, ή και άλλων υποψηφίων που έχουν τη δυνατότητα να δαπανήσουν τρελά ποσά για την προβολή τους.
Φυσικά, οι εν λόγω υποψήφιοι δεν τρελάθηκαν για να πετούν άσκοπα τα χρήματά τους διαφημίζοντας τον εαυτό τους στα διάφορα site του εξωτερικού. Απλά, πληρώνοντας συνδρομή στην υπηρεσία GoogleAd, οι υποψήφιοι μπορούν να προβάλουν την υποψηφιότητά τους σε όσες ιστοσελίδες συνεργάζονται με την υπηρεσία αυτή η οποία, εντοπίζοντας το ip του κάθε χρήστη το οποίο καθορίζει και την τοποθεσία από την οποία επισκέπτεται το site, εμφανίζει σε αυτόν τις διαφημίσεις που τον «αφορούν». Από το κόμμα της αντιπολίτευσης Ιωνάς Νικολάου, Νίκος Νουρής, Πρόδρομος Προδρόμου ακολουθούν, αν και με το συνεχές σερφάρισμα οι χρήστες μπορούν να εντοπίσουν και άλλους.
Ιδιαίτερα αισθητή είναι και η ατομική παρουσία των υποψήφιων του ΔΗΚΟ Νικόλα Παπαδόπουλου και Γιώργου Κολοκασίδη, με διαφημίσεις σε αρκετές κυπριακές ιστοσελίδες. Από την ΕΔΕΚ ο Μαρίνος Σιζόπουλος φαίνεται ιδιαίτερα ενεργός στα μέσα επικοινωνίας, ανανεώνοντας σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα την προσωπική του ιστοσελίδα. Πάντως, από τη Βουλή πέρασε πρόσφατα ο νόμος όπου απαγορεύει στους υποψηφίους να δαπανήσουν για την προεκλογική τους εκστρατεία πέραν των 30.000 ευρώ, με αρκετό κόσμο να αναρωτιέται αν όντως τηρείται αυτός ο νόμος.
H προσοχή στα blogs
Έντονη είναι και η παρουσία των κομματικών διαφημίσεων με τα μεγάλα κόμματα να κρατούν την πρωτοκαθεδρία σε σχέση με τους υπόλοιπους. Οι υποψήφιοι του ΑΚΕΛ, όπως είναι γνωστό, λόγω ιδεολογίας, δεν διενεργούν προσωπική προεκλογική εκστρατεία, με συνέπεια τα banners του κόμματος να είναι αυτά που επικρατούν.
«Ομαδικά» αγωνίζεται και το Κίνημα των Οικολόγων, εκ των οποίων αρκετοί από τους υποψηφίους διατηρούν προσωπικά «πράσινα» blogs, όπου παραθέτουν τις απόψεις τους με άρθρα και άλλα κείμενα, αλλά και δέχονται τα σχόλια των επισκεπτών. Με μίαν απλή επίσκεψη στο blog του Κινήματος, οι επισκέπτες μπορούν να διαβάσουν ειδήσεις, ανακοινώσεις και προσωπικά άρθρα των υποψηφίων του κόμματος. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι και το blog του ΕΥΡΩΚΟ, το οποίο και αυτό υπερπλήρες «παρακολουθεί» προσεκτικά και ενημερώνει μέσω βίντεο, φωτογραφιών και άρθρων για τις δηλώσεις και δραστηριότητες των υποψηφίων του κόμματος.
Με μιαν απλή αναζήτηση, ο καθένας μπορεί να βρει και άλλα site ή blogs υποψηφίων, τα οποία περιέχουν τις απόψεις των υποψηφίων, άλλα όμορφα φτιαγμένα και άλλα πιο βαρετά, όχι μόνο στην όψη αλλά και στο περιεχόμενο…
Aκολουθώντας την πεπατημένη
Φυσικά και το Facebook δεν μένει έξω από τον προεκλογικό αγώνα λίγες μόνο ημέρες πριν από την «ημέρα της κρίσης». Ειδικά το τελευταίο διάστημα έχουν πάρει φωτιά οι αιτήσεις φιλίας, τα σχόλια σε φωτογραφίες, σχόλια σε δημοσιεύσεις και ό,τι άλλο σκεφτείτε! Δεν είναι τυχαίες οι αλλεπάλληλες αναρτήσεις στο κύριο μέρος της σελίδας, όπου ενημερώνει ότι «ο (τάδε) υποψήφιος έγινε φίλος με 87 άτομα». Και όλα αυτά ίσως σε μια ημέρα… Οι πλείστοι δέκτες των μηνυμάτων των υποψηφίων, οι νέοι, οι οποίοι με την καθημερινή επικοινωνία ή απλά τη θέαση κάποιων αναρτήσεων από πλευράς υποψηφίων αποκτούν μια οικειότητα προς το πρόσωπο του κάθε επίδοξου βουλευτή. Παράλληλα, τα αναρτηθέντα άρθρα ειδικά πιο νεαρών υποψηφίων ωθούν αρκετούς ομοϊδεάτες τους ή μη, στο σχολιασμό. Δεν είναι, δε, λίγες οι περιπτώσεις στις οποίες η κατάσταση βγήκε εκτός ορίων, με αποτέλεσμα οι χαρακτηρισμοί και τα επίθετα ένθεν και ένθεν να πέσουν σαν βροχή. Έτσι και αλλιώς το καθεστώς της συγκεκριμένης ιστοσελίδας αλλά και ευρύτερα όλων των δικτύων είναι αρκετά ελεύθερο, με τους διαχειριστές σπάνια να επεμβαίνουν.
Αρκετοί είναι οι υποψήφιοι που το τελευταίο διάστημα το έριξαν στο Twitter, προβαίνοντας σε συχνές ανανεώσεις του status τους, αν και, σύμφωνα με τις ενδείξεις, ο αριθμός τους είναι σαφώς πιο λίγος.
Τέρμα τα sms
Τόξο στη φαρέτρα των υποψηφίων που ο Γενικός Εισαγγελέας μάλλον κατάφερε να «καταστρέψει» είναι τα πασίγνωστα SMS. Συγκεκριμένα, σε επιστολή προς τον Γενικό Έφορο Εκλογής Λάζαρο Σαββίδη, ο Γενικός Εισαγγελέας Πέτρος Κληρίδης κατέστησε σαφές ότι δεν επιτρέπεται η αποστολή μηνυμάτων πολιτικού χαρακτήρα, είτε σε έντυπη είτε σε ηλεκτρονική μορφή, χωρίς τη συγκατάθεση του παραλήπτη. Η σχετική επιστολή κοινοποιήθηκε προς όλα τα κόμματα και τους ανεξάρτητους υποψηφίους. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη άρχισαν να φτάνουν στο γραφείο της Επιτρόπου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Τούλας Πολυχρονίδου παράπονα από πολίτες, που διαμαρτύρονται ότι λαμβάνουν τέτοιου είδους sms. Ειδικότερα, κατά την περίοδο του Πάσχα τα «Χριστός Ανέστη» συνοδεύονταν με το όνομα και τον αριθμό του υποψηφίου στο ψηφοδέλτιο, με αποτέλεσμα ο Γενικός Εισαγγελέας μετά από λίγες ημέρες να ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από αυτό το θέμα.
http://larnaca-info.blogspot.com
Δεκαέξι ημέρες πριν από τη μεγάλη εκλογική αναμέτρηση, με τους υποψηφίους να παίζουν τα ρέστα τους στο ηλεκτρονικό... πόκερ.
Στην τελική του ευθεία εισέρχεται ο προεκλογικός αγώνας, με τις μάχες των υποψηφίων και επίδοξων αντιπροσώπων του λαού στη νέα Βουλή να μαίνονται σε όλα τα επίπεδα. Oι υποψήφιοι αφιερώνουν τεράστιο χρόνο στους νέους τρόπους επικοινωνίας όντες υποψιασμένοι, με την εποχή της διαφήμισης της πινακίδας του δρόμου να τελειώνει σιγά σιγά, αφού και πιο πολυέξοδος είναι, αλλά και όχι τόσο αντιπροσωπευτικός. Πόσω μάλλον όταν...απευθύνονται προς τη νέα γενιά, η οποία έμαθε να επικοινωνεί, να ερωτεύεται, να ψυχαγωγείται, να ενημερώνεται και γενικά να υπάρχει μέσα από τα νέα μέσα επικοινωνίας. Διατηρώντας λογαριασμούς στο Facebook, Twitter, Myspace, Skype η γέφυρα της επικοινωνίας ανάμεσα σε ψηφοφόρους και υποψηφίους στρώνεται με ροδοπέταλα.
Με μιαν απλή περιήγηση στις πλείστες ιστοσελίδες γενικού ενδιαφέροντος στο διαδίκτυο οι χρήστες έρχονται αντιμέτωποι με τις διαφημίσεις των υποψηφίων. Άλλες μεγάλες, άλλες πιο μικρές, άλλες διακριτικές, άλλες πιο ενοχλητικές. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε σε αρκετούς όχι τόσο μυημένους το γεγονός ότι σε μεγάλες ιστοσελίδες του εξωτερικού, όπως για παράδειγμα αυτή της βρετανικής εφημερίδας «Independent» ή σε πολλά ελλαδικά αθλητικά site εμφανίζεται η διαφήμιση του υποψήφιου βουλευτή του ΔΗΣΥ Νίκου Τορναρίτη, ή και άλλων υποψηφίων που έχουν τη δυνατότητα να δαπανήσουν τρελά ποσά για την προβολή τους.
Φυσικά, οι εν λόγω υποψήφιοι δεν τρελάθηκαν για να πετούν άσκοπα τα χρήματά τους διαφημίζοντας τον εαυτό τους στα διάφορα site του εξωτερικού. Απλά, πληρώνοντας συνδρομή στην υπηρεσία GoogleAd, οι υποψήφιοι μπορούν να προβάλουν την υποψηφιότητά τους σε όσες ιστοσελίδες συνεργάζονται με την υπηρεσία αυτή η οποία, εντοπίζοντας το ip του κάθε χρήστη το οποίο καθορίζει και την τοποθεσία από την οποία επισκέπτεται το site, εμφανίζει σε αυτόν τις διαφημίσεις που τον «αφορούν». Από το κόμμα της αντιπολίτευσης Ιωνάς Νικολάου, Νίκος Νουρής, Πρόδρομος Προδρόμου ακολουθούν, αν και με το συνεχές σερφάρισμα οι χρήστες μπορούν να εντοπίσουν και άλλους.
Ιδιαίτερα αισθητή είναι και η ατομική παρουσία των υποψήφιων του ΔΗΚΟ Νικόλα Παπαδόπουλου και Γιώργου Κολοκασίδη, με διαφημίσεις σε αρκετές κυπριακές ιστοσελίδες. Από την ΕΔΕΚ ο Μαρίνος Σιζόπουλος φαίνεται ιδιαίτερα ενεργός στα μέσα επικοινωνίας, ανανεώνοντας σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα την προσωπική του ιστοσελίδα. Πάντως, από τη Βουλή πέρασε πρόσφατα ο νόμος όπου απαγορεύει στους υποψηφίους να δαπανήσουν για την προεκλογική τους εκστρατεία πέραν των 30.000 ευρώ, με αρκετό κόσμο να αναρωτιέται αν όντως τηρείται αυτός ο νόμος.
H προσοχή στα blogs
Έντονη είναι και η παρουσία των κομματικών διαφημίσεων με τα μεγάλα κόμματα να κρατούν την πρωτοκαθεδρία σε σχέση με τους υπόλοιπους. Οι υποψήφιοι του ΑΚΕΛ, όπως είναι γνωστό, λόγω ιδεολογίας, δεν διενεργούν προσωπική προεκλογική εκστρατεία, με συνέπεια τα banners του κόμματος να είναι αυτά που επικρατούν.
«Ομαδικά» αγωνίζεται και το Κίνημα των Οικολόγων, εκ των οποίων αρκετοί από τους υποψηφίους διατηρούν προσωπικά «πράσινα» blogs, όπου παραθέτουν τις απόψεις τους με άρθρα και άλλα κείμενα, αλλά και δέχονται τα σχόλια των επισκεπτών. Με μίαν απλή επίσκεψη στο blog του Κινήματος, οι επισκέπτες μπορούν να διαβάσουν ειδήσεις, ανακοινώσεις και προσωπικά άρθρα των υποψηφίων του κόμματος. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι και το blog του ΕΥΡΩΚΟ, το οποίο και αυτό υπερπλήρες «παρακολουθεί» προσεκτικά και ενημερώνει μέσω βίντεο, φωτογραφιών και άρθρων για τις δηλώσεις και δραστηριότητες των υποψηφίων του κόμματος.
Με μιαν απλή αναζήτηση, ο καθένας μπορεί να βρει και άλλα site ή blogs υποψηφίων, τα οποία περιέχουν τις απόψεις των υποψηφίων, άλλα όμορφα φτιαγμένα και άλλα πιο βαρετά, όχι μόνο στην όψη αλλά και στο περιεχόμενο…
Aκολουθώντας την πεπατημένη
Φυσικά και το Facebook δεν μένει έξω από τον προεκλογικό αγώνα λίγες μόνο ημέρες πριν από την «ημέρα της κρίσης». Ειδικά το τελευταίο διάστημα έχουν πάρει φωτιά οι αιτήσεις φιλίας, τα σχόλια σε φωτογραφίες, σχόλια σε δημοσιεύσεις και ό,τι άλλο σκεφτείτε! Δεν είναι τυχαίες οι αλλεπάλληλες αναρτήσεις στο κύριο μέρος της σελίδας, όπου ενημερώνει ότι «ο (τάδε) υποψήφιος έγινε φίλος με 87 άτομα». Και όλα αυτά ίσως σε μια ημέρα… Οι πλείστοι δέκτες των μηνυμάτων των υποψηφίων, οι νέοι, οι οποίοι με την καθημερινή επικοινωνία ή απλά τη θέαση κάποιων αναρτήσεων από πλευράς υποψηφίων αποκτούν μια οικειότητα προς το πρόσωπο του κάθε επίδοξου βουλευτή. Παράλληλα, τα αναρτηθέντα άρθρα ειδικά πιο νεαρών υποψηφίων ωθούν αρκετούς ομοϊδεάτες τους ή μη, στο σχολιασμό. Δεν είναι, δε, λίγες οι περιπτώσεις στις οποίες η κατάσταση βγήκε εκτός ορίων, με αποτέλεσμα οι χαρακτηρισμοί και τα επίθετα ένθεν και ένθεν να πέσουν σαν βροχή. Έτσι και αλλιώς το καθεστώς της συγκεκριμένης ιστοσελίδας αλλά και ευρύτερα όλων των δικτύων είναι αρκετά ελεύθερο, με τους διαχειριστές σπάνια να επεμβαίνουν.
Αρκετοί είναι οι υποψήφιοι που το τελευταίο διάστημα το έριξαν στο Twitter, προβαίνοντας σε συχνές ανανεώσεις του status τους, αν και, σύμφωνα με τις ενδείξεις, ο αριθμός τους είναι σαφώς πιο λίγος.
Τέρμα τα sms
Τόξο στη φαρέτρα των υποψηφίων που ο Γενικός Εισαγγελέας μάλλον κατάφερε να «καταστρέψει» είναι τα πασίγνωστα SMS. Συγκεκριμένα, σε επιστολή προς τον Γενικό Έφορο Εκλογής Λάζαρο Σαββίδη, ο Γενικός Εισαγγελέας Πέτρος Κληρίδης κατέστησε σαφές ότι δεν επιτρέπεται η αποστολή μηνυμάτων πολιτικού χαρακτήρα, είτε σε έντυπη είτε σε ηλεκτρονική μορφή, χωρίς τη συγκατάθεση του παραλήπτη. Η σχετική επιστολή κοινοποιήθηκε προς όλα τα κόμματα και τους ανεξάρτητους υποψηφίους. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη άρχισαν να φτάνουν στο γραφείο της Επιτρόπου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Τούλας Πολυχρονίδου παράπονα από πολίτες, που διαμαρτύρονται ότι λαμβάνουν τέτοιου είδους sms. Ειδικότερα, κατά την περίοδο του Πάσχα τα «Χριστός Ανέστη» συνοδεύονταν με το όνομα και τον αριθμό του υποψηφίου στο ψηφοδέλτιο, με αποτέλεσμα ο Γενικός Εισαγγελέας μετά από λίγες ημέρες να ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από αυτό το θέμα.
http://larnaca-info.blogspot.com