Την αντίθεσή τους στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας εκφράζουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης...
Ο γραμματέας της ΝΔ, Ανδρέας Λυκουρέντζος, υποστήριξε ότι η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, δεν έκανε διάλογο με τους άμεσα ενδιαφερόμενους, την εκπαιδευτική κοινότητα και ζητά την αναθεώρηση της απόφασης αυτής.....
«Υπάρχουν λόγοι που πρέπει να διατηρήσουμε σχολεία, έστω και με ελάχιστους μαθητές ή ακόμα και με έναν μαθητή, όπως για παράδειγμα στην Ψέριμο», δήλωσε ο κ. Λυκουρέντζος.
Ο γραμματέας της ΝΔ είπε ότι «η απόφαση αυτή μπορεί και πρέπει να αλλάξει». Σημείωσε πως αν εφαρμοστεί, θα εκτιναχθεί η δαπάνη για τη μεταφορά των μαθητών και πρόσθεσε ότι «όλα πρέπει να αντιμετωπιστούν με νηφαλιότητα, ψυχραιμία και διάλογο με τους εταίρους της εκπαιδευτικής κοινότητας».
«Ισχυρό πλήγμα στο δικαίωμα των παιδιών του λαού να μορφώνονται και αποφασιστικό βήμα στη διαμόρφωση του σχολείου της αγοράς» χαρακτηρίζει το ΚΚΕ τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων.
«Η εξέλιξη αυτή δεν αφορά απλά και μόνο οικονομικούς λόγους. Εντάσσεται στη νέα διοικητική δομή της εκπαίδευσης, την ανακήρυξη της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, που υλοποιεί την αποφασιστική διάσπαση του όποιου ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, τη διαφοροποίηση του προγράμματος σπουδών, το τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων και των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, την ακόμα παραπέρα μείωση των προσλήψεων. Αυτό είναι το «νέο σχολείο της αγοράς» όπου χορηγοί θα μπαινοβγαίνουν στα σχολεία, ανταλλάσσοντας τα ψίχουλα που θα πετούνε με το δικαίωμά τους να καθορίζουν οι ίδιοι το αναλυτικό πρόγραμμα» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Την έντονη αντίθεσή του στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας εξέφρασε και ο ΣΥΝ κατηγορώντας το υπουργείο ότι προβάλλει «σαθρά και ανακριβή επιχειρήματα» και ότι προωθεί τις συγχωνεύσεις «με μόνο κριτήριο την εξοικονόμηση δαπανών αδιαφορώντας για τα κοινωνικά και παιδαγωγικά προβλήματα».
«Το κλείσιμο των σχολικών μονάδων, ιδίως στην περιφέρεια, θα δυσχεράνει την πρόσβαση των μαθητών στο σχολείο, θα ενισχύσει το φαινόμενο της μαθητικής διαρροής, θα αυξήσει τις δυσκολίες στην επικοινωνία εκπαιδευτικών και γονέων και θα συντείνει στην αύξηση της εσωτερικής μετανάστευσης» αναφέρει ο ΣΥΝ.