Όλοι θέλουν να φαντάζονται πως θα είναι τα πράγματα θα είναι σε είκοσι χρόνια από τώρα. Αλλά όταν πρόκειται για τον σχεδιασμό ενός πλοίου τότε πρέπει να δούμε τα πράγματα λίγο πιο σοβαρά, γιατί σε είκοσι χρόνια από τώρα, πολλά από τα πλοία που κατασκευάζονται τώρα πιθανότατα θα παραμείνουν σε λειτουργία και θα απαιτούν αντικατάσταση με, ενδεχομένως, κάτι καλύτερο. Υπάρχει όμως κάτι καλύτερο για το μέλλον;
Τα πλοία είναι υπηρέτες του εμπορίου, και εμείς πρέπει να εξετάσουμε πιθανές αλλαγές του εμπορίου και ποια θα είναι η επίδραση τους από την κατασκευή ενός σύγχρονου πλοίου.
Είναι μάλλον εύλογο να πιστεύουμε ότι τα επόμενα είκοσι χρόνια είναι απίθανο να δούμε εναλλακτικές λύσεις για τα πλοία και τη μεταφορά εμπορευμάτων, ακόμη και στους ανθρώπους, αλλά μερικές από τις κυριότερες οδούς του φορτίου μπορούν κάλλιστα να αλλάξουν.
Υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να τεθούν για κάποια σενάρια που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την απασχόληση των πλοίων. Θα μπορούσαν, για παράδειγμα, τα διυλιστήρια πετρελαίου που υπάρχουν ή που θα δημιουργηθούν να μεταφερθούν ή να κατασκευαστούν κοντά στις πηγές του αργού πετρελαίου;
Κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι παραγωγοί πετρελαίου που επιθυμούν να προσθέσουν αξία στα προϊόντα τους , δηλαδή στο πετρέλαιο, θα μπορούσαν να πραγματοποιήσουν μια τέτοια αλλαγή, με δραματικές επιπτώσεις στην ζήτηση για αργό πετρέλαιο μεταφορέων. Η "προστιθέμενη αξία" ιδέα θα μπορούσε να εγκατασταθεί στις χύδην μεταφορές, με λιγότερα απόβλητα, για παράδειγμα, που μεταφέρονται δια θαλάσσης προς τους καταναλωτές σιδηρομεταλλεύματος.
Είναι σημαντικό να εξεταστούν οι εξελίξεις και στα οικονομικά, όπως αν η θεαματική βιομηχανική ανάπτυξη της Κίνας, της Ινδίας και της Βραζιλίας τείνει να συνεχιστεί, και να πραγματοποιηθεί κάποια εκτίμηση για τον τρόπο που αυτό μπορεί να επηρεάσει το θαλάσσιο εμπόριο. Η ανάπτυξη των πηγών ενέργειας στις πολικές περιοχές θα μπορούσε να ξεκινήσει από το 2030, αν η "υπερθέρμανση του πλανήτη» συνεχίσει το καταστροφικό της έργο. Πολλοί πιστεύουν ότι τα κοιτάσματα που «κρύβουν» οι πάγοι είναι τεράστια και άλλοι επιμένουν ότι γίνεται ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να έρθει εκείνη η ώρα νωρίτερα.
Είναι αδύνατον να αγνοήσουμε τις περιβαλλοντικές πιέσεις που επηρεάζουν όλο και περισσότερο τη ναυτιλία. Το πετρέλαιο θα εξακολουθεί να είναι το καύσιμο που χρησιμοποιείται περισσότερο στο πλοίο. Μήπως LNG, ή ακόμα και πυρηνικά αποτελούν εναλλακτικές δυνατότητες που προσφέρουν καθαρότερη ενέργεια; Μπορεί η τιμή των θαλάσσιων μεταφορών, η οποία είναι εξαιρετικά φτηνή από την εποχή της εμφάνισης της βιομηχανικής ναυτιλίας, να σημειώσει σημαντική αύξηση για να πληρωθούν επιτέλους και τα περιβαλλοντικά οφέλη που ο κόσμος θέλει προφανώς; Μπορεί να φαίνεται αδιανόητο σήμερα, αλλά το διεθνές εμπόριο να μειώνεται ως αποτέλεσμα της ζήτηση για «τοπικά» παραγόμενα προϊόντα.
Όλες αυτές οι ερωτήσεις, ορισμένες εκ των οποίων οι φιλοσοφικές και οι οποίες είναι όλες πολιτικές χρειάζεται να μελετηθούν καθώς πολλοί θεωρούν το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας δύσκολο.
http://www.7news.gr/
Τα πλοία είναι υπηρέτες του εμπορίου, και εμείς πρέπει να εξετάσουμε πιθανές αλλαγές του εμπορίου και ποια θα είναι η επίδραση τους από την κατασκευή ενός σύγχρονου πλοίου.
Είναι μάλλον εύλογο να πιστεύουμε ότι τα επόμενα είκοσι χρόνια είναι απίθανο να δούμε εναλλακτικές λύσεις για τα πλοία και τη μεταφορά εμπορευμάτων, ακόμη και στους ανθρώπους, αλλά μερικές από τις κυριότερες οδούς του φορτίου μπορούν κάλλιστα να αλλάξουν.
Υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να τεθούν για κάποια σενάρια που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την απασχόληση των πλοίων. Θα μπορούσαν, για παράδειγμα, τα διυλιστήρια πετρελαίου που υπάρχουν ή που θα δημιουργηθούν να μεταφερθούν ή να κατασκευαστούν κοντά στις πηγές του αργού πετρελαίου;
Κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι παραγωγοί πετρελαίου που επιθυμούν να προσθέσουν αξία στα προϊόντα τους , δηλαδή στο πετρέλαιο, θα μπορούσαν να πραγματοποιήσουν μια τέτοια αλλαγή, με δραματικές επιπτώσεις στην ζήτηση για αργό πετρέλαιο μεταφορέων. Η "προστιθέμενη αξία" ιδέα θα μπορούσε να εγκατασταθεί στις χύδην μεταφορές, με λιγότερα απόβλητα, για παράδειγμα, που μεταφέρονται δια θαλάσσης προς τους καταναλωτές σιδηρομεταλλεύματος.
Είναι σημαντικό να εξεταστούν οι εξελίξεις και στα οικονομικά, όπως αν η θεαματική βιομηχανική ανάπτυξη της Κίνας, της Ινδίας και της Βραζιλίας τείνει να συνεχιστεί, και να πραγματοποιηθεί κάποια εκτίμηση για τον τρόπο που αυτό μπορεί να επηρεάσει το θαλάσσιο εμπόριο. Η ανάπτυξη των πηγών ενέργειας στις πολικές περιοχές θα μπορούσε να ξεκινήσει από το 2030, αν η "υπερθέρμανση του πλανήτη» συνεχίσει το καταστροφικό της έργο. Πολλοί πιστεύουν ότι τα κοιτάσματα που «κρύβουν» οι πάγοι είναι τεράστια και άλλοι επιμένουν ότι γίνεται ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να έρθει εκείνη η ώρα νωρίτερα.
Είναι αδύνατον να αγνοήσουμε τις περιβαλλοντικές πιέσεις που επηρεάζουν όλο και περισσότερο τη ναυτιλία. Το πετρέλαιο θα εξακολουθεί να είναι το καύσιμο που χρησιμοποιείται περισσότερο στο πλοίο. Μήπως LNG, ή ακόμα και πυρηνικά αποτελούν εναλλακτικές δυνατότητες που προσφέρουν καθαρότερη ενέργεια; Μπορεί η τιμή των θαλάσσιων μεταφορών, η οποία είναι εξαιρετικά φτηνή από την εποχή της εμφάνισης της βιομηχανικής ναυτιλίας, να σημειώσει σημαντική αύξηση για να πληρωθούν επιτέλους και τα περιβαλλοντικά οφέλη που ο κόσμος θέλει προφανώς; Μπορεί να φαίνεται αδιανόητο σήμερα, αλλά το διεθνές εμπόριο να μειώνεται ως αποτέλεσμα της ζήτηση για «τοπικά» παραγόμενα προϊόντα.
Όλες αυτές οι ερωτήσεις, ορισμένες εκ των οποίων οι φιλοσοφικές και οι οποίες είναι όλες πολιτικές χρειάζεται να μελετηθούν καθώς πολλοί θεωρούν το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας δύσκολο.
http://www.7news.gr/