Λύση στο παρά πέντε βρέθηκε για την επιβίωση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς τα μεσάνυχτα ολοκληρώθηκαν οι συζητήσεις των Γερμανών ιδιοκτητών με τους ανθρώπους της Abu Dhabi Mar και τους εκπροσώπους του Ελληνικού Δημοσίου.
Η σύμβαση πώλησης των ναυπηγείων, που θα υπογραφεί την Πέμπτη, προβλέπει μεταξύ άλλων τη ναυπήγηση δυο νέων υποβρυχίων, τύπου «Παπανικολής», από τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με κόστος περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
Το υποβρύχιο «Παπανικολής» θα παραληφθεί από το Πολεμικό Ναυτικό με την προοπτική να πουληθεί σε άλλη χώρα, ενώ οι Γερμανοί θα ολοκληρώσουν τη ναυπήγηση των τριών υποβρυχίων ίδιου τύπου στις εγκαταστάσεις του Σκαραμαγκά.
Πάντως, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, σε ανακοίνωση του τονίζει ότι κατά τις συσκέψεις της Τρίτης, επιλύθηκαν μια σειρά από εκκρεμή θέματα και δόθηκαν οδηγίες στους νομικούς συμβούλους για τη διαμόρφωση του τελικού κειμένου της συμφωνίας, το οποίο θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη και θα υποβληθεί στην ελληνική Κυβέρνηση, προκειμένου να ακολουθηθούν οι, κατά το Σύνταγμα, προβλεπόμενες διαδικασίες, οι οποίες προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου. Παράλληλα, τονίζει ότι το κείμενο της οριστικής και αναλυτικής σύμβασης κινείται απολύτως μέσα στις προβλέψεις του Framework Agreement της 18ης Μαρτίου 2010.
Υπενθυμίζεται ότι ένα βασικό πρόβλημα που έπρεπε να αντιμετωπιστεί ήταν το ζήτημα των παράνομων κρατικών ενισχύσεων παλαιοτέρων εποχών προς τα Ελληνικά Ναυπηγεία που είχε οδηγήσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην κίνηση της διαδικασίας παραπομπής της Ελλάδας στο Δικαστήριο της ΕΕ.
Πάντως, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, σε ανακοίνωση του τονίζει ότι κατά τις συσκέψεις της Τρίτης, επιλύθηκαν μια σειρά από εκκρεμή θέματα και δόθηκαν οδηγίες στους νομικούς συμβούλους για τη διαμόρφωση του τελικού κειμένου της συμφωνίας, το οποίο θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη και θα υποβληθεί στην ελληνική Κυβέρνηση, προκειμένου να ακολουθηθούν οι, κατά το Σύνταγμα, προβλεπόμενες διαδικασίες, οι οποίες προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου. Παράλληλα, τονίζει ότι το κείμενο της οριστικής και αναλυτικής σύμβασης κινείται απολύτως μέσα στις προβλέψεις του Framework Agreement της 18ης Μαρτίου 2010.
Υπενθυμίζεται ότι ένα βασικό πρόβλημα που έπρεπε να αντιμετωπιστεί ήταν το ζήτημα των παράνομων κρατικών ενισχύσεων παλαιοτέρων εποχών προς τα Ελληνικά Ναυπηγεία που είχε οδηγήσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην κίνηση της διαδικασίας παραπομπής της Ελλάδας στο Δικαστήριο της ΕΕ.
Το ζήτημα αυτό λύθηκε μετά από σειρά διαβουλεύσεων στις αρχές Αυγούστου.
Επίσης, στην ανακοίνωση του υπουργείου Άμυνας υπογραμμίζεται πως, όπως έχει τονίσει κατ’ επανάληψη ο υπουργός, η συμφωνία θα εγκριθεί από την Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων και από το ΚΥΣΕΑ (που λειτουργούν ως όργανα του υπουργικού συμβουλίου) και θα υποβληθεί για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Στο μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε στις Βρυξέλλες ότι εγκρίνει, με βάση το σχετικό κανονισμό της ΕΕ, τη συγχώνευση των εταιριών «Abu Dhabi Mar» και «ThyssenKrupp Marine Systems», στον τομέα της ναυπήγησης και επισκευής πλοίων.
Η Επιτροπή αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι μετά την εξέταση της προτεινόμενης συγχώνευσης, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πράξη αυτή δεν θα δημιουργήσει εμπόδια στον ανταγωνισμό στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο.
Επίσης, στην ανακοίνωση του υπουργείου Άμυνας υπογραμμίζεται πως, όπως έχει τονίσει κατ’ επανάληψη ο υπουργός, η συμφωνία θα εγκριθεί από την Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων και από το ΚΥΣΕΑ (που λειτουργούν ως όργανα του υπουργικού συμβουλίου) και θα υποβληθεί για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Στο μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε στις Βρυξέλλες ότι εγκρίνει, με βάση το σχετικό κανονισμό της ΕΕ, τη συγχώνευση των εταιριών «Abu Dhabi Mar» και «ThyssenKrupp Marine Systems», στον τομέα της ναυπήγησης και επισκευής πλοίων.
Η Επιτροπή αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι μετά την εξέταση της προτεινόμενης συγχώνευσης, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πράξη αυτή δεν θα δημιουργήσει εμπόδια στον ανταγωνισμό στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο.