Iannis Golias
Ο Σαββόπουλος εμφανίστηκε στην προδικτατορικη Αθήνα ως αντικομφορμιστής καλλιτέχνης, ως εναλλακτικός, ως κάτι εντελώς καινούργιο απ' ότι ήταν σύνηθες μέχρι τότε
...............................................
τότε ήταν της μόδας,
οι μπουάτ,
οι Λαμπράκηδες,
οι δημοκρατικοί αγώνες,
η αριστερά
και
μπήκε με τα μπούνια σε ολα αυτά
...............................................
και πέτυχε
...............................................
ήταν ταλαντούχος,
αγαπητός,
γλυκόαίματος που λέμε
και
μπήκε στα μουσικά στέκια και ρεύματα
και αγαπήθηκε και έκανε φιλίες και συνεργασίες
...............................................
έφτασε να τον συλλάβει και να τον βασανίσει η χούντα εκείνα τα δύσκολα χρόνια
...............................................
όταν ξαφνικά βρέθηκε απ' το κολαστήριο της Μπουμπουλίνας,
πίσω
στα στέκια, κάποιοι είπαν ότι είχε ξεπουληθεί στη χούντα
..................................................
ανοησίες,
τι να ξεπουληθεί;
ούτε ήταν ανακατεμένος πουθενά, ούτε έκανε κανέναν αντιδικτατορικό αγώνα
...............................................
λίγο μετά,
έκανε και τον τρελό για να μην υπηρετήσει φαντάρος και τελικά,
εν μέσω χούντας πήρε τρελοχαρτο
(και καλά έκανε)
όμως
το τραγικό είναι, ότι αργότερα επέκρινε όσους έπαιρναν τρελοχαρτο ή δεν ήθελαν να υπηρετήσουν
...............................................
από τότε η κωλοτούμπα έγινε δεύτερη φύση του
...............................................
όχι καλλιτεχνικά αλλά περισσότερο ως στάση ζωής
...............................................
αν και δημοκρατικός (υποτίθεται),
αν και διορισμένος από το ΠΑΣΟΚ,
αν και βασανισμένος απ' τη χούντα,
έγινε
το μακρύ χέρι της δεξιάς και του Μητσοτάκη,
φτιάχνοντας ένα άλλο μοντέλο
που
δημοφιλείς καλλιτέχνες πάνε
όχι με την πρόοδο και την αριστερά, αλλά με τη δεξιά
...............................................
σχεδόν ταυτίστηκε τη δεκαετία του '80 με τη δεξιά και τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη
...............................................
αργότερα,
αν και ταυτισμένος με τη δεξιά,
είχε βγει και είχε κάνει υποστηρικτικές δηλώσεις για υπουργό και κορυφαίο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ
για ποιον λέτε;
για τον Άκη Τσοχατζόπουλο........
...............................................
κι όμως,
κανένας δεν είχε τολμήσει ποτέ να τον εκθέσει δημόσια
εκτός
απ' τον τεράστιο Βασίλη Ραφαηλίδη...
...............................................
και οι κολωτουμπες συνεχίστηκαν με τον Σημίτη που παλιά όταν τον νόμιζε ΠΑΣΟΚ,
τον είχε ειρωνευτεί δημόσια,
αλλά
όταν κατάλαβε τι εστί πραγματικά Σημίτης,
τον αποθέωσε ως τον καλύτερο πρωθυπουργό.....
...............................................
για τις γελοιότητες με την Καλομοίρα, στην τούρτα στο Ηρώδειο,
ή
τις στρίπερς δε θα πω τίποτα, είναι θέμα αισθητικής...
...............................................
όμως,
αργότερα στα μνημόνια, στις αυτοκτονίες, στην καταστροφή της πατρίδας,
πότε
δε βγήκε μπροστά να ρίξει τις κυβερνήσεις των μνημονίων....
εκεί
ήταν εξαφανισμένος
...............................................
όχι για πολύ,
όταν βγήκε ο Μητσοτάκης πρόεδρος της ΝΔ
και ετοιμαζόταν να κυβερνήσει,
ο Σαββόπουλος όχι απλά εμφανίστηκε, αλλά βγήκε μπροστά
και
οργάνωσε
συνάντηση του Μητσοτάκη με τους καλλιτέχνες,
και έγινε και διαφημιστικό με τον Μητσοτάκη να τους τάζει λαγούς με πετραχήλια
...............................................
όταν μετά όμως ο Μητσοτάκης, βγήκε πρωθυπουργός και κατέστρεφε και διέλυε
συστηματικά,
την πατρίδα,
τη δημοκρατία,
τους θεσμούς,
τη χώρα ολόκληρη,
τότε ο Σαββόπουλος πάλι εξαφανίστηκε
...............................................
απο τους λαϊκούς αγώνες εξαφανίστηκε,
γιατί
σε βραβεύσεις και κοσμικές εκδηλώσεις με υπουργούς και βουλευτές μια χαρά τον θυμάμαι να πηγαίνει...
...............................................
αλλά
δεν τον θυμάμαι ούτε μια φορά να πηγαίνει στον Πάνο Ρούτσι
ή
στην Καρυστιανου....
...............................................
τον θυμάμαι στα μνημόνια να λέει δημόσια την άποψη του για τους «λάθρομετανάστες» (sic)
για τους τοξικομανείς
και να προτείνει και λύσεις
αλλά
δεν τον θυμάμαι ούτε μια φορά να λέει δημόσια
μια κουβέντα για τους νεκρούς των Τεμπών
...............................................
αν και όλα αυτά μαζί με άλλα πολλά,
ως κοινωνική και πολιτική στάση
με έκαναν να νιώθω μεγάλη απέχθεια,
όταν τυχαία άκουγα κάποια τραγούδια του, πάντα με νικούσαν...
...............................................
τα τραγούδια του,
τη φωνή του,
η αύρα που φέρνει ακόμα και σήμερα η μουσική του,
με παρέσυραν να τραγουδάω, να χορεύω, να διασκεδάζω, να ταξιδεύω...
...............................................
αυτό είναι ακόμα μια απόδειξη
ότι
ο Σαββόπουλος όπως και πολλοί άλλοι καλλιτέχνες, ΔΕΝ θα μείνουν στην ιστορία για την κοινωνικοπολιτική τους στάση
...............................................
η μουσική και τα τραγούδια του Νιόνιου,
είναι
η μουσική του λαού μας,
είναι η ζωή του λαού μας,
είναι η κουλτούρα του λαού μας
...............................................
«ας κρατήσουν οι χοροί» λοιπόν,
γιατί,
το έργο που μένει πίσω έχει σημασία και όχι ο κάθε άνθρωπος με τις ανθρώπινες επιλογές και αδυναμίες του
 
Top