
Η Τατιάνα Στεφανίδου υποσχέθηκε μια νέα εκπομπή, το Power Talk, με «φωνές από την κοινωνία», με «συμμετοχή πολιτών», με μια πιο ανοιχτή, ουσιαστική δημοσιογραφική προσέγγιση. Όπως δήλωσε η ίδια, «θα υπάρχει κοινό στο στούντιο και θα δίνεται ο λόγος στον πολίτη, χωρίς φίλτρα». (πηγή: antenna.gr)
Και όμως, στην πράξη, αυτό που παρακολουθήσαμε ήταν... τα ίδια και τα ίδια:
👉 Καλεσμένοι-καρμπόν,
👉 αναλύσεις με το γάντι σε συγκεκριμένα κόμματα,
👉 απουσία αντίλογου και
👉 ένα προϊόν κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της εκάστοτε επικοινωνιακής γραμμής — και όχι στα μέτρα της κοινωνικής πραγματικότητας.
Και το κοινό; Απλώς γύρισε την πλάτη.
Η πρεμιέρα του Power Talk στον ΣΚΑΪ κατέγραψε μόλις 6,3% στο δυναμικό κοινό, παρά την έντονη προβολή και τις υποσχέσεις.
Για σύγκριση:
Τον Μάρτιο του 2022, η εκπομπή T‑Live είχε φτάσει 18,3% στο δυναμικό κοινό και 46,8% (!) στο νεανικό γυναικείο κοινό 15‑24.
Τον Οκτώβριο 2022, κράτησε 19,1% στο γενικό κοινό και 14,1% στο δυναμικό.
Τον Νοέμβριο του ίδιου έτους, κατέκτησε την πρωτιά με 13,2% στο δυναμικό και 13,3% στο σύνολο.
(πηγές: tlife.gr, tlife.gr)
Άρα τι άλλαξε; Όχι το φορμάτ. Όχι η παρουσία. Αυτό που άλλαξε είναι η υπομονή του κοινού.
Η ελληνική τηλεόραση έχει εθιστεί στις «καρακάξες»:
σε πρόσωπα που φωνάζουν, διαστρεβλώνουν, παριστάνουν τους "ουδέτερους" δημοσιογράφους, ενώ παίζουν καθαρό κομματικό παιχνίδι. Που βαφτίζουν το ψέμα "ρεπορτάζ" και τη μονοφωνία "αντικειμενικότητα".
Όμως ο κόσμος δεν τρώει πια κουτόχορτο. Στο Reddit και στα social media τα σχόλια είναι καταιγιστικά:
«Άθλια και σιχαμένη»,
«τηλεοπτική φτήνια»,
«προκατειλημμένα πάνελ χωρίς αντίλογο»,
«γραμμή από το κοντρόλ και όχι από το ρεπορτάζ».
Η εποχή της παθητικής αποδοχής έχει τελειώσει. Ο πολίτης ζητά ουσία, αλήθεια, και πολυφωνία.
Όχι άλλα στημένα πάνελ με γνωστές φυσιογνωμίες που ανακυκλώνονται μεταξύ ΣΚΑΪ, ALPHA και MEGA για να λένε τα ίδια και τα ίδια.
Και αν κάποιοι επιμένουν να αυτοαποκαλούνται «δημοσιογράφοι της κοινωνίας», ενώ λειτουργούν ως αναμεταδότες συγκεκριμένης προπαγάνδας, τότε το 2% είναι ήδη υπερβολή.
«γραμμή από το κοντρόλ και όχι από το ρεπορτάζ».
Η εποχή της παθητικής αποδοχής έχει τελειώσει. Ο πολίτης ζητά ουσία, αλήθεια, και πολυφωνία.
Όχι άλλα στημένα πάνελ με γνωστές φυσιογνωμίες που ανακυκλώνονται μεταξύ ΣΚΑΪ, ALPHA και MEGA για να λένε τα ίδια και τα ίδια.
Και αν κάποιοι επιμένουν να αυτοαποκαλούνται «δημοσιογράφοι της κοινωνίας», ενώ λειτουργούν ως αναμεταδότες συγκεκριμένης προπαγάνδας, τότε το 2% είναι ήδη υπερβολή.