
Σοβαρά ερωτήματα προκύπτουν από φωτογραφίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και στις οποίες φαίνεται πως η Ακρόπολη χρησιμοποιήθηκε για τη διαφήμιση εταιρείας αθλητικών ειδών.
Όπως φαίνεται στις αναρτήσεις της δημοσιογράφου του πολιτιστικού ρεπορτάζ της «Εφημερίδας των Συντακτών», ένα τεράστιο αθλητικό παπούτσι εμφανίζεται πάνω από τον Παρθενώνα, ενώ σχηματίζεται και η φράση «feel fast» με τεράστια γράμματα.
Μάλιστα, όπως αναφέρει σε ανάρτηση που έκανε το πρωί της Παρασκευής, η διαφήμιση δεν είχε πάρει άδεια του ΥΠΠΟ, της Εφορείας Αθηνών ή του Κεντρικού Αρχαιολογικου Συμβουλίου.
«Λοιπόν. “Η επίθεση του γιγανταίου παπουτσιού” (γειά σου Πάνο Κούτρα που τα προέβλεψες) δεν είχε πάρει άδεια του ΥΠΠΟ, της Εφορείας Αθηνών ή του Κεντρικού Αρχαιολογικου Συμβουλίου. Από το ΥΠΠΟ βεβαιώνουν ότι δεν γνώριζαν τίποτα. Το “παιχνίδι” με τα φώτα που δημιούργησαν τη διαφημιστική καμπάνια μεγάλης εταιρείας αθλητικών ειδών δεν έγινε από την Ακρόπολη, αλλά από κάποιο άλλο σημείο της Αθήνας-ενδεχομένως το Ζάππειο. Πάντως αποκλείεται να έγινε καμπάνια τέτοιου βεληνεκούς χωρίς άδεια κάποιας αρχής. Συνεχίζουμε το ρεπορτάζ», έγραψε.
Το βράδυ της Πέμπτης, η δημοσιογράφος είχε αναδείξει το θέμα μέσα από δύο αναρτήσεις της.
«Απόψε λοιπόν στον αττικό ουρανό ανετειλε ένα..ολογιομο παπούτσι! Ενώ νωρίτερα είχε ανατείλει στο ίδιο σημείο “γραμμένη” με τον ίδιο τρόπο η φράση “feel fast”. Το τελευταίο το εκλαμβάνω ως κακεντρεχές τρολαρισμα! Το πρώτο πάλι είναι προφανώς μέρος της ίδιας διαφήμισης που είπε πιθανότατα ελέω ΥΠΠΟ να κατσικώσει ένα αθλητικό παπούτσι πάνω από την Ακρόπολη. Γιατι? Γιατί μπορεί. Γιατί έτσι. Αν και νομίζω ότι θα ήταν πιο φαντασμαγορικο αν το παπούτσι κλώτσαγε το μνημείο. Η το πάταγε σαν γόπα. Γνώμη μου», έγραψε στην πρώτη ανάρτησή της για το θέμα.
Η ίδια είχε προχωρήσει και σε μια δεύτερη δημοσίευση, όπου έγραψε τα εξής:
«Έχει κάτι βαθιά χυδαίο, αγοραίο, και φυσικά υπεροπτικά ιδιοκτησιακό η απόφαση να μην δώσεις την Ακρόπολη στον Λανθιμο για γυρίσματα, να επιτρέψεις όμως το γύρισμα διαφήμισης μεγάλης εταιρείας αθλητικών ειδών που εμφανίζει ένα γιγαντιαίο φωτεινό παπουτσι και τη φράση “feel fast” αποψε πάνω απ την Ακρόπολη. Απροειδοποιητα. Αποψε. Για τα φράγκα όλα. Για τα φραγκακια. Εμετός.
ΥΓ. Και κάπου εδώ να θυμίσουμε τί είπε ο πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών, αρχαιολόγος, ομότιμος καθηγητής της κλασικής αρχαιολογίας στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μέλος του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου Μιχάλης Τιβέριος όταν το ΚΑΣ αποφάσισε να μην παραχωρηθεί η Ακρόπολη στον Λάνθιμο: «ο Παρθενώνας και η Ακρόπολη εκπέμπουν κάποια μηνύματα που δεν ταιριάζουν με τα πτώματα που σκέφτηκε ο κ. Λάνθιμος», είπε. Προφανώς τα μηνύματα που εκπέμπουν ταιριάζουν όμως με την πώληση αθλητικών ειδών. Ή μάλλον με την πώληση. Σκέτο.
ΥΓ2. Εάν αύριο επιβεβαιωθεί πώς αυτή η διαφήμιση έγινε με άδεια του ΥΠΠΟ και εάν το ΚΑΣ έχει ακόμα αξιοπρέπεια, οφείλει να παραιτηθεί.»
Ανάρτηση για το ζήτημα έκανε και η αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ), Δέσποινα Κουτσούμπα:
Πριν από λίγο εμφανίστηκε αυτή η διαφήμιση μπροστά/πάνω από την Ακρόπολη!
Κάποια αθλητική φίρμα- και δεν ξέρουμε αν έχει πάρει καν άδεια.
Το σύνθημα έχει ήδη δοθεί, ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιεί ως φόντο τα μνημεία, ακόμη και τα μνημεία ΟΥΝΕΣΚΟ. Κανένας σεβασμός.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγο καιρό το υπουργείο Πολιτισμού μέσω του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) απέρριψε αίτημα του βραβευμένου σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου να ολοκληρώσει τα γυρίσματα της νέας του ταινίας με τίτλο Bugonia στην Ακρόπολη, υποστηρίζοντας ότι οι σκηνές δεν ταίριαζαν με τον χαρακτήρα του μνημείου.