Η εφημερίδα “Realnews” δημοσίευσε  μια φωτογραφία-ντοκουμέντο, η οποία τραβήχτηκε δύο λεπτά μετά τη φονική σύγκρουση της επιβατικής και της εμπορικής αμαξοστοιχίας στα Τέμπη, η οποία ενισχύει το σενάριο της πρόκλησης της έκρηξης από κάποιο εύφλεκτο υγρό, το οποίο ενδέχεται να μετάφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και δεν είχε δηλωθεί.
Στη φωτογραφία διακρίνεται το δεύτερο βαγόνι του Intercity 62 τυλιγμένο στις φλόγες, ενώ δίπλα του βρίσκεται ο μετασχηματιστής του τρένου με τα έλαια σιλικόνης, παραμένοντας ανεπηρέαστος από τη φωτιά.
Σύμφωνα με τους ειδικούς που ανέλυσαν την εικόνα, αυτό αποτελεί ένδειξη ότι οι εκρήξεις προκλήθηκαν όχι από τον μετασχηματιστή, αλλά πιθανώς από άλλο αδήλωτο φορτίο που μετέφερε το τρένο.
Η φωτογραφία-ντοκουμέντοΠηγή: Realnews
Τέμπη: «Αδιάψευστος μάρτυρας ότι οι εκρήξεις δεν προκλήθηκαν τα έλαια σιλικόνης»
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ  που υπογράφει ο Αλέξανδρος Κόντης:
«Το ρολόι έδειχνε 11.23. Είχαν περάσει μόλις 120 δευτερόλεπτα από τη στιγμή που το Intercity 62 είχε συγκρουστεί με το εμπορικό τρένο, το οποίο κατευθυνόταν προς την Αθήνα. Στη φωτογραφία-ντοκουμέντο που φέρνει στη δημοσιότητα η Realnews, φαίνεται πως εκείνη τη στιγμή το δεύτερο βαγόνι του επιβατικού τρένου έχει ήδη τυλιχτεί στις φλόγες..
..Πρόκειται για το βαγόνι που λειτουργούσε ως εστιατόριο και στο οποίο σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες των συγγενών των θυμάτων, έχασαν τη ζωή τους 27 από τα 57 θύματα της τραγωδίας. Την ίδια στιγμή, ο μετασχηματιστής του Intercity, ο οποίος περιέχει τα -περιβόητα πλέον- έλαια σιλικόνης, παραμένει σχεδόν άθικτος!
..Για την ακρίβεια, ο μετασχηματιστής είχε υποστεί μια μικρή ρωγμή από τη σύγκρουση, η οποία δεν προκάλεσε παρά ελάχιστη διαρροή ελαίων. Το σημαντικό όμως είναι ότι, ενώ το δεύτερο βαγόνι έχει αναφλεγεί, λίγο μετά τη σύγκρουση ο μετασχηματιστής παραμένει ανεπηρέαστος από τις φλόγες.
Η εικόνα αυτή, σύμφωνα με τους ειδικούς που την επεξεργάστηκαν με τη χρήση AI, είναι αδιάψευστος μάρτυρας ότι οι εκρήξεις που ακολούθησαν τη σύγκρουση των τρένων προκλήθηκαν όχι από τα έλαια σιλικόνης, αλλά από κάποιο άλλο εύφλεκτο φορτίο, το οποίο δεν είχε ποτέ δηλωθεί…
..Η φωτογραφία, τραβηγμένη μόλις δύο λεπτά μετά τη φονική σύγκρουση, περιλαμβάνεται στη δικογραφία που έχουν στα χέρια τους οι δικαστικές Αρχές, οι οποίες ερευνούν τις ευθύνες της τραγωδίας. Παράλληλα, η ίδια εικόνα αναμένεται να συμπεριληφθεί και στην έκθεση του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για τα αίτια του φονικού δυστυχήματος.»
Τέμπη: Καταπέλτης η έκθεση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Σε σχετικό άρθρο της Realnews, το οποίο υπογράφει επίσης ο Αλέξανδρος Κόντης, αναφέρεται ότι η έκθεση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αναμένεται να περιλαμβάνει αυστηρές συστάσεις, ακόμα και προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σχετικά με τον τρόπο επιτήρησης των ελληνικών κυβερνήσεων όσον αφορά τις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Η πολυαναμενόμενη έκθεση είναι προγραμματισμένο να παρουσιαστεί στις 27 Φεβρουαρίου, μία ημέρα πριν από τη συμπλήρωση δύο ετών από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ έχει εντοπίσει σοβαρά κενά ασφαλείας και τραγικές παραλείψεις στους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Ως αποτέλεσμα, η έκθεσή του αναμένεται να είναι καταδικαστική σχεδόν για όλους τους φορείς, οργανισμούς και εταιρείες που εμπλέκονται στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Ο Οργανισμός έχει ως αρμοδιότητα να εντοπίζει προβλήματα ασφαλείας και να προτείνει τα αναγκαία μέτρα, με στόχο την αποτροπή μιας παρόμοιας τραγωδίας στο μέλλον. Παρότι δεν αποδίδει ευθύνες, τα κενά ασφαλείας περιγράφονται με τόσο σαφή τρόπο, που η έκθεση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ακόμα και από τις δικαστικές αρχές, ενδεχομένως οδηγώντας σε νέες ποινικές διώξεις.
Τέμπη: Ειδικό κεφάλαιο για τις ελλείψεις στον έλεγχο των φορτίων
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στην έκθεση περιλαμβάνεται ειδικό κεφάλαιο για τις ελλείψεις που αφορούν στον έλεγχο των φορτίων των εμπορικών αμαξοστοιχιών. Πρόκειται για αρμοδιότητα της Hellenic Train. Στις συστάσεις που γίνονται προς τη Hellenic Train περιλαμβάνονται αναφορές για την τοποθέτηση καμερών στους σιδηροδρομικούς σταθμούς και σε σημεία φόρτωσης εμπορευμάτων αλλά και εφαρμογή συγκεκριμένων πρωτοκόλλων ελέγχου των φορτίων.
Με τις επισημάνσεις αυτές αποτυπώνονται πλήρως τα κενά που υπάρχουν στη φόρτωση των εμπορικών αμαξοστοιχιών. Τα κενά αυτά, στην περίπτωση του εγκλήματος των Τεμπών, ενδέχεται να είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού των θυμάτων, ειδικά εφόσον επιβεβαιωθούν τα συμπεράσματα των επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο της Γάνδης για την ύπαρξη ενός αδήλωτου εύφλεκτου υλικού στο εμπορικό τρένο.
Ακόμα στη Hellenic Train γίνονται συστάσεις για την εφαρμογή και επιτήρηση του τρόπου επικοινωνίας των σταθμαρχών και των μηχανοδηγών. Όπως έχει διαπιστωθεί, ακόμα δεν τηρούνται η διεθνώς συμφωνημένη ορολογία και οι κανόνες επικοινωνίας, ενώ η μετάδοση σημαντικών μηνυμάτων στερείται δομής και μεθοδολογίας. Μάλιστα αυτό εξακολουθεί να ισχύει σε μεγάλο βαθμό, παρά την επείγουσα σύσταση ασφαλείας για τις επικοινωνίες που εξέδωσε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ τον Ιούνιο του 2024 και η οποία δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί.
Όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα, εσφαλμένος τρόπος επικοινωνίας καταγράφηκε και μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγού στο δυστύχημα των Τεμπών. Ο σταθμάρχης όφειλε να δώσει ρητή εντολή στον μηχανοδηγό για τον τρόπο κίνησής του και ο μηχανοδηγός να επαναλάβει την εντολή που άκουσε. Κάτι τέτοιο δεν έγινε, καθώς και οι δύο συνομιλητές λειτούργησαν εκτός πρωτοκόλλου. Το αποτέλεσμα ήταν ούτε ο μηχανοδηγός αλλά ούτε και ο σταθμάρχης να αντιληφθούν το μοιραίο λάθος της τοποθέτησης δύο τρένων στην ίδια γραμμή.
 
Top