Πολύ σοβαρές καταγγελίες γίνονται τις τελευταίες ημέρες σχετικά με τα πεπραγμένα της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (τέως ΟΑΕΔ) για το πρόγραμμα «Κοινωνικός Τουρισμός 2024».
Τόσο εργαζόμενοι στον οργανισμό όσο και απλοί πολίτες που διαπίστωσαν ότι αποκλείστηκαν χωρίς προφανή λόγο εκφράζουν τη διαμαρτυρία τους, καθώς φαίνεται πως υπάρχουν σοβαρές σκιές πάνω από τη διαδικασία ελέγχου των αιτήσεων που κατατέθηκαν.
Τα μόνα σίγουρα ήταν η βιασύνη και η προχειρότητα της διοίκησης (σε βάρος των εργαζομένων στη ΔΥΠΑ και των πολιτών), καθώς τα οριστικά αποτελέσματα εκδόθηκαν τα μεσάνυχτα του Σαββάτου 29 Ιουνίου, μόλις δύο ημέρες πριν από την έναρξη του προγράμματος, την 1η Ιουλίου 2024, με αποτέλεσμα οι λίγοι δικαιούχοι να επιλέγουν να κάνουν τις διακοπές τους όπου βρουν διαθέσιμα δωμάτια, επιβεβαιώνοντας ότι τελικά τους αντιμετωπίζουν ως τουρίστες β’ κατηγορίας!
Οπως τονίζει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων ΟΑΕΔ, «με βάση τα προσωρινά αποτελέσματα η βάση για να πάρει κάποιος δικαιούχος την πολυπόθητη επιταγή ήταν τα 50 μόρια. Κατόπιν εξέτασης αρκετών ενστάσεων, τα οριστικά αποτελέσματα άλλαξαν και είχαν ως βάση τα 45 μόρια, δηλαδή 5 μόρια λιγότερα από τη βάση των προσωρινών».
Οπως εξηγούν, ανέλυσαν οι ίδιοι τους πίνακες προσωρινών και οριστικών αποτελεσμάτων για το πρόγραμα Κοινωνικός Τουρισμός και διαπίστωσαν ότι ένας τεράστιος αριθμός αιτήσεων άλλαξε μοριοδότηση. Συγκεκριμένα, 28.328 αιτήσεις με 50 μόρια στα προσωρινά αποτελέσματα άλλαξαν μοριοδότηση στα οριστικά. Η συντριπτική τους πλειονότητα μάλιστα ήταν επιτυχόντες οι οποίοι τελικώς με τα οριστικά αποτελέσματα αποκλείστηκαν.
Οπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, είναι φύσει αδύνατον να έχουν πραγματικά εξεταστεί τόσες χιλιάδες αιτήσεις, ενώ αυτή η απόφαση της διοίκησης προκάλεσε εκνευρισμό σε πολλούς που προσπαθούν να διαπιστώσουν γιατί αποκλείστηκαν.
Σύμφωνα με καταγγελίες που έφτασαν στη «Δημοκρατία», υπήρχαν κατάφωρες αδικίες καθώς:
α) σε μία περίπτωση τετραμελούς οικογένειας που στα προσωρινά αποτελέσματα είχε λάβει το voucher αποκλείστηκε η σύζυγος μετά τα οριστικά,
β) όσα ΑμεΑ ικανά προς εργασία (δηλαδή με αναπηρία κάτω του 80%) έκαναν αίτηση, αυτή απορρίφθηκε καθώς δεν είχαν επισυνάψει (ως μη όφειλαν) γνωμάτευση από τα ΚΕΠΑ,
γ) δύο πάροχοι ακτοπλοϊκών εισιτηρίων δεν είχαν ενεργοποιήσει τη διαδικασία ταυτοποίησης των εισιτηρίων των δικαιούχων, με αποτέλεσμα αυτοί να αναγκαστούν να πληρώσουν το 100% και να μη λάβουν την έκπτωση που προβλέπει το πρόγραμμα,
δ) στον αντίποδα, υπάρχει περίπτωση συνταξιούχου αναπηρίας ο οποίος πήρε voucher για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ενώ κανονικά θα έπρεπε να αποκλείεται με βάση τους όρους του προγράμματος.
Κοινωνικός Τουρισμός: Τα σοβαρά ερωτήματα
Υπό αυτό το πρίσμα, οι εργαζόμενοι στον οργανισμό σημειώνουν ότι απαιτούνται άμεσα απαντήσεις από τη διοίκηση, η οποία οφείλει να εξηγήσει στους πολίτες:Τα προσωρινά αποτελέσματα για το πρόγραμμα Κοινωνικός Τουρισμός 2024-25 ήταν ορθά στο σύνολό τους ή περιείχαν πολλά λάθη και, εάν περιείχαν λάθη, τότε γιατί δεν επανεκδόθηκαν έτσι ώστε να είχε δοθεί η δυνατότητα στους απορριφθέντες να καταθέσουν ενστάσεις και να εξεταστούν σύμφωνα με τη σχετική Δημόσια Πρόσκληση;
Ποιοι είναι οι λόγοι που άλλαξε η μοριοδότηση 28.328 αιτήσεων με 50 μόρια από τα προσωρινά στα οριστικά αποτελέσματα και πόσοι εξ αυτών είχαν καταθέσει ένσταση;
Υπάρχουν αιτήσεις στο σύνολο των αποτελεσμάτων που άλλαξε η μοριοδότησή τους χωρίς να έχουν καν καταθέσει ενστάσεις οι πολίτες;
Τι προτίθεται να κάνει η Υπηρεσία για να δικαιώσει, εάν υπάρχουν, όσους πολίτες τελικώς έχουν απορριφθεί ενώ δεν έπρεπε;
Κοινωνικός τουρισμός: Τα αποτελέσματα
Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες δικαιούχων, ωφελουμένων και αποκλειομένων του προγράμματος «Κοινωνικός Τουρισμός 2024-2025» της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) στον ιστότοπο www.dypa.gov.gr.
Το πρόγραμμα Κοινωνικός Τουρισμός ξεκινάει τη Δευτέρα 01/07/2024 θα διαρκέσει έως τις 30/06/2025 και αφορά σε 300.000 επιταγές, με προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 43% από πέρυσι, ενώ, συνολικά, ο προϋπολογισμός του προγράμματος έχει τετραπλασιαστεί την τελευταία πενταετία.
Η επιταγή είναι ένας μοναδικός αριθμός για κάθε δικαιούχο και κάθε ωφελούμενο ξεχωριστά και, κατά την άφιξη στο τουριστικό κατάλυμα, οι πάροχοι ενεργοποιούν τις επιταγές τους, μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών (e-services) της ΔΥΠΑ.